Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, med et sånt skin får du nok statusen som iPhone wannabe. Synes at det er litt vel drastisk. Jeg synes at telefonen er blitt utrolig kjapp og god etter siste oppdatering. Og jeg må si at jeg aldri før har hatt en telefon som har vært så enkel og oppdatere, og uten at det skjer noe problem. Jeg har selv vært tilhenger av at en ikke skal oppdatere uten at det er noe feil, men det fungerer så utrolig bra her, telefonen blir bare bedre og bedre :-)

 

Men jeg er enig i at startskjermen har et stort forbedringspotensiale. Jeg prøvde handy-shell gratis i 14 dager, og jeg likte den så godt at jeg kjøpte den.

 

Men et par ting:

- Den er litt dyr (126kr betalte jeg)

- Jeg finner ingen lett snarvei til program-menyen (der jeg har alle mine installerte programmer).

- Jeg har ikke så god kontroll over hvilke programmer jeg har oppe samtidig, (noe som nok fører til at jeg bruker mer strøm.)

Lenke til kommentar

Slenger meg på her og mener også at telefonen bare blir bedre og bedre. Når det gjelder å få den til å se ut som en i-phone kan jo det være moro for mange, men for meg er ikke det noe jeg higer etter. Vært mer moro om de som hadde i-phone fikk sin til å ligne på 5800 he-he.

 

Superfornøyd med telefonen så langt. :yes:

Lenke til kommentar

Er det mulig å lage en "medierik" brukerveiledning og legge den i enhetens minne som så kan startes fra systemmenyen eller nettleseren til telefonen?

Har fått en oppgave på skolen hvor vi skal lage en "medierik" brukerveiledning til et av programmene på enheten, og i stedet for å bruke skolens 5 år gamle HTC TyTN, tenkte jeg at da kunne jeg like gjerne bruke 5800-en.

Den skal inneholde tekst, tale og bilde, jeg tenkte litt på å bruke Flash, men læreren vår frarådet oss det, og sa at vi skulle komme tilbake til akkurat det senere.

Lenke til kommentar
Hvilken firmware har du? Dette kom vel i v2x-etellerannet. Om du har oppgradert direkte på telefonen kan mye tull (som dette) fikses ved å reinstallere firmware via NSU og kjøre en reset (ta backup først).

 

Oppdaterte til 30.0.011 istad.

Ikke umulig det kommer seg etterhvert ;)

 

 

Hvordan fikk du oppdataert versjon til 30.0.011...jeg har prøvd flere ganger men jeg får bare oppgitt at nyeste versjon er 21.0.025..

 

Kan det ha noe å si at telefonen er kjøpt i sverige?

Lenke til kommentar

De kan ha noe å si hvor den er kjøpt, ja. Du kan se om du finner produktkoden din her, noe som kan gi noen hint. CV-koder og de med spesifikke operatørnavn tilknyttet er i alle fall slike som nokia ikke slipper firmware til direkte uten at tredjepart er involvert.

 

Et alternativ kan også være å endre denne koden til en generisk variant selv (0559375: Scandinavia BLUE, 0559110: Scandinavia RED). Oppdater deretter via NSU og kjør en hard reset. Det hele er veldig enkelt og ganske risikofritt, men en viss risiko er det alltids + at det kan bli garantitrøbbel senere hvis du må levere den inn av andre grunner.

 

Edit: Evt. finn et Nokia Care servicesenter i nærheten og hør om de kan endre produktkode + oppdatere under garanti. Egentlig ikke en garantisak, men mange får gjort dette og da har du i alle fall en kvittering på at du ikke har tuklet med telefonen selv.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
De kan ha noe å si hvor den er kjøpt, ja. Du kan se om du finner produktkoden din her, noe som kan gi noen hint. CV-koder og de med spesifikke operatørnavn tilknyttet er i alle fall slike som nokia ikke slipper firmware til direkte uten at tredjepart er involvert.

 

Et alternativ kan også være å endre denne koden til en generisk variant selv (0559375: Scandinavia BLUE, 0559110: Scandinavia RED). Oppdater deretter via NSU og kjør en hard reset. Det hele er veldig enkelt og ganske risikofritt, men en viss risiko er det alltids + at det kan bli garantitrøbbel senere hvis du må levere den inn av andre grunner.

 

Edit: Evt. finn et Nokia Care servicesenter i nærheten og hør om de kan endre produktkode + oppdatere under garanti. Egentlig ikke en garantisak, men mange får gjort dette og da har du i alle fall en kvittering på at du ikke har tuklet med telefonen selv.

 

 

Takk for svar.

 

Min kode er 0577196 og den ligger listet under v21...vil det komme flere og flere koder inn under v30 etterhvert?

Lenke til kommentar

Nå er ikke den listen oppdatert på en stund (det har kommet mange flere v30 via NSU siden), men når (eller om) din produktkode blir oppdatert er helt avhengig av Telenor (i Sverige). Telenor i Norge er i alle fall OK på å slippe oppdateringer for S60-telefoner de selger mye av (i alle fall så lenge modellene er aktuelle/kampanjevare), men hvordan det blir med din kan man bare gjette på.

Lenke til kommentar
De kan ha noe å si hvor den er kjøpt, ja. Du kan se om du finner produktkoden din her, noe som kan gi noen hint. CV-koder og de med spesifikke operatørnavn tilknyttet er i alle fall slike som nokia ikke slipper firmware til direkte uten at tredjepart er involvert.

 

Et alternativ kan også være å endre denne koden til en generisk variant selv (0559375: Scandinavia BLUE, 0559110: Scandinavia RED). Oppdater deretter via NSU og kjør en hard reset. Det hele er veldig enkelt og ganske risikofritt, men en viss risiko er det alltids + at det kan bli garantitrøbbel senere hvis du må levere den inn av andre grunner.

 

Edit: Evt. finn et Nokia Care servicesenter i nærheten og hør om de kan endre produktkode + oppdatere under garanti. Egentlig ikke en garantisak, men mange får gjort dette og da har du i alle fall en kvittering på at du ikke har tuklet med telefonen selv.

 

 

Prøvde dette men fikk feilmelding når jeg prøver knappe "reed" feilmeldingen er som følger "Reading values… Error!”

 

Noen andre som har fått dette?

 

Geir

Lenke til kommentar
De kan ha noe å si hvor den er kjøpt, ja. Du kan se om du finner produktkoden din her, noe som kan gi noen hint. CV-koder og de med spesifikke operatørnavn tilknyttet er i alle fall slike som nokia ikke slipper firmware til direkte uten at tredjepart er involvert.

 

Et alternativ kan også være å endre denne koden til en generisk variant selv (0559375: Scandinavia BLUE, 0559110: Scandinavia RED). Oppdater deretter via NSU og kjør en hard reset. Det hele er veldig enkelt og ganske risikofritt, men en viss risiko er det alltids + at det kan bli garantitrøbbel senere hvis du må levere den inn av andre grunner.

 

Edit: Evt. finn et Nokia Care servicesenter i nærheten og hør om de kan endre produktkode + oppdatere under garanti. Egentlig ikke en garantisak, men mange får gjort dette og da har du i alle fall en kvittering på at du ikke har tuklet med telefonen selv.

 

Oppgraderer en via mobilen eller pc'n?

Lenke til kommentar
De kan ha noe å si hvor den er kjøpt, ja. Du kan se om du finner produktkoden din her, noe som kan gi noen hint. CV-koder og de med spesifikke operatørnavn tilknyttet er i alle fall slike som nokia ikke slipper firmware til direkte uten at tredjepart er involvert.

 

Et alternativ kan også være å endre denne koden til en generisk variant selv (0559375: Scandinavia BLUE, 0559110: Scandinavia RED). Oppdater deretter via NSU og kjør en hard reset. Det hele er veldig enkelt og ganske risikofritt, men en viss risiko er det alltids + at det kan bli garantitrøbbel senere hvis du må levere den inn av andre grunner.

 

Edit: Evt. finn et Nokia Care servicesenter i nærheten og hør om de kan endre produktkode + oppdatere under garanti. Egentlig ikke en garantisak, men mange får gjort dette og da har du i alle fall en kvittering på at du ikke har tuklet med telefonen selv.

 

 

Er det noen som har fulgt dette eksemplet som beskrives her?

 

Jeg lurer på om man bare skal trykke ok hele veien, selv der hvor du har flere valg som for eksempel "virtual usb device" ...er det første alternativet man skal følge?

 

Jeg har nå prøvd dette fra 2 forskjellige pcèr men får samme feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...