Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en 5800 Rød, finner enda ikke noen oppdatering via trådløs eller NSU.

Men... Jeg har et lite problem... Når jeg mottar samtaler, meldinger, vekkerklokka ringer, altså skjermen blir aktiv fra låst tilstand, så må jeg ALLTID skru AV tastelåsen før jeg kan trykke på skjermen... dette er ganske irriterende, da jeg bare vil trykke på slumre og sove videre om morgenen, uten å trykke på ekstra taster på mobilen. Når folk ringer, kan jeg ikke ta telefonen ved å trykke på skjermen, men jeg MÅ trykke på den grønne svarknappen, så kan jeg heller ikke trykke på høyttalermodus uten å skru av tastelåsen en gang først, selv midt under en samtale... tips ?

Trodde det var "flipsilent" funksjon installert på 5800, slik at du kan dekativere vekkerklokken/utsette vekking ved å vende telefonen (bruke akesleometer), sjekk instillingene.

Finnes ikke dette kan du vel installere flipsilent som er signert og gratis www.flipsilent.com .

Har dette på min N82, fugerer utmerket.

Hei! Jo det er innebygd det i 5800, men når jeg da legger mobilen opp ned så slår den av vekkerklokka, ingen slumring altså. Men denne funksjonen har jeg skrudd av for lengst, for den muter også samtaler når den ligger på hodet, og ofte har den ligget bittelitt skeivt i lomma og mutet samtaler jeg overhodet IKKE ville mute, det samme i bilen om jeg uheldigvis legger den med skjermen ned. Så dette hjelper ikke på problemet mitt dessverre :(

Det var synd, men har du forsøkt å installere flipsilent. Den har mye større muligheter for å brukertilpasse handlinger. Jeg har satt den opp slik at den kun slår inn når alarmen går på (ikke på samtaler), og du kan velge om den skal slumre eller slå av alarm når du vender den. Programmet er i utgangspunktet laget for v3, men det er jo gratis og verd et forsøk på v5? Du kan også velge om vending av telefonen skal medføre profilskifte (f.eks fra generell til lydløs)

Lenke til kommentar

AAAAARGH!!!

Har nettopp fått det nye vidunderet i hus, og så er nettleseren ustabil.

Hva er galt?

Har sittet og lest nyheter og sett på youtube i halve dag, men så snart jeg går inn på Diskusjon.no, så slår nettleseren seg av, og det skjer HVER GANG

Flere som ikke kan diskutere med telefonen sin?

Hva skal jeg gjøre?

Det er programvareversjon 20.0.012, telefonen er låst til NetCom, og abbonnementet trer i kraft 4. mai. Jeg bruker den med wifi.

Kan jeg få dem til å aktivere sim-kortet før, så jeg kan pensjonere den gamle telefonen?

Hadde tenkt å skrive dette innlegget med telefonen, men den vil jo ikke. :-(

Fatter det ikke. Youtube-filmer kan den vise. Men klikker på et forum.

Det er ikke noe henging eller reboot. Nettleseren bare slår seg av.

Har prøvd å starte telefonen på nytt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
AAAAARGH!!!

Har nettopp fått det nye vidunderet i hus, og så er nettleseren ustabil.

Hva er galt?

Har sittet og lest nyheter og sett på youtube i halve dag, men så snart jeg går inn på Diskusjon.no, så slår nettleseren seg av, og det skjer HVER GANG

Flere som ikke kan diskutere med telefonen sin?

Hva skal jeg gjøre?

Det er programvareversjon 20.0.012, telefonen er låst til NetCom, og abbonnementet trer i kraft 4. mai. Jeg bruker den med wifi.

Kan jeg få dem til å aktivere sim-kortet før, så jeg kan pensjonere den gamle telefonen?

Hadde tenkt å skrive dette innlegget med telefonen, men den vil jo ikke. :-(

Fatter det ikke. Youtube-filmer kan den vise. Men klikker på et forum.

Det er ikke noe henging eller reboot. Nettleseren bare slår seg av.

Har prøvd å starte telefonen på nytt.

hei

prøv å legge inn operamini for å se om den krasjer da.. du laster den ned via mobilen her: mini.opera.com

Lenke til kommentar
Genial telefon. Jeg elsker den. Men er den et mandagsprodukt? Det virker sånn.

Sånn er det blitt idag, modeller sendes ut før programvaren er testet skikkelig.. så blir det oppdateringer som kunden skal ta. Men i dette tillfellet så er det en eller annen grunn til at programvaren på enkelte telefoner nekter deg å oppdatere telefonen.. det kan komme av operatørlås og andre ting.

Så noe direkte mandagsprodukt.. vil jeg ikke si det er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...