Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Noen som bruker Invisible Shield?

Fikk luft under og tok det til slutt av igjen. Har bestilt nye og vil gjerne ha gode råd for å få det på uten luftbobler under...

Skal det mye vann på begge flater, eller skal det holde med at det såvidt er fuktig?

Jeg hadde ganske mye veske på begge sider. Men jeg endte opp med og ta av alt tuen om det på skjermen, synes jeg fikk satt det på ganske fint og greit, men det var ikke så "invisible" som de skryter av.

 

Jeg har vel hatt det i 3 uker nå, og jeg synes det ser ut som om det setter seg fast små støv korn i plasten, den begynner generelt og bli litt stygg fett merker osv som man ikke får tørket vekk.

 

Hva skal jeg gjøre hvis jeg vil bruke gps'en i skauen. Må jeg ha et nytt gps program?

Vil helst ha det gratis:D

Noen som vet av et bra program så jeg kan bruke den som frilufts gps? Endret av akle
Lenke til kommentar
Men hvordan virker gratis GPS? Bruker den ikke nettet for å få info?

 

Jeg skal se om jeg kan finne billig (maks 1500,- med Telenor superpluss) fra en butikk i morgen, hvis ikke må jeg handle fra telenor.no, men da får jeg nok ikke mobilen før etter påske :cry:

 

Du laster ned kart på minnebrikken. Også justerer du innstillingene slik at den ikke skal koble til internet for å hente kart / info. :)

 

GPS fungerer utmerket bra.

Hei

Hvordan får du GPS til å virke?Min klarer ikke å få kontakt med satteleittene?Står bare å blinker gult på indikatoren..Står ute og det er skyfritt,så det skulle ikke være årsaken..

 

Hei,

Har du fått ordnet GPS'en? jeg har samme problem, den blinker gult hele tiden. Prøvd både med og uten nett. selve kartet fungerer greit, men når jeg velger f.eks. My position, så skjer ingenting.

 

Noen andre som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Men hvordan virker gratis GPS? Bruker den ikke nettet for å få info?

 

Jeg skal se om jeg kan finne billig (maks 1500,- med Telenor superpluss) fra en butikk i morgen, hvis ikke må jeg handle fra telenor.no, men da får jeg nok ikke mobilen før etter påske :cry:

 

Du laster ned kart på minnebrikken. Også justerer du innstillingene slik at den ikke skal koble til internet for å hente kart / info. :)

 

GPS fungerer utmerket bra.

Hei

Hvordan får du GPS til å virke?Min klarer ikke å få kontakt med satteleittene?Står bare å blinker gult på indikatoren..Står ute og det er skyfritt,så det skulle ikke være årsaken..

 

Hei,

Har du fått ordnet GPS'en? jeg har samme problem, den blinker gult hele tiden. Prøvd både med og uten nett. selve kartet fungerer greit, men når jeg velger f.eks. My position, så skjer ingenting.

 

Noen andre som har hatt dette problemet?

 

 

Min låser seg helt - og må levers inn.

 

Jeg lurte på en annen ting, hva kan jeg slette av det som er på minnekoret. Bilder osv har jeg lastet over på pc'n. Jeg synes at minnekortet blir fort fult.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke få testet gps'en skikkelig enda, men i starten var den fryktelig treg til meg også. Men etter en reset med koden *#7370# (vet ikke om det er soft eller hard) og nedlasting av nye kart, fungerte gps'en mye bedre og raskere, er ganske overrasket over at den får signal innomhus.

Lenke til kommentar
Min låser seg helt - og må levers inn.

 

Jeg lurte på en annen ting, hva kan jeg slette av det som er på minnekoret. Bilder osv har jeg lastet over på pc'n. Jeg synes at minnekortet blir fort fult.

 

 

Har du prøvd å resette telefonen med *#7370#? Fusket min også en tid, men etter en resett har den funget som en drøm, tar ca 5 sekunder så har gps`en funnet posisjonen min.

 

Du kan strengt tatt slette alt som er på minnekortet. Er ingenting som er nødvendig for telefonens funksjonalitet som sådan, men om det er programmer og slikt som du har lagt inn på minnekortet, så vil jo ikke de fungere lengre.

Bilder er det bare å slette, gjøres ganske enkelt i filbehandleren - minnekort - bilder -kamera, så slett i vei:) Eller via galleriet

Lenke til kommentar
Har du prøvd å resette telefonen med *#7370#? Fusket min også en tid, men etter en resett har den funget som en drøm, tar ca 5 sekunder så har gps`en funnet posisjonen min.

 

Kor finn eg låsekoden? Eg får spørsmål om den når eg vil tilbakestilla telefonen.

12345 hvis du ikke har endret den.

Lenke til kommentar
Min låser seg helt - og må levers inn.

 

Jeg lurte på en annen ting, hva kan jeg slette av det som er på minnekoret. Bilder osv har jeg lastet over på pc'n. Jeg synes at minnekortet blir fort fult.

 

 

Har du prøvd å resette telefonen med *#7370#? Fusket min også en tid, men etter en resett har den funget som en drøm, tar ca 5 sekunder så har gps`en funnet posisjonen min.

 

Du kan strengt tatt slette alt som er på minnekortet. Er ingenting som er nødvendig for telefonens funksjonalitet som sådan, men om det er programmer og slikt som du har lagt inn på minnekortet, så vil jo ikke de fungere lengre.

Bilder er det bare å slette, gjøres ganske enkelt i filbehandleren - minnekort - bilder -kamera, så slett i vei:) Eller via galleriet

Ja jeg prøde å resette'n, det hjalp ikke.

 

Jeg tenkte å kopiere bilder og musikk over til pc'n så bare formatere kortet etter det, det burde vel funke det? Formaterinen er det greiest å gjøre det på pc'n?

Lenke til kommentar
Er det ikke plastfolie på skjermen når man kjøper 5800?

Min Nokia N73, som jeg skriver dette fra, hadde plastfolie da jeg kjøpte den, og jeg har ikke tatt den bort. Skjermen er som ny, selv om resten av telefonen er slitt.

Ja, er plastfolie på den, men den er litt tykk. Dessuten har den noe mønster på toppen.

 

Jeg har ikke få testet gps'en skikkelig enda, men i starten var den fryktelig treg til meg også. Men etter en reset med koden *#7370# (vet ikke om det er soft eller hard) og nedlasting av nye kart, fungerte gps'en mye bedre og raskere, er ganske overrasket over at den får signal innomhus.

Prøv å gå inn på lokalisering før du går inn på nokia maps.

Lenke til kommentar
gå inn på lokaliseringsmetoder og sjekk at lokaliserings-server er: supl.nokia.com. og velg også nett selv om du ikke bruker dette.

 

Test gps ute på nytt, og stå helt i ro. 1. gangen vil det ta lenger tid før du får loc.

 

GPS'n fungerte helt perfekt den første dagen, men så...

 

 

Men hva er det som skjer egentlig? Låser programmet seg, eller blinker det bare gult?

 

Det du kan gjøre som siste forsøk er å koble telefonen til pc`en og kjøre NSU, og la NSU installere FW på nytt igjen. om du allerede har siste versjon.

Fungerer ikke det, er det antakeligvis HW feil.

 

FW= Firmware - Programvare

HW = Hardware - Maskinvare

NSU = Nokia Software Updater

 

For de som ikke visste dette allerede:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...