Einar n Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Er det slik at GPS ikke virker dersom jeg ikke lar den bruke nettverksdata?? Jeg sier nei når den spør om den kan koble seg opp ved oppstart, men da får jeg ikke noe kontakt. Tror det er slik at når du bruker nettverksdata sender den data til de nærmeste mobilmastene slik at de raskere finner ut hvor den er i verden. Første gang jeg skulle bruke gps så la jeg den i vinduet og lot den ligge en stund, tok vel 5-10 min før den fikk kontakt. Dette varierer etter hvor gode gps signaler den får, kan også si at det går raskere andre gangen Endret 27. mars 2009 av Einar n Lenke til kommentar
kesse Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Når du la den i vindu, brukte du a-gps eller nettverksdata da?? Prøve å legge den i vindu her uten nettverk så ser vi hva som skjer Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Denne mobilen kom i posten i går:D Men ha noen spørsmål. 1. Når jeg skal intallere programer på min 5800 så står det sertifikat utgått. Har googlet litt og fant ut at jeg måtte skru datoen tilbake, men det funket ikke. Hva skal jeg gjøre? 2. Har skjønt det slik at jeg ikke kan bruke GPS'en uten og være tilkoblet nettet, i såfall hvordan gjører jeg det. Finnes det andre GPS programer til den som ikke trenger og være koblet opp mot nettet. 3. Jeg finner ingen stoppe klokke, hvor er det. Eventuelt finnes det et godt program til det. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 2. Nokia Map Loader. Last ned programmet til PC, og installer GPS-kart. Så, nei, du MÅ ikke bruke nettet for å bruke GPSen. 3. Gå tilbake noen sider i denne tråden. Tror det er maks 10 sider bakover, så finner du svaret (har ikke tid selv nå). Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) akle: Datoen må vel stille til den perioden sertifikatet er gyldig, ikke bare tilbake til en tilfeldig dato, selv om det kan virke. GPS virker nesten på samme måte som en radio, du tar kun imot signaler, så det koster deg ingenting, med mindre du har A-GPS aktivert, da bruker du også mobilnettets basestasjoner til og finne ut hvor du befinner deg, men det koster ikke all verden og bruke A-GPS. Kart legges også inn via Map Loader som Ratleto nevner over, det og laste ned kart over 3G kan koste deg noen kroner, spesielt om du er utenlands Endret 28. mars 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Otters Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 3. Jeg finner ingen stoppe klokke, hvor er det. Eventuelt finnes det et godt program til det. Hei Her er en stoppeklokke for 5800, koster noen få dollars... Link: http://www.handango.com/timer for nokia 5800 Lenke til kommentar
TorePupper Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Skrev for noen dager siden at jeg også hadde fått litt problemer med at batteriet plutselig begynte å lade seg fort ut, uten at jeg brukte telefonen på noen ny måte. Etter at detet hadde skjedd to ladinger på rad forsøkte jeg å slå av telefonen og starte den på nytt. Etter dette er batteriet tilbake i normal gjenge igjen. Lenke til kommentar
Najjom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Noen som vet om en IRC klient til denne telefonen? Har phIRC men synes ikke den er noe bra, veldig lite brukervennlig. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 vurderer å kjøpe 5800 med youngtalk for 1,3k ettersom jeg har youngtalk fra før. men lurer på om netcom har sperra mange funksjoner slik som på min gamle k850? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvilke funksjoner er det snakk om? Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 På enkelte SonyEricsson tidligere mistet man flash-menyer om man kjøpte med operatørlås. Nokia 5800 XM mister ingen funksjoner ved å være operatørlåst. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Fikk feil på Nokia Maps på telefonen. Men klarer ikke å finne en versjon som er tilpasset touch for å få det reinsallert. Hva kan ha skjedd? Finner det hverken på nokia.no eller nokia.com. Edit: Fannt ut av det nå, Nokia Maps lå på minnekortet som fulgte med, satte i ett annet minnekort og vips fungerte det da ikke lengre. men vet ennå ikke hvor jeg kan finne Maps til touch telefonen på nettet. Endret 28. mars 2009 av Stig-Arne Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 akle: Datoen må vel stille til den perioden sertifikatet er gyldig, ikke bare tilbake til en tilfeldig dato, selv om det kan virke. får ikke det til og funke, det står enten "sertifikat utgått" eller "sertifikat enda ikke gyldig eller utløpt, Datoinstillingene for telefonen kan også være feil." Bruker derre opera mini eller mobile? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 hey, er det noe som har funnet ett program som lar deg styre dataen men mobilen ? (bluetooth) så det var noe om det tidligere men tror ikke det kom opp noe der og da. . Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Hei På filbehandling -- telefonminne, har jeg noen filer jeg ikke aner hva er; HXMDengine_3_2.cfg hxthumbnail_archieve.txt HXTNEngine_3_2.cfg MdfPluginArchieve.txt plugin_archieve.txt R1_Mobile_4_0.cfg Noen som har peil på hva det er? Vurderer å slette disse filene om det er trygt. Endret 29. mars 2009 av NiwT Lenke til kommentar
kesse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Noen som får Nokia Sportstracker til å virke? Når jeg laster det ned å legger det inn skjer det ingenting. Altså, jeg ser ikonet under "programmer" på telefonen, men når jeg trykker på ikonet er det ingen respons. Noen tips?? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Foreløpig ser det ikke ut til at S60 5th edition versjonen er tilgjengelig på sidene til sports tracker så jeg lastet ned herifra. Funker veldig bra. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 sportstracker fungerer fint hos meg, en når jeg laster opp en rute til google earth, stemmer den ikke helt, den har liksom forskjøvet seg (linja følger ikke veien jeg gikk, men gjennom husene ved siden av) dog testet jeg det i oslo Lenke til kommentar
Miss_star Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei.. Når jeg kjører hardreset, hvor finner jeg det programmer som anbefales å lastes ned etterpå? Er litt skeptisk til at jeg ikke skal finne dette å at tlf da blir klikket.. Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Telefonen klikket bare plutselig igår! Skjermen reagerte ikke på noe, å det var umulig å slå den av/bruke tastelås osv. Da den ikke reagerte på noe tok jeg ut batteriet for å restarte den. Men når jeg slår på telefonen nå kommer den ikke lengre enn til Nokia logoen i oppstarten. Der henger den seg fast, og det hender ingenting. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Finnes det en hars reset enn kan bruke uten å måtte gå inn på selve menyen å velge reset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå