Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min telefon fungerer feilfritt :)

Rart at det er så mange som har lyst å knuse tlfen sin

 

Min fungerer også helt topp. Har ikke oppgradert til siste firmware enda, selvom changeloggen på forrige side virker veldig fristende. Venter til jeg får sms fra MyNokia om at oppgradering er tilgjengelig. Ellers vil jeg anbefale å bruke noen kroner på Handy Shell og Smart Settings. Verd hver krone og mobilen blir langt bedre i bruk med langt flere skjermbildder med snarveier. Trenger aldri å bruke menyene lenger uansett hva jeg skal starte. Topp mobiltelefon. :yes:

Lenke til kommentar

Når jeg nå søkte etter oppgraderinger på telefonen får jeg opp versjon 30... Da kan jeg altså oppgradere fra telefonen. Men før jeg gjør det vil jeg spørre her. Hva er forskjellen om jeg oppgraderer fra telefonen fra å oppgradere via NSU og kabel fra pc'en? Noen her som har oppgradert via telefonen, og er det en forskjell? Så at oppgraderingen er på litt over 4 Mb.... Gleder meg til å hente siste firmware....Håper på raske svar... :!:

Lenke til kommentar
Når jeg nå søkte etter oppgraderinger på telefonen får jeg opp versjon 30... Da kan jeg altså oppgradere fra telefonen. Men før jeg gjør det vil jeg spørre her. Hva er forskjellen om jeg oppgraderer fra telefonen fra å oppgradere via NSU og kabel fra pc'en? Noen her som har oppgradert via telefonen, og er det en forskjell? Så at oppgraderingen er på litt over 4 Mb.... Gleder meg til å hente siste firmware....Håper på raske svar... :!:

 

4 mb??? min var på 128 mb.... Jeg oppdaterte via pc.

 

Ta backup av telefonen via nokia suite før du oppdaterer.

 

Telefonen er mye kjappere generelt. Det jeg har lagt merke til istarten.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

4 mb??? min var på 128 mb.... Jeg oppdaterte via pc.

 

Ta backup av telefonen via nokia suite før du oppdaterer.

 

Telefonen er mye kjappere generelt. Det jeg har lagt merke til istarten.

 

 

Leste på enkelte forum i england at oppgraderingen kun er tilgjengelig via telefonen... Men siden du oppgraderte via kabel og PC og den var på 128 Mb, så har du sikkert lagt inn hele firmwaren fra bunnen av og ikke bare siste oppdateringen. Lurer på om jeg skal prøve via telefonen først... Akkurat tatt backup og klør etter å kjøre i gang. Får du email på startskjermen nå?

Lenke til kommentar
Når jeg nå søkte etter oppgraderinger på telefonen får jeg opp versjon 30... Da kan jeg altså oppgradere fra telefonen. Men før jeg gjør det vil jeg spørre her. Hva er forskjellen om jeg oppgraderer fra telefonen fra å oppgradere via NSU og kabel fra pc'en? Noen her som har oppgradert via telefonen, og er det en forskjell? Så at oppgraderingen er på litt over 4 Mb.... Gleder meg til å hente siste firmware....Håper på raske svar... :!:

 

4 mb??? min var på 128 mb.... Jeg oppdaterte via pc.

 

Ta backup av telefonen via nokia suite før du oppdaterer.

 

Telefonen er mye kjappere generelt. Det jeg har lagt merke til istarten.

 

når jeg sjekket via tlf fant jeg ingen oppdateringer men via pc så fantj eg en på 128mb

Lenke til kommentar
Når jeg nå søkte etter oppgraderinger på telefonen får jeg opp versjon 30... Da kan jeg altså oppgradere fra telefonen. Men før jeg gjør det vil jeg spørre her. Hva er forskjellen om jeg oppgraderer fra telefonen fra å oppgradere via NSU og kabel fra pc'en? Noen her som har oppgradert via telefonen, og er det en forskjell? Så at oppgraderingen er på litt over 4 Mb.... Gleder meg til å hente siste firmware....Håper på raske svar... :!:

 

4 mb??? min var på 128 mb.... Jeg oppdaterte via pc.

 

Ta backup av telefonen via nokia suite før du oppdaterer.

 

Telefonen er mye kjappere generelt. Det jeg har lagt merke til istarten.

 

Er jo en grunn til det da, å skulle laste ned 128 mb via telefon ville tatt en evighet stort sett.. Men hva som er forskjellen fatter jeg egentlig ikke..

 

Fikk forøvrig tak i oppdateringe nå via telefonen. Men ville ikke finne den via PCen... snodig.

Lenke til kommentar

Fungerer ypperlig. Ingenting ble borte eller forandret og telefonen er en del kjappere. Kart bl.a er mye kjappere. Ingen epost på startskjermen som jeg ser mange har fått, men for min del er ikke det så nøye. En ting jeg trodde den skulle fikse var at når jeg bruker søk mitt innhold finner den ingen musikk på minnekortet. Dette sluttet å funke for en stund siden og hard reset hjalp ikke. Det er det samme hvis jeg går inn på klokka og skal skifte alarmmelodi. Da bare står åpner i evigheter. Jeg får derfor ikke skiftet melodi på vekkerklokka. Oppgraderingen fikset ikke dette og ikke gjør hard reset det heller. Neste oppgradering skal jeg ta via kabel fra bunn av, så løser dette seg.

 

Har testet litt nå og telefonen er vesentlig kjappere på det aller meste, og man kan kjøre flere programmer og ha mer ram tilgjengelig. Dette er viktig og jeg er veldig fornøyd foreløbig. Skal fikle en god del mer på den nå og teste det meste. Anbefaler oppgraderingen i hvert fall. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet at de skulle fikse det slik at det gikk ann å ha både meny linjen og kontakt linjen med de 4 kontaktene på "hjem skjermen" Synes at jeg har lest en artikkel som sier at de hadde gjort noe undersøkelser på hva folk ønsket å forbedre på telefonen, og da var home screen en av tingene de skulle ta fatt i...

Lenke til kommentar
Er jo en grunn til det da, å skulle laste ned 128 mb via telefon ville tatt en evighet stort sett.. Men hva som er forskjellen fatter jeg egentlig ikke...

Forskjellen blir som å laste ned en patch vs. å laste ned en full ny versjon til et hvilket som helst annet program. Dette er også grunnen til at man alltid bør reflashe/oppdatere via NSU (og ta en *#7370# reset) hvis man har endret produktkode. Det kan kjapt bli litt rare resultater av å bruke en OTA-oppdatering på en firmware som opprinnelig var for en annen produktkode, og selv med en full oppdatering kan det være en del rask igjen på telefonminnet som bare forsvinner med en reset.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...