Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Jeg bruker denne fra Clas Ohlson. Belteveske, liggende. Husker ikke hvilken av dem jeg har, men det er god plass.

 

Den skal kunne funke, takk.

 

Jeg lurer på hvordan det er å lese av *.txt (altså notepad-materiale) på denne krabaten - kanskje noen er så vennlige å tar et skjermbilde og legger ut? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det an å se NRK nett-TV på denne telefonen?

Den er jo råbra på YouTube.

 

PS. Til deg som spurte om den kan vise DivX:

Ja. Selv min gamle N73 kunne det med riktig programvare.

Det vil si: den kunne spille filmen perfekt i n oen sekunder, så startet det å hakke pga. at filen var en vanlig DivX på ca. 700 mb. Mobilen klarte ikke å behandle så mye data fort nok.

Bruk gjerne DivX, men er fila stor, vil det hakke.

 

Har ikke prøvd det på 5800 ennå. Kanskje den er raskere, så den kan behandle den store filen.

 

 

http://labs.divx.com/node/6279

 

Du må regge deg for å få programmet, men det er gratis.

Lenke til kommentar
PS. Til deg som spurte om den kan vise DivX:

Ja. Selv min gamle N73 kunne det med riktig programvare.

Det vil si: den kunne spille filmen perfekt i n oen sekunder, så startet det å hakke pga. at filen var en vanlig DivX på ca. 700 mb. Mobilen klarte ikke å behandle så mye data fort nok.

Bruk gjerne DivX, men er fila stor, vil det hakke.

 

Har ikke prøvd det på 5800 ennå. Kanskje den er raskere, så den kan behandle den store filen.

 

 

http://labs.divx.com/node/6279

 

Du må regge deg for å få programmet, men det er gratis.

 

Takk for svar:) Hvilke muligheter har jeg dersom jeg velger å konvertere til mpeg, vil det gjøre en forskjell?

 

Kanskje tv-serier og dokumentarer er mer egnet da.

Lenke til kommentar

http://www.tele2.no

 

Tilbud kun i dag. 1kr med Champion 139. Miste totalpris 12mnd: 1669,-

 

På elektrofil i helgen blir det enda litt billigere: 1kr med Tele2 Ultra. minste totalpris 1549,- (399 i tillegg ved nytt nummer)

 

Telenor gjør det samme. 1kr med superpluss. minste totalpris 1549,- (200 i tillegg ved nytt nummer)

 

Jeg skal ha N97, men må si dette er så billig at det frister bare for å ha den i mellomtiden.

 

Edit: Liten leif i prisen. Rettet.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
PS. Til deg som spurte om den kan vise DivX:

Ja. Selv min gamle N73 kunne det med riktig programvare.

Det vil si: den kunne spille filmen perfekt i n oen sekunder, så startet det å hakke pga. at filen var en vanlig DivX på ca. 700 mb. Mobilen klarte ikke å behandle så mye data fort nok.

Bruk gjerne DivX, men er fila stor, vil det hakke.

 

Har ikke prøvd det på 5800 ennå. Kanskje den er raskere, så den kan behandle den store filen.

 

 

http://labs.divx.com/node/6279

 

Du må regge deg for å få programmet, men det er gratis.

 

Takk for svar:) Hvilke muligheter har jeg dersom jeg velger å konvertere til mpeg, vil det gjøre en forskjell?

 

Kanskje tv-serier og dokumentarer er mer egnet da.

 

Bruker å konvertere video til mpeg4, fungerer som en drøm, god kvalitet og null hakking:)

Lenke til kommentar
http://www.tele2.no

 

Tilbud kun i dag. 1kr med Champion 139. Miste totalpris 12mnd: 1669,-

 

På elektrofil i helgen blir det enda litt billigere: 1kr med Tele2 Ultra. minste totalpris 1549,- (399 i tillegg ved nytt nummer)

 

Telenor gjør det samme. 1kr med superpluss. minste totalpris 1549,- (200 i tillegg ved nytt nummer)

 

Jeg skal ha N97, men må si dette er så billig at det frister bare for å ha den i mellomtiden.

 

Edit: Liten leif i prisen. Rettet.

 

Setter telenor ned prisen i nettbutikken?

Lenke til kommentar
Er det medfølgende kartprogrammet brukbart til å finne butikker og gatenavn, eller bør jeg legge inn noen tredjepartsgreier? I så fall, hva?

Helst gratis.

 

 

Synes det virker bra. Det viser gatenavn under markøren, og det er det ikke alle kartprogram som gjør. Dersom man ikke stiller høye krav, er kartprogrammet helt ok. Dessuten er man sikret oppdateringer uten at det koster ekstra. Det er jo bare stemmestyrt navigasjon som koster, og den kan man jo velge etter ulike tidsperioder og geografiske områder.

 

At 5800 har en stor trykksjerm, er også et pluss.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
http://www.tele2.no

 

Tilbud kun i dag. 1kr med Champion 139. Miste totalpris 12mnd: 1669,-

 

På elektrofil i helgen blir det enda litt billigere: 1kr med Tele2 Ultra. minste totalpris 1549,- (399 i tillegg ved nytt nummer)

 

Telenor gjør det samme. 1kr med superpluss. minste totalpris 1549,- (200 i tillegg ved nytt nummer)

 

Jeg skal ha N97, men må si dette er så billig at det frister bare for å ha den i mellomtiden.

 

Edit: Liten leif i prisen. Rettet.

 

Setter telenor ned prisen i nettbutikken?

 

Lurer også på om telenor setter ned prisen?

Og når isåfall?

 

Kan ihvertfall ikke se endringer verken på djuice sin nettbutikk eller telenors hoved nettbutikk...

Lenke til kommentar

CellularDude:

Mener du at programmet "Kart" er fullt brukbart til å finne offentlige toaletter, minibanker, hoteller, gateadresser, butikker og i bil?

 

Jeg har kun brukt min på wlan, siden jeg ikke har sim-kort. Kartprogrammet vil ikke laste ned kart før jeg har tilkobling via simkortet av lisensgrunner.

Foreløpig har jeg kun et forferdelig enkelt kart der det er gul bakgrunn og veiene vises som streker med påskrevne gatenavn. Hvor bra blir det når jeg får ned kart?

Er virkelig kartene til programmet gratis?

Hva er da forskjellen på dette programmet og min onkels skikkelige bil-GPS med sugekopp og ladeledning?

 

Du sier stemmestyring. Mener du at jeg snakker til telefonen, eller mener du hun damestemmen som ber meg kjøre til høyre, deretter venstre?

 

 

 

 

Og en ting til:

Hele tiden når jeg skriver innlegg på denne nettsiden i Opera Mini og trykker Svar, så får jeg ikke annet enn en idiotisk feilmelding.

Den sier at siden ikke er tilgjengelig. Adressen den prøver å gå inn på er hele det innlegget jeg har skrevet!!!

Dette er en latterlig bug. Men jeg har skrevet et innlegg tidligere i dag på den måten, uten feilmelding. Hva må jeg gjøre annerledes?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kart funker ganske greit det, og kartene er helt gratis. Samme for lokalisering. Det som koster penger er om du skal ha dør til dør navigering, og stemmenavigasjon.

 

Selv har jeg valgt å supplere med Google Maps, et enkelt lite program som rett og slett er veldig behagelig å bruke. I tillegg gir Google Maps deg (om ikke verdens beste) faktisk dør til dør navigering

Lenke til kommentar
Kart funker ganske greit det, og kartene er helt gratis. Samme for lokalisering. Det som koster penger er om du skal ha dør til dør navigering, og stemmenavigasjon.

 

Selv har jeg valgt å supplere med Google Maps, et enkelt lite program som rett og slett er veldig behagelig å bruke. I tillegg gir Google Maps deg (om ikke verdens beste) faktisk dør til dør navigering

 

Litt mer info om dette google programmet? link? :)

Lenke til kommentar
CellularDude:

Mener du at programmet "Kart" er fullt brukbart til å finne offentlige toaletter, minibanker, hoteller, gateadresser, butikker og i bil?

 

Jeg har kun brukt min på wlan, siden jeg ikke har sim-kort. Kartprogrammet vil ikke laste ned kart før jeg har tilkobling via simkortet av lisensgrunner.

Foreløpig har jeg kun et forferdelig enkelt kart der det er gul bakgrunn og veiene vises som streker med påskrevne gatenavn. Hvor bra blir det når jeg får ned kart?

Er virkelig kartene til programmet gratis?

Hva er da forskjellen på dette programmet og min onkels skikkelige bil-GPS med sugekopp og ladeledning?

 

Du sier stemmestyring. Mener du at jeg snakker til telefonen, eller mener du hun damestemmen som ber meg kjøre til høyre, deretter venstre?

 

Og en ting til:

Hele tiden når jeg skriver innlegg på denne nettsiden i Opera Mini og trykker Svar, så får jeg ikke annet enn en idiotisk feilmelding.

Den sier at siden ikke er tilgjengelig. Adressen den prøver å gå inn på er hele det innlegget jeg har skrevet!!!

Dette er en latterlig bug. Men jeg har skrevet et innlegg tidligere i dag på den måten, uten feilmelding. Hva må jeg gjøre annerledes?

 

 

Du må være oppkoblet via internett eller wlan. Når jeg velger Søk og f.eks Kjør, vil jeg kunne velge:

Bensinstasjon, parkering, snacks og hurtigmat, bilforhandlere/reparasjon, bilutleie, rasteplass, grenseovergangflyplass.

 

Kan også velge Steder. Da kan jeg velge:

Mat og drikke, uteliv og underholdning, severdigheter og museer, transport, overnattingshopping, forretningsliv og tjenester, fritid og utendørsaktiviteter.

 

Så er det underkategorier av disse.

 

Kartene er gratis, ja. Man må installere Nokia Map Loader. Når man er koblet til denne, vil man kunne installere oppdaterte kart, så lenge minnekortet rekker. Jeg har installert hele europa, men har kun lisens for Norden. Kan kjøpe lisens for andre områder, dersom ønskelig for ønsket periode.

 

Før kart installeres/oppdateres, slettes de som ligger på minnekortet. Alt dette tar sin tid, men ikke noe man gjør hver dag.

 

Med stemmestyrt navigasjon menes at du guides med en stemme. Dette krever lisens. Hvis ikke, kan man alltid bruke kartene til å finne steder, eller bare se på kartene, man man kan ikke få guiding (f,eks "I rundkjøring, ta andre utkjørsel").

Lenke til kommentar

Har ikke lagt inn kart for hele verden på 5800, men det gjorde jeg med n82 og det kostet meg ikke et rødt øre. Tviler på at dette er noe som koster penger.

 

Angående Google Maps skal det vel ikke være verre enn å søke på det på Google via nettleseren i mobilen :)

 

Google Maps bruker primært satellittbilder (som du feks har sett på Google Earth), men kan også vise vanlig kart eller en hybrid mellom de to. Kart er dessverre ikke noe du kan legge inn på forhånd, men noe som lastes ned over pakkedata eller wlan når du bruker programmet.

For meg er ikke dette et problem da jeg har valgt Telenor kveld og helg (gratis pakkedata 17-07, og hele helgen) som tilleggstjeneste i abonementet mitt. Har du ikke en lignende løsning kan det bli dyrt.

 

En funksjon jeg setter veldig stor pris på i Google Maps er at du faktisk kan søke på navn i programmet. Da får du opp bosted på kartet, samt tlf nr til personen. Kjempe kjekt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...