aanseth Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Pixl:Jeg har en operatørlåst telefon. Det eneste sim-kortet den aksepterer er ikke gyldig før 4. mai. Den innebygde nettleseren funker nydelig på alle sider jeg har prøvd unntatt DETTE FORUMET. Da slår nettleseren seg bare av, enten før den har lastet siden ferdig, eller når jeg klikker på en link eller taster brukernavn og passord. For å bruke diskusjon.no må jeg ha Opera Mini. Opera Mini fungerer, men er mer kronglete å bruke, da touchscreen-funksjonene ikke er skikkelig integrerte. Linkene kan trykkes på, men de er små, så man må bruke den medfølgende pennen. Og, man må holde den en stund for at telefonen skal oppdage at men trykker på linken. Kronglete og tungvint. I tillegg til dette, har Opera Mini den ulempen at når jeg har skrevet et innlegg og trykker Svar, så får jeg en feilmelding. Den ser ut til å prøve å gå inn på en ugyldig link som er identisk med hele innlegget mitt. DET er en lang link, det! Bugs i store mengder. Og heller ikke Opera er helt stabil på Diskusjon.no. Men den overlever i hvert fall lengre enn kun til første siden. Merkelig dette her, min fikk jeg oppdatert ved første forsøk og ingen bugs og snakke om. Bruker både Nokia sin nettleser og Opera Mini. Funker som bare det. Både på trådløst nett og vanlig wap. Synd for de som sliter, jeg har hatt mange Nokia telefoner og fornøyd med stort sett alle, men denne bare elsker jeg. Var litt skeptisk til touch skjerm, men er veldig positivt overrasket. Nå bare sitter jeg og gleder meg til N97 kommer. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Test, skriver dette fra mobilen, bruker opera mini Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeg har også klart å poste på dette forumet med 5800 og opera mini, men som regel så tror den at innlegget mitt er en link som den skal inn på. Idiotisk. Begge nettleserne er ustabile på dette forumet. Er det noen scriptgreier som kan deaktiveres i nettleseren for at det skal virke? Nå virker nettleseren på diskusjon.no. Jeg slo av script i innstillingene. Endret 24. april 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
bedra Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Nå er jeg i gang med *.doc og *.xls, men er det noen verktøy for å redigere, eller kan man kun "se"? Anbefaler for øvrig et spill, MicroPool Installerte OfficeSuite nu, gode redigeringsmuligheter, men koster litt. Endret 25. april 2009 av bedra Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Da var 5800 bestilt fra tele2 i går Er glad jeg ventet, var et flaks at det var et slikt tilbud i går Noen som har bestilt fra tele2 før, og vet hvor lang tid det tar før telefonen kommer? Jeg husker nemmelig ikke Kjøpte jeg og! 5800 til så og si 1600 kroner. Bestilte med nytt nr da, fordi jeg vil bruke sheriffen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) [..]Jeg har en operatørlåst telefon. Det eneste sim-kortet den aksepterer er ikke gyldig før 4. mai. [..] OPERATØR-låst Telefoner blir ikke låst til et eneste SIM-kort, men til en operatør. (muliug det er det eneste kortet du har som den aksepterer, men fikk lyst til og pirke.) [..]Anbefaler for øvrig et spill, MicroPool [..] Ah, liker sånne mini pool spill Synd jeg ikke tok bussen til jobb i dag. Jeg tester det akkurat nå. Jeg hører på den kristne radiokanalen nyttlivmedia.no/.Det virker fint, med god lyd, ingen hakking og ingen venting. Jeg bruker ikke 3G, for sim-kortet er ikke aktivert ennå. Jeg bruker trådløst nett i stedet. Bruker du RealPlayer til radioen? Endret 25. april 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 jeg tror Ikke at det er realplayer som brukes, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Nei, det er en innebygges spiller også, men RealPlayer kommer også med på telefonen, under programmer, var bare noe radio stasjoner jeg kun fikk til og streame i RealPlayer, og ikke i standar spilleren. Edit: Politi radio f.eks Endret 25. april 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
bedra Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Har et spørsmål : På startskjermen dukker kalenderhendelser opp, men er det mulig å begrense dette til dagens dato? Slik det er nå dukker alle mulige opp. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvor lang musikkspilletid får dere når dere bruker propper og skjermen er avslått? Jeg får bare rundt 10 timer, men det skal visstnok være mulig med over 30. Nokia energy profiler registrerer også et høyt strømforbruk under mp3-spilling (0,3 W) som er ca. konsistent med dette. Jeg spiller av vanlige mp3-filer med den innebygde spilleren, og har nyeste tilhjengelige fw (v20). På tomgang melder energy profiler om normalt (dvs nesten ingen) strømbruk. Noen som har peiling om hva som kan være feil, eller om dette er normalt? Innlegget er forresten skrevet mobilens nettleser med fullscreen qwerty :-) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Til alle dere som klager over Opera mini og Opera Mobile, de er ikke kalibrert for touch-skjermer enda, dessuten er den innebygde browseren så bra at man savner ingen andre muligheter. Så fint du bestemmer hva jeg savner og ikke savner da. Den innebygde nettleseren mangler dessuten funksjoner som gjør Opera Mini til en unik mobilnettleser. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jaja i dag har jeg vært på Elektrofil messa og kjøpt meg et par 5800 til den nette sum av 2kr Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvordan kommer jeg inn på fullversjonen av nettsteder som automatisk gir meg en mobilversjon? Noen ganger ønsker jeg fullversjonen... Kan jeg få mobilen til å identifisere seg som en vanlig PC? Lenke til kommentar
Otters Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvordan kommer jeg inn på fullversjonen av nettsteder som automatisk gir meg en mobilversjon? Noen ganger ønsker jeg fullversjonen... Kan jeg få mobilen til å identifisere seg som en vanlig PC? Legg iPhonesque så kan du velge mellom: Ligger hos daily mobile her: Link ps: "python is required" Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Python... Hvor finner jeg det, da? Beklager, men jeg vet ikke mer om python, enn at det er et programmeringsspråk... Hvor finner jeg det, da? Jeg har kun telefonen å surfe med. Og et par ting til: Når jeg trykker Tilbake, så går ikke nettleseren tilbake. Istedet viser den thumbnails av tidligere besøkte sider. Så må jeg trykke på den siden jeg vil ha. Men HVORFOR MÅ den laste siden på nytt? Opera har jo suden i minnet, og går tilbake umidddlbart. Dessuten havner den øverst på siden, ikke der jeg var sist. IRRITERENDE!!! Endret 25. april 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Dette irriterer meg også. Nokia har egentlig klart å sette sammen en ganske så fine nettleser, men når det tar så lang tid å laste inn en side, og i tillegg må laste sider på nytt når du hopper tilbake blir denne nettleseren uaktuell til alt annet enn wap og youtube.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hvordan kan jeg scrolle hurtigere på lange nettsider? Og hvorfor skjer det ingenting når jeg trykker Hurtigsvar? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hurtigsvar fungerer nå fint på min telefon. Forumet vises som en drøm her, perfekt skalert til mobilen, ingen sideskrolling. Hurtigsvar fungerer også bra. Bruker nettleseren som fulgte med telefonen. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er en ting jeg iriterer meg over på den mobilen. er hvis jeg skal snakke med netcom feks. så sier de trykk 1 for å fortsette er det noen hurtigtast for å få opp det numriske tastaturet ute å måtte trykke på: meny standarskjerm eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er en ting jeg iriterer meg over på den mobilen. er hvis jeg skal snakke med netcom feks. så sier de trykk 1 for å fortsette er det noen hurtigtast for å få opp det numriske tastaturet ute å måtte trykke på: meny standarskjerm eller noe sånt.. Da trykker du på oppringning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå