Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

En ting, det finnes komma og punktum på tastaturet ditt, mye lettere å lese innlegget ditt da.

Hvis du hadde prøvd søkefunksjonen i forumet her, så ville du funnet svaret med en gang.

Eller om du hadde prøvd brukermanualen som ligger med telefonen.

Under en samtale og du prøver å trykke på opprigning, så får du opp det nummeriske tastaturet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk min røde Nokia 5800 for noen uker siden, bestilte hos Chess i slutten av januar og fikk den i slutten av februar.

Min har den samme glippen som "alle" andre har, men har foreløpig ikke gjort noe med dette. Ser vel for meg at jeg leverer den til service hos Moobi etterhvert...

Generelt er jeg veldig fornøyd med telefonen, men har i det siste lagt merke til et problem som er litt kjedelig:

I blant (eller kanskje hver gang?) jeg ringer opp noen, opplever personen i andre enden å høre et ekko av sin egen stemme (bare sin egen, ikke min). Ekkoet er ikke nødvendigvis så høyt at alle legger merke til det, men det ligger der ganske stabilt, kanskje 0,1-0,25 sekunder etter de sier noe. Jeg har verifisert dette gjentatte ganger i oppringning til 3-4 andre telefoner (har testa både på 5800'en og lånt andres telefoner og ringt dem fra 5800'en), men det ser faktisk ut til at dette kun skjer når det er Jeg som ringer opp, ikke når de ringer til meg og 5800'en...

Grunnen til at jeg kan fastsette problemet til min telefon (og ikke bare til nettet eller til andre telefoner) er følgende: Med en gang jeg endrer lydinnstillingene på telefonen forsvinner ekkoet vedkommende i den andre enden hører. Så om jeg f.eks. skrur volumet ett hakk opp eller ned, eller slår av og på høyttaleren, forsvinner ekkoet for godt, slik at personen i den andre enden ikke hører det lenger.

Bare for å presisere og oppsummere;

- Ekkoet høres kun av personen i den andre enden, og ekkoet er kun et ekko av hans stemme - ikke et ekko av det JEG sier. Ekkoet er relativt kort.

- Ekkoet oppleves kun når det ringes fra min telefon, det kommer ikke når den blir oppringt.

- Å endre lydinnstillinger på 5800'en gjør umiddelbart at ekkoet forsvinner.

- Ekkoet oppleves ikke nødvendigvis som veldig høyt eller hemmende - og dermed tok det også litt tid (og samtale med noen som er oppmerksomme på lyd) for å oppdage problemet.

- Jeg oppgraderte firmware for noen dager siden, men problemet var tilstede både før og etter.

Har noen hatt samme problemet? Orker noen å teste dette ut?

Bumper dette spørsmålet. Jeg sliter med akkurat det samme. Nesten alle jeg ringer klager på ekkoet av det de sier. Utrolig irriterende!

Lurer også på om det er noen negative sider ved å hacke telefonen. Jeg kan nesten ikke installere noen apps grunnet den "sertifikat utgått" meldingen.

Lenke til kommentar

Har søkt mange ulike varianter i søkefeltet uten å finne det jeg leter etter, vet at det er mange innlegg rundt dette. Blir nødt til å spørre på nytt:

Flere har opplevd problemer med lyd i høytaler under samtale. At lyden varierer fra høy til lav uten at du har gjort noe selv med lyden. Min telefon har funket fint i snart et halvt år, men nå har jeg også fått denne greia. Hva ble gjort for å rette det opp? Er det en dårlig kontakt eller noe? Uansett er det sykt irriterende å ikke høre hva den andre sier, for så å høre det godt. Kan skifte med få sekunders mellomrom.

Lenke til kommentar
Hei, har hatt min nye telefon nå i to dager og er alt i alt kjempefornøyd! Litt uvant at ting tar litt lengre tid enn jeg var vant med fra min forrige telefon, som jeg jo rett og slett var en racer på. Helt herlig telefon på de aller fleste områder. Men noen ting jeg lurer på/irriterer meg over:

- Kan man få en Opera-versjon som funker til denne telefonen? Lasta ned Opera mini, men det var ikke noen særlig suksess, for det gikk ikke an å klikke på linkene.

- Jeg foretrekker å skrive meldinger med begge hendene på fullt qwerty-tastatur, men av og til har jeg bare en hånd tilgjengelig, og da er det så forbanna irriterende å måtte gå inn å bytte til 'vanlig' tall-tastatur (og det attpåtil mens jeg må lese alle tegnene på skjermen sidelengs). Er det ingen måte å forhåndsinnstille telefonen på, slik at jeg får qwerty når jeg har telefonen vannrett, og tall-tastatur når den er loddrett? Evt. at den automatisk bytter om. Latterlig hvis det ikke går an!! Det er det eneste som virkelig plager meg med telefonen. :nei:

- Teit at de sender med en sånn mini-dvd når jeg har en laptop med sånn stappe-inn-dvd-spiller. Den lille dvden fra Nokia nektet den nemlig å ta imot. Lurer på om det er noen programmer jeg går glipp av? Fikk i alle fall hentet ned Ovi fra hjemmesidene til Nokia.

Ellers er alt bare velstand med telefonen! :thumbup:

Synes nå nettleseren som følger med fungerer bra til denne telefonen, Opera har vel ikke kommet med noen skikkelig oppdatering som fungerer bra på touch.

Har ikke funnet ut av dette selv nei, selv bruker jeg den gode gamle metoden med alfanummererisk tastatur, da jeg bommer støtt å stadig på tastene med qwerty

Du går ikke glipp av en skjit. Har kastet den dvden for lenge siden, og bruker istede pc suite som jeg synes er ett mye bedre program enn Ovi Suite, har hørt mange har plagdes med ovi suite

Hva snakker dere om, Opera funker da bra. Også når det gjelder og trykke på linker. ???

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen nyheter om/når den svarte kjem til norge? Ser den er komt som comeswithmusiconly i sverige, men i finland og england kan ein kjøpe den som en vanlig telefon.

Eventuelt noken som har funne det svarte dekselet på nettet? Eg finn berre rød og blå.

Lenke til kommentar
Lurer nå på når det kommer noe ny FW til telefonen.

Kameraet trenger seg en skikkelig oppdatering.. det som irriterer meg mest med hele telefonen.

Kan en oppdatering forbedre kameraet?

Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Endret av mnemic
Lenke til kommentar
Du kan endre denne oppførselen her: Meny->innstillinger->telefon->sensorinnst.->snukontroll->roter visning autom.

Takk! Endelig :) Er det noen som har erfaringer med invisible shield? Orker ikke å lese gjennom hele tråden. Har tenkt å bestille fra cdon, men det står egentlig ingenting om det er tilpasset 5800.

Lenke til kommentar
Lurer nå på når det kommer noe ny FW til telefonen.

Kameraet trenger seg en skikkelig oppdatering.. det som irriterer meg mest med hele telefonen.

Kan en oppdatering forbedre kameraet?

Ja, mye ligger i programvaren om hvordan bildebehandlingen utføres og hvordan linsen utnyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...