Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pennen min er løs, den glir ut av telefonen :s tror ikke jeg kan gjøre noe med det.

 

Går det ikke an å ta en ørliten bit av isolasjonstape og vikle rundt nærme toppen av pennen.

Penner må jo være forbruksvare så det må man jo få tak i en plass.

Fant det på Komplett.no.Svinedyrt,75 kr for en tre pakk.

 

 

Tviler på at det er pennen som er problemet her, det er nok heller lokket med penn-rommet som har blitt litt slapp i "fiseringen", jeg løste det med et lag med klarteip som legges i det rommet - og vips, så sitter pennen godt på plass igjen.

Lenke til kommentar

Har noen fått til AnyRemote til å virke på denne? Noen bestemt versjon jeg bør bruke?

Den greier ikke å koble seg til programmet på PCen min, og når jeg får opp knappene jeg skal trykke på, ser alle ut som hengelåser.

 

Programmet på PCen finner telefonen, og jeg får "Ping OK", men den klarer ikke å gjøre noe nyttig.

 

Blåtann forøvrig virker fint til overføring av filer.

Lenke til kommentar
Jeg må si at OVI store har blitt betraktelig bedre. I det siste har det kommet en god del nye programmer som egner seg veldig godt til 5800. Jeg laster nesten bare ned gratisprogrammer, men allikevel har jeg funnet flere godbiter som er noe å samle på.

 

Hadde satt pris på om du kunne nevne hvilke dette er:)

Er ute etter slikt selv:D

Lenke til kommentar
Hadde satt pris på om du kunne nevne hvilke dette er:)

Er ute etter slikt selv:D

 

Alle disse er gratis

 

Program/nytte/gøy

Scalado Photoflow <- bildevisningprogram

Handy Wi <- artig program for å se hvilke nettverk som er i nærheten

Traveller <- flere nyttige verktøy for de som reiser samlet i et program

PhoneTorch <- lommelyktprogram, der du kan morse og gjøre mye rart.

Brightligt <- lommelyktprogram, veldig enkelt av/på med vibrasjon

Strobe <- er du på disco der de ikke har strobe, not anymore, du har jo på telefonen, du kan stille hastigheten selv, gøy

Converter <- omregningprogram for alt mulig, km/t - mph, bar-psi osv..., nyttig

Banner <- lag ditt eget neonskilt, skriv en rullende text, gøy på byen når lyden blir høy

Midomi trial <- samme som Track id, syng en sang, skriv en text, tlf finner ut hvilken sang, kjempenyttig, men hvor lenge er det gratis?

Level <- skal du måle om noe er rett, og du ikke har en water eller lasermåler, måler i to akser samtidig

Elements <-alle grunnstoffene i det periodiske systemet, med all info om de, hadde jeg hatt dette i fysikktimene på skolen...., nyttig

Coin Toss <- ok, helt unyttig, kast en mynt opp og se hvilken side opp, men gøy.

Blackboard <- skriv på en tavle, gøy og unyttig.

 

Spill

Fifteen - få tall i rett rekkefølge, de fleste hadde vel et slikt spill som barn.

Speedtoch - hvor rask er du på fingeren.

Disks - spill 4 på rad, alene eller mot en kamerat.

 

 

Det var de jeg hadde på tlf nå.

OK, dette er ikke applestore, men det begynner å blir bedre...

Lenke til kommentar
Har nå prøvd Ovi Suit, men finner pokker meg ikke ut hvordan du brenner musikk fra en cd. Blir tvunget il å laste ned Nokia Music Manager, men det kommer minst til å ta 3 timer med denne farten :(

 

Jeg synes OVI Suite er tungvint og dårlig. Min erfaring er at det er letter å overføre musikk og bilder direkte.

Lenke til kommentar

Er sikkert lettere ja, men med tanke på albumnedlastingen som Nokia Music Manager (ikke ovi suit) gjør foretrekker jeg den + at den kan ripper cd'er.

 

Men Windows 7 og Nokia Music Manager er ikke bestevenner, har prøvd nå i ca 5 timer å installere den dritten...

Men tror jeg er nært et gjennombrudd snart..

 

Edit: glem det gjennombruddet, funket ikke...

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

heisann! trenger svar på ett par ting!

 

Sliter med å få internett til å funke på mobilen min! Har trykket inn wep kode og alt og er inne på mitt nett(telenor), men når jeg forsøker å gå inn på internett får jeg bare opp på skjermen: ikke svar fra gateway???

 

Legg meg gjerne til på msn: [email protected] om noen har ork og tid til å hjelpe meg fort!

Endret av borninsin
Lenke til kommentar

Som meget fersk forumleser, skjønner jeg at å kjøpe mobil først for så å "nerde" seg i 3 timer på denne tråden fører til delte følelser om Nokia 5800 er en bra mobil eller ikke. Om dette er et godt kjøp eller ikke vet jeg før om noen dager.

Jeg tror nok at de aller fleste avanserte mobiler kan være ustabile til tider. Noen kommer også med feil fra produksjon. Flere av dere lesser ned mobilen med apps og skins. Dette må jo føre til noe grus i maskineriet? For min del blir dette min første mobil med Symbian.

Mobilen virker solid og ser kul ut. Ingen Iphone, men jeg tror denne mobilen gir meg mer for pengene, hvis jeg skal forstå dere rett.

 

Jeg tar gjerne i mot nyttige apps-tips.

Kommer tilbake med evt mine problemer/erfaringer

Lenke til kommentar
det viktigste å tenke på er at 5800'n er det billigste alternative for en så teknologi rik telefon. Men den fungerer helt utmerket, dog ønsker jeg et annen grafisk grensesnitt som standard

 

Liker godt handy jeg ;-)

Jeg laster ned og prøver alt jeg kommer over som ser interessant ut på OVI. Jeg har ikke noe problemer med telefonen. Den funker kjempebra. Jeg mistenker at jeg bruker litt mer strøm da handy ikke er så lett å ha oversikten over alt jeg har oppe...

Lenke til kommentar

kunne noen testet å skrive: nå:) i en teksmld? Når jeg gjør det ender det opp som: nå..

 

sliter også med at tastaturet (bruker nr-taster) blinker/skruer seg av og på et kort øyeblikk når jeg skriver, slik at bakgrunnen kommer frem, om dere skjønner. Noen andre som sliter med dette?

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar
heisann! trenger svar på ett par ting!

 

Sliter med å få internett til å funke på mobilen min! Har trykket inn wep kode og alt og er inne på mitt nett(telenor), men når jeg forsøker å gå inn på internett får jeg bare opp på skjermen: ikke svar fra gateway???

 

Legg meg gjerne til på msn: [email protected] om noen har ork og tid til å hjelpe meg fort!

 

 

Jeg byttet router, det hjalp, men har fått tips fra en venn..

Visit My Website

Lenke til kommentar

Ja, nå eier jeg en 5800, jeg også. Veldig fornøyd så langt, men jeg kommer ikke inn på nettet via WLAN. GATEWAY-problemer. Har lest (for ørten sider siden)om prosedyren for dette. Jeg har Vista og Speedtouch. Er det noen som kan "gi meg dette med teskjeer"?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Ja, nå eier jeg en 5800, jeg også. Veldig fornøyd så langt, men jeg kommer ikke inn på nettet via WLAN. GATEWAY-problemer. Har lest (for ørten sider siden)om prosedyren for dette. Jeg har Vista og Speedtouch. Er det noen som kan "gi meg dette med teskjeer"?

 

På forhånd takk.

 

Har selv også vista og speedtouch router å trenger å bli guidet med teskje jeg også;) hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...