Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg faila miserabelt da jeg la på shieldet mitt :p

Ja det var vanskelig å få det på, ble litt halveis på min:)

Og jeg lastet ned den nye oppdateringen her for et par dager siden uten noe problem, men synes bare den hang seg litt oftere så ikke oppdater før den er annonsert! Er den det så er det bare å instalere, er ikke helt sikker jeg. Hvet bare at det vertfall ikke er lurt å drive å gjøre ting med telefonen så man kan oppdatere, bedre å bare vente til det er klart...

Endret av Spookie91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+713456

hei..

er det noen som vet om et program for nokia 5800 som viser hvor mye batteri det er igjen på mobilen?

hadde et program tidligere (husker ikke hva det heter), men det var ikke nøyaktig, det viste bare når batteriet var på 100%, 42% og 14%..

Lenke til kommentar
hei..

er det noen som vet om et program for nokia 5800 som viser hvor mye batteri det er igjen på mobilen?

hadde et program tidligere (husker ikke hva det heter), men det var ikke nøyaktig, det viste bare når batteriet var på 100%, 42% og 14%..

Hva er galt med de 6-7 strekene som viser batteristatusen?

Lenke til kommentar

da nærmer det seg tiden da jeg skal kjøpe mobil denne uken, så nå vil jeg ha helt ærlige svar på disse spørsmålene fra forbrukeren selv.

sms; hvor god er det å skrive?

vido; hvor god er den å se på video med?

nettlesing på 3G og wifi?

musikk, hvordan er lyden uten headsett og med? og hvordan er det i finne og bla gjennom musikk sammlingen og sist, hvordan er det å skifte sang?

radio; bli litt forvirret da min tante kjøpte tube, da måtte hun ha inne en av de headsett forlengeren for å kunne høre på radio, så med andre ord er det ikke innenbygd da?

Lenke til kommentar
da nærmer det seg tiden da jeg skal kjøpe mobil denne uken, så nå vil jeg ha helt ærlige svar på disse spørsmålene fra forbrukeren selv.

musikk, hvordan er lyden uten headsett og med? og hvordan er det i finne og bla gjennom musikk sammlingen og sist, hvordan er det å skifte sang?

radio; bli litt forvirret da min tante kjøpte tube, da måtte hun ha inne en av de headsett forlengeren for å kunne høre på radio, så med andre ord er det ikke innenbygd da?

Her er MINE subjektive meninger:

SMS: OK. Trykkskjermen kunne vært hakket mer følsom, men med litt trening skriver du greit fort. Jeg bruker ikke qwertymode ettersom tastene blir litt for små. Derfor jeg har N97 som hovedtelefon: Greit å ha et fysisk tastatur i tillegg for lengre mails etc.

Video: Meget god.

Nettlesing: Både 3g og wifi fungerer utmerket. Kommer jo litt an på hvilket nett man kobler til, men hos meg fungerer ting smertefritt. Veldig kjapp og fin på tilkobling med wifi. Nettleseren i seg selv er grei, og jeg ville kanskje installert den hakket vassere Opera mini. Ellers fungerer det greit å lese nettsider med tankte på skjermen. Skjermen kan føles litt smal, men samtidig veldig godt fornøyd.

Lyden uten headsett er forsåvidt bra. Ved høyt volum kan det nesten vrenge litt, men samtidig er lyden litt fyldigere enn på min n97. - Så fungerer greit til å vise kompiser noen låter osv. Men fortsatt ett stykke igjen til ut-lyden fra n95 8gb.

Lyden med et godt headsett er veldig bra, fyldig og spenstig og med nok volum. Skifte sanger er meget enkelt og man kan bla i artister, sanger, album, spillelister etc. Med headsettet som følger med kan du også skifte sang ved å trykke på knappene på den lille kontrolldevicen som henger midt på ledningen... Du trenger da ikke å ta opp telefonen fra lomma en gang. Ellers så stopper sangen hvis det ringer, og den begynner på igjen når samtalen er ferdig - da med lavt volum som raskt går over til ditt valgte volum.

Radio: Headsettet fungerer som antenne!

Lenke til kommentar

Og her er mine subjektive meninger :)

Sms: Jeg har tilpasset meg trykkskjermen fint, og bruker det vertikale qwerty tastaturet som fyller hele skjermen når jeg skriver. Dette fungerer fint for meg, og jeg skriver både raskere, og mer komfortabelt enn jeg gjorde på feks n82 og n73. Skulle du kun ha en hånd ledig har telefonen også et vanlig talltastatur tilgjengelig, der du skriver som du er vandt til på vanlige telefoner. De få gangene jeg har brukt det har det fungert fint.

Video: 5800 gir en veldig god videoopplevelse, med sin store skjerm og gode oppløsning. Jeg har sett flere helaftens spillefilmer på denne, samt mye annet rask. I tillegg er det såpass god lyd i høyttalerne at du fint kans e telefonen uten headsett om det skulle være ønskelig. Jeg skal dog ikke legge skjul på at jeg godt kunne tenkt meg både mer smell i fargene, og bedre lys i skjermen.

Musikk: Den applikasjonen jeg bruker mest på 5800 er musikkavspilleren, og da er det viktig at den fungerer tilfredsstillende. Musikkspilleren er lagt opp på samme gode måte som samtlige andre s60 telefoner, der musikken blir tagget, og sortert etter, artister, album, sjangere, eller spillelister du lager. At telefonen har trykkskjerm gjør bare musikkspilleren enda lettere i bruk. Lyden i høyttalerne er som tidligere nevnt god, og det samme gjelder lyd gjennom hodesett. Fyldig og god lyd. Personlig ble jeg litt skuffet over lydnivået du får med eget hodesett tilkoblet denne telefonen, og har også hørt flere klage på dette. Dette problemet løste seg for min del når jeg gikk til anskaffelse av Beats by dr Dre, med innebygd forsterker. Du kan også kjøpe en miniforsterker som du kan koble mellom telefonen og headsettet om det skulle være ønskelig, og da vil du garantert få nok lyd til å blåse øra dine til månen. Kort sagt: Fantastisk på musikk, men kanskje litt lavt lydnivå.

Nettsurfing: Veldig god. Den innebygde nettleseren viser nettsidene på en god måte, og takler i tillegg flash. Skal du inn på Fronter eller se på youtube er altså ikke dette noe problem. Dog litt treig (som alle andre standard mobilnettlesere), og ikke helt optimert for den store trykkskjermen. Bruker selv som oftest Opera Mini som er gratis, kjapp og enkel i bruk.

Radio: Så lenge du har koblet til et headsett (trenger ikke være nokia sitt eget, eller forlenger) får du signal, og radioen fungerer.

Bon apetit.

Lenke til kommentar
Nok en gang: Det er ingen telefoner som kan "sende smileys", men det er telefoner/programmer som kan tolke en sekvens av tegn i en mottatt SMS og erstatte dem med en grafisk representasjon. I.e. en "smiley". Det finnes dog ingen slike programmer som integrerer direkte med meldingsfunksjonen til S60.

Jepp. Spørsmålet er hvorfor telefonen ikke har et sånt program integrert. Kall meg gjerne fjortiss, men jeg liker å se virkelige smilefjes når jeg får koselige meldinger av dama, f.eks. Noen må gjøre noe med dette, ASAP.

På samboeren sin 6220c (S60 3rd, ikke touch) så har jeg kjøpt og installert Animated SMS:

http://www.myasms.net/index.php

Den integrerer seg delvis med SMS menyen, dvs gir en ny meldingstype 'Animated SMS' i 'opprett melding', og sørger også for grafisk fremstilling av smilies når en mottar meldinger. Vet ikke om den funker med S60 5th, men er jo verdt å prøve ut.

EDIT:

Testet det nå på min N97, fikk installert og fikk 'Animated SMS' valg i opprett melding menyen, men det fungerte ikke.

Det går evt an å ta initiativ mot de som har lagd det og høre om det er 5th edition utgave på vei..

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+713456
hei..

Hva er galt med de 6-7 strekene som viser batteristatusen?

funker jo det og, men tenkte på et program som viser batterinivået i prosent.. er litt irriterende når man har 1-2 streker igjen og ikke vet hvor lenge telefonen lever..

Lenke til kommentar
Du oppdaterte til v30 i går? Si meg, hvilken produktkode har du?

Har nå 0559110, men oppdaterte via Phoenix, så jeg velger selv produktkode.

Telefonen orginale produktkode var vel 0552692.

Men det er tydlig at Nokia vil ha meg over på v21, for i følge nettsiden dems er ..

Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code 0559110

Version: 21.0.025

Mens min gamle produktkode, 0552692, den finnes det ikke oppdateringer til i det hetetatt ..

Sorry, there is no software currently available for that product code via the Nokia Software Update tool.

Noen som har hørt noe om hvorfor de har trukket v30 og gått tilbake til v21 ?

Oppdateringen jeg har gjort er vel egentlig ment for verkstedene. Noen som nettopp har hatt telefon inne til service og fått oppdatert SW? I så fall, hvilken versjon kom telefonen tilbake med? Og hvilken produktkode?

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...