genser Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Innstillinger > Personlig > Temaer > Generelle > Valg > Temaeffekter > Av/På . edit: iceman er ung og sprek og rask. Endret 16. juni 2009 av genser Lenke til kommentar
kesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det flere enn meg som opplever GPS'en som tungvint? Får ikke til å sette min egentlige posisjon som utgangspunkt i rutene, og den tar dessuten en evighet av dimmensjoner når den skal innhente en sattelitt dersom ikke A-GPS er skrudd på. Skulle hatt den vanlige integrerte GPS'en når jeg reiser til Danmark. Ønsker ikke skyhøye mobilregninger pga GPS'en som plent må hente oppdateringer fra WAP. Dette irriterer meg også. Det skulle gått å velge et sted på kartet som startsted og et annet som mål. I tillegg er det jo håpløst at man må vite adresse, nummer, postnummer og poststed hver gang du skal søke deg frem til en adresse! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det flere enn meg som opplever GPS'en som tungvint? Får ikke til å sette min egentlige posisjon som utgangspunkt i rutene, og den tar dessuten en evighet av dimmensjoner når den skal innhente en sattelitt dersom ikke A-GPS er skrudd på. Skulle hatt den vanlige integrerte GPS'en når jeg reiser til Danmark. Ønsker ikke skyhøye mobilregninger pga GPS'en som plent må hente oppdateringer fra WAP. Dette irriterer meg også. Det skulle gått å velge et sted på kartet som startsted og et annet som mål. I tillegg er det jo håpløst at man må vite adresse, nummer, postnummer og poststed hver gang du skal søke deg frem til en adresse! Tror du desverre ikke finner en eneste gps med den funksjonen i dag. Man har fra og til og da må man ha en adresse å føre opp. Så enkelt og greit er det. Å velge ca. en plass ville jo bare blitt håpløst. Da blir det ikke nøyaktig i det hele tatt. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Med Nokia Maps kan du søke på hva du vil, eller bare klikke et vilkårlig sted på kartet og trykke Gå eller Kjør til. Hvorfor dette ikke skulle blitt nøyaktig skjønner jeg ikke helt. Man kan da zoome inn, men uansett er det ikke sikkert man trenger nøyaktigheten heller. Endret 16. juni 2009 av genser Lenke til kommentar
kesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det flere enn meg som opplever GPS'en som tungvint? Får ikke til å sette min egentlige posisjon som utgangspunkt i rutene, og den tar dessuten en evighet av dimmensjoner når den skal innhente en sattelitt dersom ikke A-GPS er skrudd på. Skulle hatt den vanlige integrerte GPS'en når jeg reiser til Danmark. Ønsker ikke skyhøye mobilregninger pga GPS'en som plent må hente oppdateringer fra WAP. Dette irriterer meg også. Det skulle gått å velge et sted på kartet som startsted og et annet som mål. I tillegg er det jo håpløst at man må vite adresse, nummer, postnummer og poststed hver gang du skal søke deg frem til en adresse! Tror du desverre ikke finner en eneste gps med den funksjonen i dag. Man har fra og til og da må man ha en adresse å føre opp. Så enkelt og greit er det. Å velge ca. en plass ville jo bare blitt håpløst. Da blir det ikke nøyaktig i det hele tatt. På Nokia 6110 Navigator trenger du kun å skrive inn deler av adressen så kommer flere forslag opp. Feks hvis du skrever Skøyeng - Vil du få flere alternativer som matcher søket ditt. På 5800 må du skriver 100% korrekt adresse, inkl gatenavn, nummer, postnummer og poststed. Noe som for meg er helt bak mål, det er hvertfall maks tungvindt og har gjort at jeg flere ganger ikke har fått brukt GPS når jeg har hatt bruk for det. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det flere enn meg som opplever GPS'en som tungvint? Får ikke til å sette min egentlige posisjon som utgangspunkt i rutene, og den tar dessuten en evighet av dimmensjoner når den skal innhente en sattelitt dersom ikke A-GPS er skrudd på. Skulle hatt den vanlige integrerte GPS'en når jeg reiser til Danmark. Ønsker ikke skyhøye mobilregninger pga GPS'en som plent må hente oppdateringer fra WAP. Dette irriterer meg også. Det skulle gått å velge et sted på kartet som startsted og et annet som mål. I tillegg er det jo håpløst at man må vite adresse, nummer, postnummer og poststed hver gang du skal søke deg frem til en adresse! Tror du desverre ikke finner en eneste gps med den funksjonen i dag. Man har fra og til og da må man ha en adresse å føre opp. Så enkelt og greit er det. Å velge ca. en plass ville jo bare blitt håpløst. Da blir det ikke nøyaktig i det hele tatt. På Nokia 6110 Navigator trenger du kun å skrive inn deler av adressen så kommer flere forslag opp. Feks hvis du skrever Skøyeng - Vil du få flere alternativer som matcher søket ditt. På 5800 må du skriver 100% korrekt adresse, inkl gatenavn, nummer, postnummer og poststed. Noe som for meg er helt bak mål, det er hvertfall maks tungvindt og har gjort at jeg flere ganger ikke har fått brukt GPS når jeg har hatt bruk for det. Kan vel si meg litt enig i akkurat det, har ikke testet 6110, men trodde det var likt for det meste overalt når det gjaldt gps. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det høres veldig rart ut. På E71 kunne jeg bare begynne å skrive og søke på hva som helst. Skal teste dette når jeg er ved 5800 XM om rundt en time. Og som sagt over er det ikke noe problem å lage en rute til og fra ulike punkter på kartet. edit: Og forresten, brukere dere Nokia Maps 2 eller 3? Mine uttallelser er på grunnlag av funksjonalitet i nr 2, men vil anta det er likt i 3'ern. Endret 16. juni 2009 av genser Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det høres veldig rart ut. På E71 kunne jeg bare begynne å skrive og søke på hva som helst. Skal teste dette når jeg er ved 5800 XM om rundt en time. Og som sagt over er det ikke noe problem å lage en rute til og fra ulike punkter på kartet. edit: Og forresten, brukere dere Nokia Maps 2 eller 3? Mine uttallelser er på grunnlag av funksjonalitet i nr 2, men vil anta det er likt i 3'ern. Har navteq 2.0 via nokia maps på min 5500. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Da sitter jeg her med en 5800 XM. - Det er lett å søke på adresser, man trenger ikke noe postnummer, land, eller lignende. - Det er lett å lage en rute mellom to adresser man selv spesifiserer, eller klikker på kartet. Så hva dere surrer med skjønner jeg ikke helt Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 På noen GPS'er må det vel være mulig å kunne navigere seg rundt omkring i terreng og ødemark, jeg antar ihvertfall at slike finnes (dette er svar på en posting for noen veldig få poster siden). Lenke til kommentar
kesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Da sitter jeg her med en 5800 XM. - Det er lett å søke på adresser, man trenger ikke noe postnummer, land, eller lignende. - Det er lett å lage en rute mellom to adresser man selv spesifiserer, eller klikker på kartet. Så hva dere surrer med skjønner jeg ikke helt Det skjønner jeg virkelig ikke, uansett hva jeg gjør fungerer ikke det for meg! Kan du forklare nøyaktig hva du gjør? Kanskje jeg må oppdatere telefonen min på en eller annen måte... Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det flere enn meg som opplever GPS'en som tungvint? Får ikke til å sette min egentlige posisjon som utgangspunkt i rutene, og den tar dessuten en evighet av dimmensjoner når den skal innhente en sattelitt dersom ikke A-GPS er skrudd på. Skulle hatt den vanlige integrerte GPS'en når jeg reiser til Danmark. Ønsker ikke skyhøye mobilregninger pga GPS'en som plent må hente oppdateringer fra WAP. Dette irriterer meg også. Det skulle gått å velge et sted på kartet som startsted og et annet som mål. I tillegg er det jo håpløst at man må vite adresse, nummer, postnummer og poststed hver gang du skal søke deg frem til en adresse! Tror du desverre ikke finner en eneste gps med den funksjonen i dag. Man har fra og til og da må man ha en adresse å føre opp. Så enkelt og greit er det. Å velge ca. en plass ville jo bare blitt håpløst. Da blir det ikke nøyaktig i det hele tatt. Ikke helt sant. Hadde på min N82 Wayfinder og der kunne du peke på kartet hvor du ville å bruke som mål. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 For å bruke et vilkårlig punk på kartet trykker du på punktet, og så på =-lignende ikon helt oppe til høyre på skjermen. Her kan du bruke punktet til hva du vil, akkurat som om du har søkt det frem. For å søke er det bare å trykke Valg - Søk og skrive Eksempelveien 55. Forresten finnes Nokia Maps 3 Beta til mobilen, og den skal være enda bedre Lenke til kommentar
kesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Genialt! Det første punktet funket.. Men søk virker ikke. Uansett hva jeg søker om får jeg feilmeldingen "oppgi minst 2 tegn" . Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Genialt! Det første punktet funket.. Men søk virker ikke. Uansett hva jeg søker om får jeg feilmeldingen "oppgi minst 2 tegn" . Da høres det ut som det er noe galt, enkelt og greit. Legg inn Nokia Maps 3 uansett Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Genialt! Det første punktet funket.. Men søk virker ikke. Uansett hva jeg søker om får jeg feilmeldingen "oppgi minst 2 tegn" . Da høres det ut som det er noe galt, enkelt og greit. Legg inn Nokia Maps 3 uansett Hvordan får man gjort det og er ikke nokia maps 3 i beta enda? Endret 17. juni 2009 av UUnreal Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Genialt! Det første punktet funket.. Men søk virker ikke. Uansett hva jeg søker om får jeg feilmeldingen "oppgi minst 2 tegn" . Om jeg ikke husker feil, så skjedde det samme på min. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Vi (en arb.kolega og jeg) prøvde mobilens kart (Nokia Maps) vs hans et år gamle tomtom gps til bil, begge var enige mobilen var mye bedre. Vi hadde en rute og så hvor god info, og hvor nøyaktig de var. Jeg synes gps'n er meget bra på denne. Men, og det er som regel et men.. Jeg skal til Italia i sommer, og har lastet ned kart over det landet, men er det mulig å finne ut nå om den fungerer der også, eller må jeg vente til jeg er i Italia, litt dumt å finne ut det først når jeg har kommet dit. Lenke til kommentar
Tjombo Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Vet ikke om noen har rapportet om dette før, men nå fungerer OVI store med norsk språk på telefonen hos meg. OVI store-applikasjonen ble oppdatert når jeg startet den i dag. Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvordan får man gjort det og er ikke nokia maps 3 i beta enda? Fortsatt i Beta jo, men det skal nok gå bra skal du se. Vel, google "Nokia Maps 3" og følg instruksjonene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå