Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til denne er i Norske butikker. Mulig dette er vært spurt om tidligere, men er den firmwaren som blir sendt med telefonen nå den "endelige"? (med tanke på at man i alle tidligere previews har snakket om uferdig firmware, forstår at denne bil bli utviklet etterhvert også).

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar
nå har prisen i finland begynt å synke litt.. prisen på verkkokauppa er ned på 348.90. istedenfor 354.90 som kostet i utgangspunktet forrige uke

Det er vel en naturlig utvikling sliksom det alltid er med nye produkter. Det jeg er spent på er å se prisen i Norge. Med kronekursen i fritt fall tviler jeg på at den blir mye under 3.000,- ved lansering om ikke krona styrker seg en del innen den tid.

Lenke til kommentar
Litt off topic, men noen som vet om et bra konverteringprogram for å konvertere filmer til mobilformat, mp4 feks. Jeg prøvde pcsuite og any-video-converter, men fikk kun lyd...

Da prøvde jeg både wmv og avi fil... Skulle gjerne hatt prøvd å lagt over en film på tuben..

Se på denne artikkelen fra dinside.no, kanskje du finner noe her:

http://dinside.no/data/programvare/multime.../art791616.html

Lenke til kommentar

Tre ting:

- Trådet sms (lignende iPhone) er ikke standard - finnes det 3. partsprogrammer som tar seg av dette?

- Nokia maps - hva er inkludert ut av esken? Lisens / kart / GPS - støtte?

- Synkronisering - i min iPhone har jeg muligheter for å bytte mellom flere ulike grupper i kontaktlisten. Slik at jeg kan sjonglere mellom jobb / fritid / skole. Hvordan er funksjonaliteten her?

Lenke til kommentar
Tre ting:

- Trådet sms (lignende iPhone) er ikke standard - finnes det 3. partsprogrammer som tar seg av dette?

- Synkronisering - i min iPhone har jeg muligheter for å bytte mellom flere ulike grupper i kontaktlisten. Slik at jeg kan sjonglere mellom jobb / fritid / skole. Hvordan er funksjonaliteten her?

Da både telefonen og OSet er helt nytt, så finnes det få programmer foreløbig. Men det kommer nok.

Ang lisens, så vet jeg ikke enda, får vel mobilen innen 3timer håper jeg.. :D

Grupper i kontaktlisten regner jeg med at det er, men hvordan det fungerer, og hvordan det er i forhold til Iphone aner jeg ikke..

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at ganske mange er opptatt av kvaliteten i kameraet, og at dette er for dårlig. Hva er det folk egentlig bruker mobiltelefonkameraet til? For min egen del er det kun til enkle bilder som stort sett ikke skal benyttes til annet enn mms. Er kvalitetsforskjellen i mobiltelefonkameraer så stor at det egentlig er verdt å bry seg så mye med? For min egen del er ikke dette så viktig, selv om jeg er opptatt av foto ellers.

Forøvrig synes jeg denne telefonen virker ganske spennende og håper den dukker opp her til lands snart.

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at ganske mange er opptatt av kvaliteten i kameraet, og at dette er for dårlig. Hva er det folk egentlig bruker mobiltelefonkameraet til? For min egen del er det kun til enkle bilder som stort sett ikke skal benyttes til annet enn mms. Er kvalitetsforskjellen i mobiltelefonkameraer så stor at det egentlig er verdt å bry seg så mye med? For min egen del er ikke dette så viktig, selv om jeg er opptatt av foto ellers.

Forøvrig synes jeg denne telefonen virker ganske spennende og håper den dukker opp her til lands snart.

Helt enig med deg. Bilder tatt med mobilkamera er kun slike bilder jeg tar om jeg vil vise frem noe morsomt til venner, eller legge på facebook eller noe. Altså, et bilde for å vise frem noe, ikke for å vise kvaliteten.

Skal man ha noe for å ta vare på minne, eller trykke opp, så bruker man speilrefleks.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg. Bilder tatt med mobilkamera er kun slike bilder jeg tar om jeg vil vise frem noe morsomt til venner, eller legge på facebook eller noe. Altså, et bilde for å vise frem noe, ikke for å vise kvaliteten.

Skal man ha noe for å ta vare på minne, eller trykke opp, så bruker man speilrefleks.

Som regel så har man ikke med seg speilreflekskameraet rundt og da syns ihvertfall jeg det er greit med et bra mobilkamera så jeg kan få tatt ganske greie bilder av bla sønnen min. Som jeg da legger inn på dataen og vil kikke på seinere. Har speilrefleks selv og bruker selvsagt det hvis jeg har det tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Ang lisens, så vet jeg ikke enda, får vel mobilen innen 3timer håper jeg.. :D

Grupper i kontaktlisten regner jeg med at det er, men hvordan det fungerer, og hvordan det er i forhold til Iphone aner jeg ikke..

Vært veldig fint om du kunne kommet med en tilbakemelding.

Slik jeg er vant til grupper i kontaktlisten med S60 har vært at man manuelt må legge til kontaktene, og at en kontakt kan ligge under flere grupper. Det er i det store og hele et mas. Så om det er gjort annerledes på 5800 gjenstår å se :)

Lenke til kommentar

Joda, men innimellom dukker det opp ting man vil ha foreviget, også er ikke speilrefleksen i nærheten. Jeg vet at mobilbilder aldri vil erstatte dSLR-bilder, men jeg vil ha OK kvalitet på mobilkameraet mitt for det.

Lenke til kommentar

Som regel så har man ikke med seg speilreflekskameraet rundt og da syns ihvertfall jeg det er greit med et bra mobilkamera så jeg kan få tatt ganske greie bilder av bla sønnen min. Som jeg da legger inn på dataen og vil kikke på seinere. Har speilrefleks selv og bruker selvsagt det hvis jeg har det tilgjengelig.

Enig med deg at det er greit å kunne ta greie bilder av barna osv når man er ute, men for min del tror jeg det spiller liten rolle om disse bildene er tatt med et middels mobilkamera eller et "godt" mobilkamera - de havner nok ikke på veggen uansett.

Lenke til kommentar
Tre ting:

Det er et program som heter smschat som du kan laste ned via "last ned" på nokiaen. Det er trådet sms. Testa det kun i 1 min. Virka ikke kjempebra, men gjør jobben.

Det er kart på tlf og gps er integrert. Er ganske sikker på at det ikke er noe lisens med. Da hadde det nok sikkert stått noe om det på esken. Kan jo være anderledes når den kommer til Norge, men tvilsomt.

Lenke til kommentar

Alt ser ut til å fungere bra med telefonen! Det ser faktisk ut som den klarer å håndtere id3-tager bedre enn min Sansa Clip! Musikkspilleren fungerer overraskende bra, og batteriet er jo helt sykt! Det blir nok min standard musikkspiller fra nå av! :)

Noen som har fått med seg at denne telefonen ble brukt i den siste Batman-filmen? Så den nettopp, fikk nesten sjokk, hehe :)

Noen som har fått GPSen til å fungere? Jeg får bare en gul-blinkende knapp i dekning...

Jeg har lasta opp et par bilder av mobilen i høy oppløsning, kikk her (dårlig lys, så de ble ikke helt bra)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...