Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Jeg har hatt mobilen en stund nå, men har ikke hatt tid til å sette meg skikkelig inn i den.

Det enkleste først, jeg lastet ned en ferjerute i PDF-format, som jeg åpnet med Adobe Reader Trial version (fant ikke noe gratis). Men jeg har ikke lyst til å navigere inn på "filbehandling" hver gang jeg skal åpne denne, jeg vil ha den mer synlig, helst på samme meny som meldinger, kalender osv. Hvordan gjør jeg dette?

 

I tilegg, finnes det en god side med informasjon om telefonen, programmer og guider? Føler meg litt overveldet med alle valgmulighetene, vet ikke hvordan jeg skal få oversikt.

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

sliter med at når jeg skriver med fullskjerms qwerty-tastatur så hopper skjermen vekk fra skrivingen et øyeblikk. Det minner om oppførselen ved å snu skjermen, uten at den skulle tro skjermen ble snudd. Har ikke opplevd dette med nummertastaturet. Utrolig iriterende!

 

Er det noen mulighet for å la volumtasten fungere selv med tastelåsen på?

Lenke til kommentar
Vi (en arb.kolega og jeg) prøvde mobilens kart (Nokia Maps) vs hans et år gamle tomtom gps til bil, begge var enige mobilen var mye bedre. Vi hadde en rute og så hvor god info, og hvor nøyaktig de var. Jeg synes gps'n er meget bra på denne.

 

Men, og det er som regel et men.. Jeg skal til Italia i sommer, og har lastet ned kart over det landet, men er det mulig å finne ut nå om den fungerer der også, eller må jeg vente til jeg er i Italia, litt dumt å finne ut det først når jeg har kommet dit.

 

1. Vel, for meg så lastet jeg ned kart over Frankrike da jeg var i Paris. Dette fungerte helt glimrende. Gjorde det samme da jeg var på Kreta. Da hadde jeg større problemer, men det var mer GPS relatert enn softvare relatert. Den fant rett og slett ikke frem, noen ganger hang den seg. A-gps var aktivert og v20 firmware installert begge gangene.

 

2. For alle dere som synes at lydvolumet er for lavt. Kjøp en forsterker til rundt 100 kr og koble til. Ikke la dette være begrensningen for at du skal kunne bruke favorittheadsettet ditt, eller det som gjør at du ikke kjøper telefonen.

 

3. Etter å ha prøvd iPhone og sett på funksjonalitet og muligheter som er ved den telefonen. Så ser jeg at Nokia har en lang vei å gå. Mengden av applikasjoner og tilbehør, og brukervennligheten er i en helt annen klasse. Nokia har virkelig en jobb å gjøre for å få deres nettbuttikker og tjenester bedre. Pr i dag så er tilbudet latterlig dårlig. Dess lenger de venter, dess større blir forspranget til Apple.

Lenke til kommentar
3. Etter å ha prøvd iPhone og sett på funksjonalitet og muligheter som er ved den telefonen. Så ser jeg at Nokia har en lang vei å gå. Mengden av applikasjoner og tilbehør, og brukervennligheten er i en helt annen klasse. Nokia har virkelig en jobb å gjøre for å få deres nettbuttikker og tjenester bedre. Pr i dag så er tilbudet latterlig dårlig. Dess lenger de venter, dess større blir forspranget til Apple.

 

Bare så synd at Apple ikke har en anelse om hva forbrukervennlighet er, noe mere forbrukerfiendtlig selskap skal man da lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en bra tidtaker og nedtellingstidtaker for telefonen??

 

Fant ut av det. Fikk tak i soufttouch stopwatch og time machine som løste problemet. :)

 

Rettelse. Ingen av dem var tilknyttet alarm så da fjernet jeg dem igjen.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Selve GPS'en er også gratis, men den får hjelp fra mobilnettet så den bruker noen kB, noe som koster et par øre, med mindre du slår av A-GPS.

 

Hvordan slår jeg den av da? :D

 

Du skrur den av slik:

Program/Posisjon/Lokalisering/Lokaliseringsmetoder/Assistert gps, fjern haken foran.

Noe jeg ikke ville gjort hvis jeg var deg og vil finne frem fort og presist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...