Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Forstår ikke helt?

 

Jeg får ikke oppdatert, det står bare at den ikke finner mobilen når jeg prøver, mens alt annet går helt greit mellom pc og mobil.

 

 

Når du trykker *#0000* på telefonen, så får du opp infoen over programvareversjonen på telefonen.

Samtidig kan trykke på valg (venstre valgtast), da får du opp en liste hvor det står, se etter oppdateringer, velg denne og velg en tilkoblingstype, via den menyen kan du prøve å oppdatere telefonen uten hjelp av PC.

 

Så jeg lurer på om det kanskje fungerer på telefonene deres som ennå har versjon 11 av FW? Og om det ikke fungerer, hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får opp at det er ikke noen oppdateringer til min, men jeg har jo v. 11.0.008 ?

 

Jeg tipper at det er noe galt med min.. Både FW og Nokia Maps er helt ute å "kjører"

 

Det kan bero på 2 ting.

 

Noe er galt med telefonen som nekter deg å oppdatere

Telefonen er operatørlåst, slik at det bare er programvaren som operatøren har godkjent som slippes til din telefon, og da får ikke du den siste versjonen som fikser kritiske feil.

Lenke til kommentar

Last inn kart på forhånd (Og ikke last ned kart på dyre utelandske roaming priser) så koster det ikke noe, selve navigeringen må man betale lisens for, kommer som regel med en gratis periode på 3 månder. A-GPS koster noen øre, men ville slått av dette i utlandet også, da det er ran og bruke datatrafikk i utlandet.

Lenke til kommentar
Last inn kart på forhånd (Og ikke last ned kart på dyre utelandske roaming priser) så koster det ikke noe, selve navigeringen må man betale lisens for, kommer som regel med en gratis periode på 3 månder. A-GPS koster noen øre, men ville slått av dette i utlandet også, da det er ran og bruke datatrafikk i utlandet.

 

A-GPS bruker ikke ett rødt øre, da det bruker GSM nettet, altså mobilmastene rundt deg. Er ingen pakkedata som blir sendt ved bruk av A-GPS

Lenke til kommentar
Last inn kart på forhånd (Og ikke last ned kart på dyre utelandske roaming priser) så koster det ikke noe, selve navigeringen må man betale lisens for, kommer som regel med en gratis periode på 3 månder. A-GPS koster noen øre, men ville slått av dette i utlandet også, da det er ran og bruke datatrafikk i utlandet.

 

A-GPS bruker ikke ett rødt øre, da det bruker GSM nettet, altså mobilmastene rundt deg. Er ingen pakkedata som blir sendt ved bruk av A-GPS

Det er feil. Det brukes litt datatrafikk, men det er ikke snakk om mange øre.

 

Kilde: Nokia

Are there any extra costs for using A-GPS?

 

You pay your service provider for data transferred over the cellular network. Please keep in mind that the charges might be higher while roaming.

Lenke til kommentar
Hvordan legger dere inn musikk på telefonen ? med PC suit eller bare drar dere de mappene dere skal ha innpå med musikk inn på minnekortet ?

 

Jeg bruker Nokia Music. Fungerer glimrende og er oversiktlig og lett å bruke. Her kan du også ordne spillelistene dine. Det til musikk og OVI til kontakter og kalender.

Ser at noen sliter med det, men hos meg har det fungert problemfritt.

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg sliter endel med det. Har prøvd å laste over litt musikk, så kom bare albumet opp på telefonen men det er ingen sanger i mappa, så prøver jeg og slette mappa så får jeg opp at filen er ødelag og at operasjoen avbrytes ? Hvordan skal jeg få sletta mappa da ? når jeg kobler til PCen så står det at det ikke er noen mappe der ? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...