ferrek Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Da har ikke jeg lengre min Nokia 5800! Ble lei touch og den kjipe plasten. Så nå for øyeblikket bruker jeg min gamle Nokia 6131. Tenker jeg roer ned kjøpene til jeg har fått sett på Nokia E55 og Nokia 6700. Skal begynne å studere til høsten og da må jeg vel bytte litt sjeldnere. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Aiaiai, hva gjorde du med den gamle? Seriøst, hvorfor funka den ikke for deg? Folk lovpriser den jo, og jeg har en på vei til meg i posten. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Eneste jeg har å utsette på denne telefonen er det kjipe stillbildekameraet, resten er ihvertfall etter min mening konge Og jo.. Litt få apps ennå, men det kommer seg nok ganske snart Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Nye oppdatering er knall iforhold til den gamle altså! Lenke til kommentar
tytte89 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har et par spørsmål jeg også 1: Ser man kan hacke tlf. Mitt spørsmål, hvorfor vil man gjøre dette? 2: Noen som vet om det kommer en ny update snart? Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hva med å prøve? Da må jo mobilen sende spillende musikk over BT, tviler på at det går, men nå er jo ikke jeg en ekspert. Hmm.... 5800 støtter A2DP så det skal ikke være noe problem. Bør ikke være noe problem å spille over bluetooth, det kunne jeg til og med gjøre med min gamle Nokia 6233- Den spilte sangene over høytaleren på PC'en mens den var tilkoblet med bluetooth Spilte fra 6233 ? Kan ikke blitt alverden av lyd kvalitet uten a2dp Prøvde dette igår, og det fungerer utmerket godt! Og fryktelig enkelt også. Bare å parre cdspiller med tlf, og når man da starter player på tlf, så sender den automatisk musikk til spilleren i bilen. Genialt! Ulempen er at man da merker hvor dårlig kvalitet noen mp3 sanger kan ha Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjipt stillbildekamera? Bedre enn det på Nokia N73, eller omtrent det samme? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjipt stillbildekamera?Bedre enn det på Nokia N73, eller omtrent det samme? Bedre enn N73, gikk fra N73 til 5800. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Heisann.Flere her enn bare meg som har opplevd at 5800 ikke vil starte opp etter siste Software-update? Kjørte min første update for nøyaktig 2 min siden, og når den var ferdig var det null respons i mobilen min. Hvis jeg tar av og på batteri og prøver på-knappen, lyser skjermen grått i 1 sekund, før den blir like død igjen. Noen forslag på hva jeg kan gjøre? Mvh E Ingen som har opplevd dette? Prøvd å oppdatere den en gang til? Får ikke kontakt med mobilen da jeg ikke får slått den på Da får jeg heller ikke kjørt oppdateringen. Er det noen form for hardreset til denne mobilen, og vil det kunne ha noen effekt hvis softwaren ikke er i orden? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Tar kontakt med Netcom og får sendt inn telefonen til uka. Jeg ønsker at de fikser den velkjente "glippen" oppe i høyre hjørne. Er uinteressert i masse støv og fukt inn der. Dette er jo et problem som var der da jeg mottok telefonen, og bør da også dekkes av garantien, ikke sant? Har jo ingen problemer med telefonen ellers. Er faktisk en konge telefon Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Spilte fra 6233 ? Kan ikke blitt alverden av lyd kvalitet uten a2dp Joda, lyden var meget god den -) Lenke til kommentar
reika929 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) reika929:Step by step guiden er for Speedtouch routere. For DIR-635 så har jeg ikke funnet noen. Men har du testet telefonen mot et annet nett? nå har jeg testet mobilen på et annet nettverk, og da fungerte den helt fint. men nettet hjemme hos meg får jeg bare opp "ikke svar fra gateway" ? Endret 12. april 2009 av reika929 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjipt stillbildekamera?Bedre enn det på Nokia N73, eller omtrent det samme? Sitter og ser på bilder fra n73 og 5800 nå, og for meg ser det veldig likt ut. Kanskje n73 har et liiite overtak over 5800, men det er isåfall marginalt. Videodelen på 5800 derimot er faktisk veldig god Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjipt stillbildekamera?Bedre enn det på Nokia N73, eller omtrent det samme? Sitter og ser på bilder fra n73 og 5800 nå, og for meg ser det veldig likt ut. Kanskje n73 har et liiite overtak over 5800, men det er isåfall marginalt. Videodelen på 5800 derimot er faktisk veldig god Sitter igjen med de samme tankene jeg også, muligens litt bedre bilder på min N73, men video'n på 5800 knuser N73'n langt ned i bakken. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Noen som har kommet over noen gratis programmer, themes eller spill i det siste? Kan dere legge ut link her? Jeg liker denne mobilen bare mer og mer, masse en kan gjøre. Kjempemobil for "billig" penge. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hva slags nettleser har den? Bedre enn Opera? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Opera som i Opera Mini? De kan ikke sammenlignes spør du meg, hver nettleser til sitt bruk. Opera Mini er sikkert 5 ganger kjappere til å laste nettsider (servere hos Opera komprimerer sidene for deg) enn den innebygde nettleseren til Nokia. Dessuten, slipper du å laste hele siden på nytt om du skal gå tilbake. Til gjengjeld kan Opera Mini ikke vise flash, meg bekjent har den ikke ordentlig fullskjerm ennå, og den er dårlig tilpasset trykkskjermen på 5800. Blir mye knot, og unødvendig "sikting" med pennen før den registrerer trykk for å si det sånn. Nokia sin nettleser derimot er tilpasset trykkskjerm, og er mye mer fingervennlig når du bruker den. Dessuten støtter den som sagt flash, og har ordentlig fullskjerm. Nokia sin nettleser er basert på webkit motoren (jepp, samme motor som nettleseren i iPhone bruker), og du kan derfor ofte sørfe på egne iPhone tilpassede nettsider, noe som gir en veldig mye bedre surfeopplevelse. Personlig bruker jeg den innebygde nettleseren på mobilen om jeg enten skal sjekke en enkelt nettside, eller om jeg skal bruke wap. ganske enkelt fordi jeg synes den er mer behagelig i bruk. Opera Mini blir brukt om jeg skal innom flere sider, og bruke litt tid på nettet. Da sparer jeg veldig mye tid på å bruke Opera Mini, og da får det bare være om brukeropplevelsen ikke er så god. Ser dette ble litt langt ja, men håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jo visst var det til hjelp! Takk! Lenke til kommentar
sebbe93 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 HeiHar prøvd å laste ned noe fra et tidligere tips her inne. http://gallery.mobile9.com/ og http://dailymobile.se/ men får hele tiden sertifikat utgått. Mener å ha lest om en løsning her inne, men finner det ikke igjen. Noen som har løsningen på dette ? takk til alle for kjempegod hjelp her på forumet. :-) Du må signere programmene. Se litt tilbake på forrige poster på denne tråden. Du finner en tutorial der. OK takk skal prøve det. Men det er altså ingen kvikk fiks, mener å huske at noen nevnte at man kunne sette tilbake dato/tid på mobilen. men vet ikke for hvor lenge! Det avhenger av sertifikatet til hvert enkelt program. Noen har feks 01.01.07-01.01.08 osv. Andre programmer hjelper ikke dette i det hele tatt da tlf faktisk ikke vil godta fila. Hei Jeg finner ikke ut av dette problemet. har sjekket 20 sider tilbake i denne tråden og googlet, men finner altså ikke ut av dette med sertifikat utgått. fint om noen kunne legge inn denne guiden eller tutorial på nytt her på forumet. Da dette er rimelig frustrerende. Please anyone. :-) Fikk også en fil i pdf utgave, som jeg ikke fikk åpnet, er løsningen her å laste ned adobe reader til mobilen ? ENDELIG. HURRA HURRA. har jeg fått det til. :-) fant hjelpen på side 139. mange takk til deg som la ut svaret fra nokia. :-) :-) Ser nå etter på at mail for excange er borte, (kan bare laste det ned på nytt)men betyr det at jeg har fått en "brukt" telefon fra Telenor, (bestilte av telenors hjemmeside)siden app tydeligvis er blitt installert etterpå. trodde den var en del av telefonen jeg. Noen som vet hvordan dette kan foregå. Hilsen Nysgjerrig. takker og bukker Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Bare lite spørsmål om to ting Når det gjelder bilder, man kan jo lage mapper og legge bilder i (albumcovere, bakgrunder, foto etc) men er det noen måte å slippe å se disse når man browser igjennom bildene? Bruker programmet photobrowser, men det tar jo med alt som er av bilder på telefonen, bakgrunder standardbildene som ligger inne, de som er tatt med kamera. Blir jo en haugevis med bilder og jeg kunne liksom tenke meg å kun bruke/vise bildene fra kamera. Noen tips og forslag til dette? (var vel kun en sak her. En ennen ting jeg har merka i det siste er at touchen lever litt sitt eget liv (hvertfall når jeg skriver meldinger) skikkelig usynkronisert i forhiold til hvor knappene sitter på telefonen. Blitt noen morsome sms'er med det. Når det gjelder alt annet så er jeg kjempe fornøyd (bare ikke med telenor som lar netcom mms'er komme en tre dager etter de er sendt. Noen fler som merker dette?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå