Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ut ifra hva jeg har lest på diverse reviews er at det er nokia maps, og en prøveperiode på 3mnd. de siste har jeg riktignok lest bare et sted, så jeg vet ikke om det stemmer det med prøveperiode, men utifra hvordan det er på de andre nokia mobilene som har kommet ut med gps i det siste, så virker det som om det er kun en prøveperiode på 3mnd og ellers må man betale.

men det skal gå ann å installere/kjøpe andre programer isteden

Ok,man må kanskje abonnere....det er noe dritt spør du meg.

Hvilke andre kartprogram kan man evt bruke?

Lenke til kommentar
Om man aldrig har mottatt tollpliktige/mvapliktige sendinger fra utlandet før er det mye mulig at man først mottar et brev fra Posten hvor de ber om fullmakt til å foreta fortollingen! Tror nok heller ikke det er så enkelt å ta turen til Alnabru for å ordne ting selv heller. Husk at mye av det som kommer med fly fortolles på Gardermoen. Er nok bare å smøre seg med de tre T'ene;) Hehe

Når det gjelder verdien så vil jo stå utenpå pakken. Om tolleren skulle tvile på dette har han mulighet til å åpne pakken å skjekke det som ligger inni. Tviler han fortsatt på at verdien er riktig. Kan han innhente videre dokumentaskjon fra deg bankutskrift eller kvitering osv.. Lite trolig at det er tilfellet om det står 316 EUR på utsiden og at det er en mobiltelefon;)

Stemmer, det var dette jeg tenkte på! Dette brevet har kommet i posten til meg hver gang jeg har fått en pakke fra utlandet som ikke har vært tilstrekkelig merket med verdi og beskrivelse!

Mulig rutinene endres nå før jul når såpass mye mer trafikk skal gjennom, da.

Sjekka FedExsporingen min nå, det ser ut som mobilen min dro fra Paris mot Norge i natt, så kanskje jeg får den på døra om en dag eller to? Gleder meg :)

Dec 11, 2008	   3:57 AM 		
Departed FedEx location   		
PARIS FR			

8:21 AM 	
In transit   		
LANTAU ISLAND HK	  

Dec 8, 2008	   8:41 PM 	
Left FedEx origin facility   	
SHENZHEN CN

Lenke til kommentar
Om man aldrig har mottatt tollpliktige/mvapliktige sendinger fra utlandet før er det mye mulig at man først mottar et brev fra Posten hvor de ber om fullmakt til å foreta fortollingen! Tror nok heller ikke det er så enkelt å ta turen til Alnabru for å ordne ting selv heller. Husk at mye av det som kommer med fly fortolles på Gardermoen. Er nok bare å smøre seg med de tre T'ene;) Hehe

Når det gjelder verdien så vil jo stå utenpå pakken. Om tolleren skulle tvile på dette har han mulighet til å åpne pakken å skjekke det som ligger inni. Tviler han fortsatt på at verdien er riktig. Kan han innhente videre dokumentaskjon fra deg bankutskrift eller kvitering osv.. Lite trolig at det er tilfellet om det står 316 EUR på utsiden og at det er en mobiltelefon;)

Stemmer, det var dette jeg tenkte på! Dette brevet har kommet i posten til meg hver gang jeg har fått en pakke fra utlandet som ikke har vært tilstrekkelig merket med verdi og beskrivelse!

Sjekka FedExsporingen min nå, det ser ut som mobilen min dro fra Paris mot Norge i natt, så kanskje jeg får den på døra om en dag eller to? Gleder meg :)

Departed FedEx location   		
PARIS FR			

In transit   		
LANTAU ISLAND HK	  

SHENZHEN CN

din heldiggris. du får holde oss informert når du får mobilen. alltid spennende å høre om andres erfaringer :D

Lenke til kommentar

Departed FedEx location   		
PARIS FR			

In transit   		
LANTAU ISLAND HK	  

SHENZHEN CN

din heldiggris. du får holde oss informert når du får mobilen. alltid spennende å høre om andres erfaringer :D

Ja litt bilder og slikt er jo alltid gøy! :)

Lenke til kommentar

Samme her! :)

10.12.08 13.32 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

11.12.08 13.32 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

11.12.08 04.11 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

11.12.08 01.50 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

11.12.08 00.42 ANKOMMET TIL EKSPORTBEHANDLING 9999 INGEN NY POSTADRESSE

10.12.08 21.21 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar

Hehe, ser sånn ut.

Beklager at denne tråden har helt sklidd ut til "hvor er min 5800 akkurat nå!?!!"

Bestilt fra http://www.verkkokauppa.com.

Send mail til [email protected] (ettersom websiden er på finsk, og man ikke får bestilt til Norge på den), evt ring han for å gi dine kredittkortopplysninger: +358 10 3095544.

Pris inkl priority mail: 316.39 Euro.

Så tilkommer Moms + fortollingsgebyr hos posten.

Lenke til kommentar
Hehe, ser sånn ut.

Beklager at denne tråden har helt sklidd ut til "hvor er min 5800 akkurat nå!?!!"

Send mail til [email protected] (ettersom websiden er på finsk, og man ikke får bestilt til Norge på den), evt ring han for å gi dine kredittkortopplysninger: +358 10 3095544.

Fortollingsgebyr? Hvor mye er det på?

Lenke til kommentar
Hehe, ser sånn ut.

199 kr opplyste posten meg om :-)

Lenke til kommentar
Hehe, ser sånn ut.

199 kr opplyste posten meg om :-)

Ok det skal jeg overleve :)

Lenke til kommentar

geirbergmann : står din forsatt til tollvurdering? våre kom faktisk inn med 1min mellomrom hehe.. frykter vi kommer til å se at den er til tollvurdering noen dager til, og sikkert 1 til på omlastningsterminalen hehe.

håper vi ikke får så mye bugs og sånne ting, som det blir skrevet om på mobile-review sin forum som du linka til og et par til på gsmarena. riktignok så er det alltid det negative det blir skrevet mest om.

Lenke til kommentar
geirbergmann : står din forsatt til tollvurdering? våre kom faktisk inn med 1min mellomrom hehe.. frykter vi kommer til å se at den er til tollvurdering noen dager til, og sikkert 1 til på omlastningsterminalen hehe.

håper vi ikke får så mye bugs og sånne ting, som det blir skrevet om på mobile-review sin forum som du linka til og et par til på gsmarena. riktignok så er det alltid det negative det blir skrevet mest om.

Ja står fortsatt til tollvurdering. Står sikkert der over helga.. Kan jo håpe den går videre i morgen, men tviler litt siden de sa på posten det ville ta 2-3 dager. Men vi har den vel i slutten av neste uke, kan ikke skjønne noe annet :) Hvor bor du forresten? skal tlf reise langt i Norge? Jeg bor i Tønsberg, så når den først kommer seg avgårde fra tollen tror jeg ikke det tar mer enn et par dager.

Nei håper ikke det blir så mye bugs, men som du sier, de som klager roper høyest. Sikkert mange som er kjempefornøyde også. Litt feil må vi vel regne med siden den er helt ny og den første tlf med S60v5.

Lenke til kommentar

Ja står fortsatt til tollvurdering. Står sikkert der over helga.. Kan jo håpe den går videre i morgen, men tviler litt siden de sa på posten det ville ta 2-3 dager. Men vi har den vel i slutten av neste uke, kan ikke skjønne noe annet :) Hvor bor du forresten? skal tlf reise langt i Norge? Jeg bor i Tønsberg, så når den først kommer seg avgårde fra tollen tror jeg ikke det tar mer enn et par dager.

Nei håper ikke det blir så mye bugs, men som du sier, de som klager roper høyest. Sikkert mange som er kjempefornøyde også. Litt feil må vi vel regne med siden den er helt ny og den første tlf med S60v5.

tlf skal ikke reise langt nei, bor i oslo. heldigvis så virker det som om bugs og slike ting blir fikset relativt greit med disse firmware oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...