Stig-Arne Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det kommer rett å slett av at netcom har sin egen produktkode på den telefonen, og programvaren er ikke godkjent ennå for den produktkoden. Det du kan gjøre er å forandre koden, noe som ikke vil bryte noen garanti. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 yay i dag fikk jeg vite at jeg skal få ny tlf gjett hvilken :O Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) hell yeah ! synsk du Endret 27. mai 2009 av NarilS Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Denne produktkoden som NetCom har endret, hva er egentlig det for noe? Kan den endres UTEN Windows? Jeg har kun Linux. Og hva innebærer denne endringen egentlig? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 les denne: http://europe.nokia.com/get-support-and-so...te/can-i-update Her står det at du skal sjekke en kode under batteriet ditt, en 7 siffret tallkode. Endringen innebærer egentlig ikke så mye utenom at telefonen får en annen kode å bli gjenkjent med slik at du kan få oppdateringen. Er ikke sikker på om programmene som brukes til dette fungerer under Linux Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code *sensur*Version: 20.0.012 Compare numbers If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download Jammen, det er jo den jeg har! Hvorfor har andre mennesker med eksakt samme telefon tilgang til en nyere versjon? Er fasitsvaret at jeg må endre produktkoden? Hva innebærer i så fall degte? Og er det 110% sikkert at dette ikke kødder med garantien? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code *sensur*Version: 20.0.012 Compare numbers If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download Jammen, det er jo den jeg har! Hvorfor har andre mennesker med eksakt samme telefon tilgang til en nyere versjon? Er fasitsvaret at jeg må endre produktkoden? Hva innebærer i så fall degte? Og er det 110% sikkert at dette ikke kødder med garantien? Ikke sensurer produktkoden din da.. så kan man sammenligne. De har sikkert samme telefon, men ikke samme produktkode Min kode er 0578315 og jeg har tilgang på siste oppdatering. Men det har ikke du på din produktkode. Men forandrer du produktkoden til samme kode som jeg har, så vil du få tilgang til oppdateringen. Nei, det kødder ikke med garantien. Det har jeg fådd svar fra samtlige verksteder og nokia som jeg har vært i kontakt med. Endret 27. mai 2009 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hva ER produktkoden, da? Er den ikke hemmelig og individuell som IMEI-koden? Og hvordan endrer jeg den? Kan jeg bytte den ut med din, uten at du får trøbbel? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Produktkoden er vel egentlig en kode som er spesifikk for en gruppe telefoner, f.eks telenorlåste telefoner, netcomlåste osv. Om den har noen annen virkning vet jeg ikke. Nei, jeg får ikke trøbbel med det, kodene er allmen tilgjengelig om man bare søker på nettet. Og har ingen forbindelse med IMEI koden. om du går på dailymobile.se å søker etter product code 5800 så vil du finne en guide til hvordan du endrer den. Eller så kan jeg gjøre det enklere for deg: http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=1525.0 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Fra forumet du linket til: now is NSS still not recognizing the 5800 xm? this is by far the easiest way to change a product code. also ALWAYS keep in mind that such procedures invalidate your warratny ! Vil det, eller vil det ikke rote til garantien? Tror jeg avventer svar fra NetCom. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Den nokia-siden stemmer ikke helt! Jeg har hatt v 21.0.0.25 en god stund nå, og har ikke forandret produktkode for å få den. Likevel sier så nettsiden at: Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code 0579271 Version: 20.0.012 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Pfffffff. Vente3r spent på FettKomms svar på mailen min... Hvis det ikke har falt dem inn at kundene deres liker oppdateringer, bryter jeg avtalen. Lenke til kommentar
swic Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tror Nokia har fjernet v.21. Oppdaterte min tlf for noen dager siden, men når jeg skriver inn min product code i dag, får jeg bare opp at Version: 20.0.012 er den nyeste. Var også inne på denne siden for noen dager siden før jeg skulle oppdatere. Da kom det opp at v.21 var den nyeste Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Rart. Jeg hnar prøvd å oppgradere ved hjelp av *#0000# mange ganger. Hvorfor fikk ikke jeg lastet den ned før de trakk den tilbake? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Flere enn meg som merker batteriet slurer mer og mer? Altså at kapasiteten synker drastisk? Kun etter 3-4 oppladninger merker jeg det. o0 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Vet ikke om det suger mer og mer... Men batteriet ER en diger skuffelse. Det er dobbelt så stort som batteriet i min N73, men varer kortere. Endret 27. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Går ikke det an å få et annet batteri i telefonen som den støttes? Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Flere enn meg som merker batteriet slurer mer og mer? Altså at kapasiteten synker drastisk? Kun etter 3-4 oppladninger merker jeg det. o0 Hm, rart. 5800 XM er kjent for å ha god batteritid, og har et kraftig 1320 mAh-batteri innabords. Kjører du mye bakgrunnsprosesser? Blåtann på konstant? Høy lysstyrke? Animert skjermsparer? Bruk Nokia Energy Profiler (google) så får du god oversikt over når og hva som bruker strøm på mobilen din. Genialt, og litt smånerdete , program Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Bruker så og si ingenting. Men tatt i sammenligning med min eldgamle Nokia N70, så kan man heller få stående applaus for N70 sitt batteri kapasitet, enn 5800. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå