Gega Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Tror han mener det siste. Ja Ja, det ante meg etterhvert at det var det du mente. Jeg prøvde å se på min men jeg klarer heller ikke å finne ut av det sånn helt umiddelbart, men det kan komme av at jeg aldri har sett på den funksjonen som nødvendig...men det er vel kanskje andre som kjenner telefonen mye bedre enn det jeg gjør her inne og kan svare på om det finnes eller ikke? Lenke til kommentar
Per-Oskar Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Tror han mener det siste. Ja Ja, det ante meg etterhvert at det var det du mente. Jeg prøvde å se på min men jeg klarer heller ikke å finne ut av det sånn helt umiddelbart, men det kan komme av at jeg aldri har sett på den funksjonen som nødvendig...men det er vel kanskje andre som kjenner telefonen mye bedre enn det jeg gjør her inne og kan svare på om det finnes eller ikke? Det finnes ikke på Nokia sine S60-telefoner, dessverre. Kun på S40-telefoner. Lenke til kommentar
sv1_3ivind Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Waow, jeg prøvde nettopp GPS'en ute, og den koplet seg til mange satelitter med en gang! Utrolig morsomt ^^ Lenke til kommentar
Gega Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg har prøvd å lete etter noen plass jeg kan gjøre notater i Nokia pc suite men finner ikke noe der, er det så at man må ha et eget program for det også? Synes det er ganske kjekt å kunne lage notater utover dagen og bare overføre dem til telefonen på slutten av dagen.. Geir Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Outlook eller http://www.ovi.com/services/notes. Har også alltid syntes det var rart at dette ikke var i PC Suite. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Waow, jeg prøvde nettopp GPS'en ute, og den koplet seg til mange satelitter med en gang! Utrolig morsomt ^^ ..mens min finner ikke noe lenger, veter på gps er det eneste jeg får... ..men jeg kommer meg heller ikke på nett via w-lan.. "finner ikke gateway" får jeg bare.. bump! Lenke til kommentar
Gega Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Waow, jeg prøvde nettopp GPS'en ute, og den koplet seg til mange satelitter med en gang! Utrolig morsomt ^^ ..mens min finner ikke noe lenger, veter på gps er det eneste jeg får... ..men jeg kommer meg heller ikke på nett via w-lan.. "finner ikke gateway" får jeg bare.. bump! det skjer ingenting med min heller....den blir bare stående å blinke på første streken nede på det gule feltet til venstre.... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dere som har problemer med GPSen bør sjekke nettinnstillingene. Dere trenger et 'internett' GPRS-tilgangspunkt uten ekstra dikkedarer for WAP. En måte å feilsøke dette på er å midlertidig flytte ut andre tilgangspunkt for så å justere, opprette eller bestille nytt fra operatør. Når browseren fungerer med dette skal det være OK. Alternativt kan man skru av A-GPS. Problemet her later til å være at A-GPS sjekken aldri timer ut slik at telefonen ikke går videre til å lete etter satellitter på egenhånd hvis dette oppsettet er feil. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg får det ikke til selv når A-GPS er skrudd av.. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg får det ikke til selv når A-GPS er skrudd av.. Utendørs og med god sikt til store deler av himmelen? Det kan ta ganske lang tid å få lock første gang med bare GPSen. Prøvd å gå inn i Applications -> Location -> GPS Data -> Options -> Satellite status? (Bruker Engelsk språk, men dere finner det vel uansett.) Om man ikke ser stort til signal(er) der i løpet av et kvarters tid kan det kanskje hende at det er antennen det er noe galt med. Prøv evt. også en omstart etter at A-GPS er skrudd av i innstillingene. Endret 7. september 2009 av qwert Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Signalstyrken er meget, meget dårlig selv når jeg står ute.. Før har den virket som bare det..? Lenke til kommentar
Otters Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 ..men jeg kommer meg heller ikke på nett via w-lan.. "finner ikke gateway" får jeg bare.. Svar fra nokia: ang finner ikke gateway Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. Dette er en kjent feil med routers fra Speedtouch (Thomson). Løsningen er å kontakte Thomson for å oppgradere routeren til siste programvare versjonen. Hvis du ikke får hjelp av Thomson, har jeg noen tips du selv kan gjøre. Wireless Local Area Network (WLAN) error 'Ingen gateway svar "kan oppstå av ulike årsaker, for eksempel på grunn av WLAN-innstillinger og webtjenester. I slike situasjoner kan du prøve følgende: 1. Kontroller at enheten har SIM-kort riktig inn og at den ikke er i frakoblet modus. 2. Aktiver "Vis WLAN-tilgjengelighet" fra trådløse LAN-innstillinger. 3. Deaktiver automatisk konfigurasjon. 4. Deaktiver strømsparing. 5. Nullstill WLAN-tilgangspunkt (ruteren) til standard (fabrikk) innstillinger og begynne å definere det trådløse nettverket på nytt slik at det ikke finnes sikkerhetsfunksjoner, ingen skjult SSID, ingen mac filtrering, etc. På denne måten kan feilsøke på hvilket tidspunkt dette gateway-feil vises. 6. Når du konfigurerer tilgangspunktet innstillingene manuelt på enheten, går du til nettleseren, og velg tilgangspunktet som alltid brukes i stedet for alltid å spørre. 7. Prøv å velge et annet tilgangspunkt. 8. Prøv å konfigurere enheten til å bruke statisk ip adresse. Du kan gjøre dette fra tilgangspunktinnstillinger ved å velge tilgangspunkt som er konfigurert til å bruke WLAN-ruter og ved å velge Valg> Avanserte innstillinger og velge IPv4 innstillinger (eller IPv4-nettverk som type). Vær oppmerksom på at ip adressen som ble angitt til tilgangspunktinnstillinger må være innenfor samme adresseområde som WLAN-ruter ip-adresse (du kan sjekke dette fra WLAN-ruter manual / innstillinger). Hvis nødvendig, angir også andre innstillinger som DNS-adresse (du kan angi primær DNS-adresse for å være samme som WLAN-ruteren adresse). 9. Gjenopprett (reset) enheten tilbake til original (fabrikk) innstillinger. Tast koden *#7780# i ventemodus, følget av låsekoden 12345. Det er anbefalt å ta sikkerhetskopi av enheten før den tilbakestilles. Det gjør du via Nokia PC Suite. http://europe.nokia.com/get-support-and-so...y-and-download# Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vennlig hilsen, Raymond Nokia Service Professional Norwegian Team Nokia Care Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg har to spørsmål angående min 5800: 1. Hvordan kan jeg finne ut hvor mange sms som er sendt/mottatt på telefonen? 2. Hvordan kan jeg fjerne den kjipe Nokia-introlyden når telefonene slås på? Håper noen kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvis du vil vite hvor mange meldinger du har mottatt kan du jo bare unngå og slette meldinger. Dermed står det jo i meldingsoversikten Innboks: XX meldinger. Dessverre er det bare de 20 siste meldingene som blir lagret.... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvis du vil vite hvor mange meldinger du har mottatt kan du jo bare unngå og slette meldinger. Dermed står det jo i meldingsoversikten Innboks: XX meldinger.Dessverre er det bare de 20 siste meldingene som blir lagret.... Du kan endre antall meldinger som skal lagres i utboksen. Jeg har endret dette til 999 som er maks. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hvis du vil vite hvor mange meldinger du har mottatt kan du jo bare unngå og slette meldinger. Dermed står det jo i meldingsoversikten Innboks: XX meldinger.Dessverre er det bare de 20 siste meldingene som blir lagret.... Du kan endre antall meldinger som skal lagres i utboksen. Jeg har endret dette til 999 som er maks. Hvor finnes de innstillingene? Edit: fant ut av det Endret 7. september 2009 av Gega Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det betyr altså at det ikke finnes en ren meldingsteller? Høres jo merkelig ut! Lenke til kommentar
Candey Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Fikk 5800 i dag. Kjempe fornøyd, men er uvant!! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 er også kjempefornøyd med telefonen, har nå faktisk hadd den i to uker nå. Dog så skulle jeg ønske et alternativt grafisk grensesnitt som er mer touch-vennlig. Men jeg håper at når Symbian 3 kommer, så håper jeg at de har et annet grensesnitt Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du kan endre antall meldinger som skal lagres i utboksen. Jeg har endret dette til 999 som er maks. Jammen gikk det ann. Fantastisk. (vet ikke helt hva jeg skal med det, men...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå