Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hva er dette med lisens da? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det har blitt forklart en million ganger. Du trenger lisens for å få A-til-B (stemmestyrt) navigasjon. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 OK. Men viser den med piler hvor jeg skal gå hvis jeg er for gjerrig til å kjøpe stemmepakken? Lenke til kommentar
disc0 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hei, har hatt min nye telefon nå i to dager og er alt i alt kjempefornøyd! Litt uvant at ting tar litt lengre tid enn jeg var vant med fra min forrige telefon, som jeg jo rett og slett var en racer på. Helt herlig telefon på de aller fleste områder. Men noen ting jeg lurer på/irriterer meg over: - Kan man få en Opera-versjon som funker til denne telefonen? Lasta ned Opera mini, men det var ikke noen særlig suksess, for det gikk ikke an å klikke på linkene. - Jeg foretrekker å skrive meldinger med begge hendene på fullt qwerty-tastatur, men av og til har jeg bare en hånd tilgjengelig, og da er det så forbanna irriterende å måtte gå inn å bytte til 'vanlig' tall-tastatur (og det attpåtil mens jeg må lese alle tegnene på skjermen sidelengs). Er det ingen måte å forhåndsinnstille telefonen på, slik at jeg får qwerty når jeg har telefonen vannrett, og tall-tastatur når den er loddrett? Evt. at den automatisk bytter om. Latterlig hvis det ikke går an!! Det er det eneste som virkelig plager meg med telefonen. - Teit at de sender med en sånn mini-dvd når jeg har en laptop med sånn stappe-inn-dvd-spiller. Den lille dvden fra Nokia nektet den nemlig å ta imot. Lurer på om det er noen programmer jeg går glipp av? Fikk i alle fall hentet ned Ovi fra hjemmesidene til Nokia. Ellers er alt bare velstand med telefonen! Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Da var 5800 bestilt fra tele2 i går Er glad jeg ventet, var et flaks at det var et slikt tilbud i går Noen som har bestilt fra tele2 før, og vet hvor lang tid det tar før telefonen kommer? Jeg husker nemmelig ikke Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hei, har hatt min nye telefon nå i to dager og er alt i alt kjempefornøyd! Litt uvant at ting tar litt lengre tid enn jeg var vant med fra min forrige telefon, som jeg jo rett og slett var en racer på. Helt herlig telefon på de aller fleste områder. Men noen ting jeg lurer på/irriterer meg over: - Kan man få en Opera-versjon som funker til denne telefonen? Lasta ned Opera mini, men det var ikke noen særlig suksess, for det gikk ikke an å klikke på linkene. - Jeg foretrekker å skrive meldinger med begge hendene på fullt qwerty-tastatur, men av og til har jeg bare en hånd tilgjengelig, og da er det så forbanna irriterende å måtte gå inn å bytte til 'vanlig' tall-tastatur (og det attpåtil mens jeg må lese alle tegnene på skjermen sidelengs). Er det ingen måte å forhåndsinnstille telefonen på, slik at jeg får qwerty når jeg har telefonen vannrett, og tall-tastatur når den er loddrett? Evt. at den automatisk bytter om. Latterlig hvis det ikke går an!! Det er det eneste som virkelig plager meg med telefonen. - Teit at de sender med en sånn mini-dvd når jeg har en laptop med sånn stappe-inn-dvd-spiller. Den lille dvden fra Nokia nektet den nemlig å ta imot. Lurer på om det er noen programmer jeg går glipp av? Fikk i alle fall hentet ned Ovi fra hjemmesidene til Nokia. Ellers er alt bare velstand med telefonen! Synes nå nettleseren som følger med fungerer bra til denne telefonen, Opera har vel ikke kommet med noen skikkelig oppdatering som fungerer bra på touch. Har ikke funnet ut av dette selv nei, selv bruker jeg den gode gamle metoden med alfanummererisk tastatur, da jeg bommer støtt å stadig på tastene med qwerty Du går ikke glipp av en skjit. Har kastet den dvden for lenge siden, og bruker istede pc suite som jeg synes er ett mye bedre program enn Ovi Suite, har hørt mange har plagdes med ovi suite Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Noen som kan liste opp noen must have programmer man bare må ha? Og andre triks som er kjekt? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 To off-topic innlegg fjernet, og et lagt til. Ironisk er det ikke ...? Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
troroll Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Kart funker ganske greit det, og kartene er helt gratis. Samme for lokalisering. Det som koster penger er om du skal ha dør til dør navigering, og stemmenavigasjon. Selv har jeg valgt å supplere med Google Maps, et enkelt lite program som rett og slett er veldig behagelig å bruke. I tillegg gir Google Maps deg (om ikke verdens beste) faktisk dør til dør navigering Litt mer info om dette google programmet? link? Info: http://www.google.com/mobile/default/maps.html Lastes ned fra mobilen her: m.google.com/maps Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Da var 5800 bestilt fra tele2 i går Er glad jeg ventet, var et flaks at det var et slikt tilbud i går Noen som har bestilt fra tele2 før, og vet hvor lang tid det tar før telefonen kommer? Jeg husker nemmelig ikke Du burde vel ha fått sporingsnummer allerede. Jeg bestilte på en søndags kveld, og pakken var da registrert i Oslo rundt kl. 2100 følgende mandag. Endret 24. april 2009 av dravisher Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har lagt inn Google Maps, det fungerr fint. Men siden jeg ikke har sim-kort, kan jeg ikke ha nettverkskobling overalt på tur i skogen. Går det ikke an å fylle minnekortet med kartdata for minimum den byen jeg er i? Finner ingen funksjon for det. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har lagt inn Google Maps, det fungerr fint.Men siden jeg ikke har sim-kort, kan jeg ikke ha nettverkskobling overalt på tur i skogen. Går det ikke an å fylle minnekortet med kartdata for minimum den byen jeg er i? Finner ingen funksjon for det. og hvorfor har du ikke sim kort ? :S Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Tele2 selger den nå for totalt 2047kr, fortsatt ikke dårlig https://shop.tele2.no/index.php/Portal/gid/...d/4963/action/1 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Da var 5800 bestilt fra tele2 i går Er glad jeg ventet, var et flaks at det var et slikt tilbud i går Noen som har bestilt fra tele2 før, og vet hvor lang tid det tar før telefonen kommer? Jeg husker nemmelig ikke Den ble sendt fra tele2 første virkedag etter bestilling, og var hos meg to dager etterpå Fikk min for en uke siden, litt kjedelig å se den såpass mye billigere nå, men that's life Kjøpte for 499 + tele2 ultra.. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Til alle dere som klager over Opera mini og Opera Mobile, de er ikke kalibrert for touch-skjermer enda, dessuten er den innebygde browseren så bra at man savner ingen andre muligheter. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) [..]- Kan man få en Opera-versjon som funker til denne telefonen? Lasta ned Opera mini, men det var ikke noen særlig suksess, for det gikk ikke an å klikke på linkene. [..] Jeg får værtfall klikket på linkene i Opera Mini på min 5800, men den innebyde browseren gir meg en bedre brukeropplevelse. Edit: Ingen som har funnet noe nytt "snacks" til 5800 i det siste? Endret 24. april 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
akle Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det er eneste hastigheten til opera mini jeg savner! Lenke til kommentar
Monna Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har et litt morsomt problem med min 5800.Jeg valgte en mp3 som ringelyd, men på ett eller annet tidspunkt begynte telefonen og bruke alarm-lyden som ringelyd. Når jeg går inn for å velge ringetone står det at mp3-filen er valgt ringetone. Har prøvd andre toner (inkl nokia tune) men det er fortsatt alarmen som spilles. Noen tips? Hvor finner jeg ringelyder??? Lenke til kommentar
troari Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har et litt morsomt problem med min 5800.Jeg valgte en mp3 som ringelyd, men på ett eller annet tidspunkt begynte telefonen og bruke alarm-lyden som ringelyd. Når jeg går inn for å velge ringetone står det at mp3-filen er valgt ringetone. Har prøvd andre toner (inkl nokia tune) men det er fortsatt alarmen som spilles. Noen tips? Hvor finner jeg ringelyder??? Dem kan du lage selv! http://www.avanquest.com/USA/create/music/...a_Studio_2.html Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Pixl: Jeg har en operatørlåst telefon. Det eneste sim-kortet den aksepterer er ikke gyldig før 4. mai. Den innebygde nettleseren funker nydelig på alle sider jeg har prøvd unntatt DETTE FORUMET. Da slår nettleseren seg bare av, enten før den har lastet siden ferdig, eller når jeg klikker på en link eller taster brukernavn og passord. For å bruke diskusjon.no må jeg ha Opera Mini. Opera Mini fungerer, men er mer kronglete å bruke, da touchscreen-funksjonene ikke er skikkelig integrerte. Linkene kan trykkes på, men de er små, så man må bruke den medfølgende pennen. Og, man må holde den en stund for at telefonen skal oppdage at men trykker på linken. Kronglete og tungvint. I tillegg til dette, har Opera Mini den ulempen at når jeg har skrevet et innlegg og trykker Svar, så får jeg en feilmelding. Den ser ut til å prøve å gå inn på en ugyldig link som er identisk med hele innlegget mitt. DET er en lang link, det! Bugs i store mengder. Og heller ikke Opera er helt stabil på Diskusjon.no. Men den overlever i hvert fall lengre enn kun til første siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå