Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lasta ned og innstallerte prøve version av dette programmet:

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...roductId=231020

Så sinnsykt bra program!

Man får stor klokke øverst. Og 5 snarveier til programmer man bruker mest. Man kan se antall sms, ubesvarte samtaler, epost osv osv, været. Et tastertykk til store ikoner i menyen.

Beste av alt er, når tastelåsen er på, så kan man bare trykke på en av svartastene, så lyser displayet svakt opp, så man kan se om det er ubesvarte anrop / sms / epost osv osv.

Virker som det er ganske stabilt også. Endel fine innstillinger. Når programmet kjører og man trykker rød tast, så kommer man tilbake til opprinnelig hvileskjerm, men man kan anngi hvor mange sekunder før den går tilbake til handyshell.

Anbefales på det sterkeste! Hvis noen vil ha prøveversion så si ifra, kan sende den på epost :) Evnt så må man lage seg konto og laste ned.

Asim

Ulempen her er jo at telefonen raskt blir treg da handyshell ikke klarer å lukke programmene etterhvert. Så etter en liten stund er både klokke, sms, kontakter, anropslogg osv åpne i bakgrunnen.

Der er heller ikke mulig å få snarvei til "skriv ny sms", samt et par andre ting som gjør dette programmet relativt dårlig.

Jeg bruker programmet, har brukt en godstund også, pr idag så har ikke mobilen min hengt seg opp i hele tatt.

Hvis du går på opsjoner --> innstillinger --> Preferanser og vis etter så kan du velge hvor mange sekunder til den skal gå tilbake til handyshell.

Når det gjelder programmer som kjøres i bakgrun så kan du gå på på opsjoner og vis åpne programmer så lukke det.

Fungerer utmerket for min del, jeg er stor fornøyd med programmet. Alle som vurderer 5800 denne programmet er must syns jeg da.

Lenke til kommentar
Hei

Har prøvd å laste ned noe fra et tidligere tips her inne.

http://gallery.mobile9.com/ og http://dailymobile.se/

men får hele tiden sertifikat utgått. Mener å ha lest om en løsning her inne, men finner det ikke igjen. Noen som har løsningen på dette ?

takk til alle for kjempegod hjelp her på forumet. :-)

Du må signere programmene. Se litt tilbake på forrige poster på denne tråden. Du finner en tutorial der.

Lenke til kommentar
Hei

men får hele tiden sertifikat utgått. Mener å ha lest om en løsning her inne, men finner det ikke igjen. Noen som har løsningen på dette ?

Du må signere programmene. Se litt tilbake på forrige poster på denne tråden. Du finner en tutorial der.

OK takk skal prøve det. Men det er altså ingen kvikk fiks, mener å huske at noen nevnte at man kunne sette tilbake dato/tid på mobilen. men vet ikke for hvor lenge!

Lenke til kommentar
Hei

OK takk skal prøve det. Men det er altså ingen kvikk fiks, mener å huske at noen nevnte at man kunne sette tilbake dato/tid på mobilen. men vet ikke for hvor lenge!

Det avhenger av sertifikatet til hvert enkelt program. Noen har feks 01.01.07-01.01.08 osv. Andre programmer hjelper ikke dette i det hele tatt da tlf faktisk ikke vil godta fila.

Lenke til kommentar
Kan du få noe problemer med Nokia hvis noe hender med mobilen etter du har hacket?

Aner ikke.. :p Men jeg kan avinnstallere "hacken" hvis jeg vil. Så fremt at den ikke fryser seg helt burde det gå bra.

Jeg har også fått hacket tlf nå og har fått lagt inn isms og alertme. Moro! Det er vel bare å ta en hard reset på tlf så stiller vel alt seg tilbake, hvis man skal selge den feks.

Noen tips om andre unsigned programmer jeg kan teste?

Lenke til kommentar

Hei. Noen som har prøvd AAC på musikkspilleren. Jeg har rippet med dbpoweramp, Winamp og Nokia Music Manager. Når jeg spiller, høres det en kortvarig ulyd, før musikken startet. Spilt av på PC, høres det ikke. Mener det må være en bug i musikkspilleren. Noen erfaringer?

Endret av Worse
Lenke til kommentar
Eneste problem jeg ser er at minnekortet blir fort fult, jeg har bare tre album i mp3 @360. Noen bilder osv.

Musikk 2,7gb

Kart til Nokia Map (som ikke fungerer) 1,7gb

Ledig på Kortet 3gb, hvor er resten?

1.7gig med kart?

Du trenger ikke legge inn hele verden, jeg har kun lagt inn norge 40mb ca. Du frigjør endel plass på minnekortet da.

Så sant du ikke er i utlandet hver dag?

Lenke til kommentar
Jeg har også fått hacket tlf nå og har fått lagt inn isms og alertme. Moro! Det er vel bare å ta en hard reset på tlf så stiller vel alt seg tilbake, hvis man skal selge den feks.

Noen tips om andre unsigned programmer jeg kan teste?

har ikke helt fått begynt på det. :p har lagt inn isms og et theme, men har planer om å legge inn handyshell(ikke gratisprogram).

Hvordan er det med å oppdatere / gjenopprette en hacket telefon? Problematisk?

selv om jeg ikke har testet oppdatering skal det visstnok gå helt fint! :D ellers er det jo bare å hardreset, oppdatere og så hacke igjen. for guide til å hacke:

www.dailymobile.se

edit: tenkte jeg skulle legge til at jeg tok meg noen dager til å lese skikkelig på det forumet før jeg begynte. :) lag en sikkerhetskopi først og du er safe.

fra dailyforum:

"1. get cert from opda

2. sign helloOX with cert and signsis program

3. innstall helloOX (easy)

4. copy hacked installserver file and enable in rompatcher.

5. WIN!"

"5800 (RM-428) ROM version v20.2.014 DON'T WORK"

Endret av glamongo
Lenke til kommentar
Hvordan fungerer musikkspilleren på denne mobilen i forhold til iphone?

Er det noen/mange fete spill/apps til den?

reklamert musikkavspillingstid:

iphone 24t

5800xm 35t

jeg er fornøyd dog noen klager over lavt volum på strømkrevende headset.(har øreplugger selv)

når det gjelder apps. kommer det bare fler og fler.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvorfor det er stas å hacke denne telefonen?

Den er vel ikke like låst som iPhone?

Har allerede en helt vanlig N73 fra før, og har kunnet installere Mig33, Gmail og Opera Mini.

Må denne telefonen ha Nokias tillatelse før den vil installere noe? Slik som iPhone?

Jeg liker å eie min egen telefon. (U?)heldigvis har jeg nettopp takket ja til en telefonselger og får snart denne telefonen i posten.

Går det mye seinere å taste et foruminnlegg på touchscreen enn med taster?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer musikkspilleren på denne mobilen i forhold til iphone?

Er det noen/mange fete spill/apps til den?

reklamert musikkavspillingstid:

iphone 24t

5800xm 35t

jeg er fornøyd dog noen klager over lavt volum på strømkrevende headset.(har øreplugger selv)

når det gjelder apps. kommer det bare fler og fler.

Hvordan er det med spill da? Er det slik at du kan laste ned apps og spill direkte fra mobilen?

Lenke til kommentar
Men hvordan virker gratis GPS? Bruker den ikke nettet for å få info?

Jeg skal se om jeg kan finne billig (maks 1500,- med Telenor superpluss) fra en butikk i morgen, hvis ikke må jeg handle fra telenor.no, men da får jeg nok ikke mobilen før etter påske :cry:

Du laster ned kart på minnebrikken. Også justerer du innstillingene slik at den ikke skal koble til internet for å hente kart / info. :)

GPS fungerer utmerket bra.

Hei

Hvordan får du GPS til å virke?Min klarer ikke å få kontakt med satteleittene?Står bare å blinker gult på indikatoren..Står ute og det er skyfritt,så det skulle ikke være årsaken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...