Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en 5800 på Expert ved Klingenberg i dag :) Driver å leker meg med mobilen nå, har et par spørsmål og det kommer nok enda fler senere :)

Regner med at det var helt syk kø der? Folk stod i kø fra 05.00 i dag morges!

Det var lange køer i dag ja.

Jeg skulle i utgangspunktet bare inn å kikke for å se om de hadde flere 5800, måtte først stå i kø 45 minutter ute. Når jeg kom inn sa de at de hadde en del 5800 igjen på lager, men at jeg måtte stille meg i "tele køen", det tok en evighet!! og 2-3 timer senere kunne jeg gå ut av butikken blid, fornøyd og sliten ;)

Var jo en god pris, fikk utlevert operatørlåskoden av telenor med engang så ble totalt, 1kr pluss 129*12 for en operatørfri 5800 :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte betale 100 kr for simkort. Det er ganske uvanlig praksis når man kjøper mobil og abonnement.

Ellers fornøyd med. Sto i en time kø, fra kl 2120 til 2220. Telenor er stengt, så får nøye med med Frakoblet-lek i kveld, og telefon i morgen :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk tak i en 5800 på Expert ved Klingenberg i dag :) Driver å leker meg med mobilen nå, har et par spørsmål og det kommer nok enda fler senere :)

1. Jeg har lagt til Gmail som epost konto, når jeg velger "hent epost" henter den kun gammel epost fra min gmail konto, jeg har minst 10.000 mail i den innboksen, er det noen måte få den til å hente kun de siste mailene?

2. Er det noen måte å skru av muligheten for at den går på 3g eller edge? Tenker da at hvis jeg skal surfe på Wlan, at den skulle snike seg på 3g uten at jeg vet det feks.

3. Hvordan fører dere over musikk? Bruker dere de medfølgende programmene?

4. Finnes det noen hurtigtast for å komme inn på "skriv melding" ??

5. Når man setter på GPS, laster den ned data fra 3g da eller går alt på GPS?

2: det du kan gjøre er og gå inn på instillinger -> tilkobling -> nettverksmål, og velger her wlan som nr 1 og evt 3g som nr to.

pluss be altid nettleseren spørre om tilgangspungt.

4: ikke om du har f.eks kontakter på hjemmeskjermen. .

om du har snarveier som meg velger du bare att en av de skal være: ny melding.

dette stiller du inn under: instillinger ->personlig -> startskjerm -> snarveier. må evt velge tema for startskjerm om du har kontakter nå og ønsker og endre til snarveier

:)

Lenke til kommentar
Jeg måtte betale 100 kr for simkort. Det er ganske uvanlig praksis når man kjøper mobil og abonnement.

Ellers fornøyd med. Sto i en time kø, fra kl 2120 til 2220. Telenor er stengt, så får nøye med med Frakoblet-lek i kveld, og telefon i morgen :)

Jeg jobbet på teleavdelingen på Klingenberg :-) Mellom det tidsrommet du forteller.

Men man skal alltid betale 100 kroner for Sim-kort når man kjøper telefon + nyregistrering av kontantkort. Og enkelte selgere tar også betalt for etableringsgebyr på 100 kr selv om det fremgår som simkort på kvitteringen. Man har rett og slett ingen varekode for det. Jeg tar ikke betalt for simkort på abonnement, men det var en del nye selgere i butikken i går.

Lenke til kommentar

Problem med Nokia Software Updater og min 5800 XM:

Jeg har prøvd å kjøre NSU på to forskjellige maskiner med XP. På begge maskiner får jeg følgende feilmelding: "Nokia Software Updater har opplevd et problem" Det beskrives ikke hva problemet består i. På den ene maskinen får jeg beskjed om at operativsystemet må startes på nytt (uten at det hjelper), på den andre maskinen får jeg ikke den beskjeden. På begge anbefales at programvare installeres på nytt (uten at det hjelper).

Ja, jeg bruker USB-kabel

Ja, jeg bruker PC-suite modus

Ja, jeg har tillatt programmet å koble seg til internett i brannmuren

Nei, jeg har ikke prøvd med andre telefoner

Noen andre som har hatt lignende problem som kan se en løsning?

Endret av stalet
Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar på mine spørsmål :)

Stalet: Jeg har samme problem som deg, men har ikke funnet noen løsning enda. Jobber med saken, men får ikke holdt på noe før i kveld. Si fra hvis du finner ut av det :)

Jeg har spørsmål angående podcaster:

1. Når man abonnerer på en podcast, vil den automatisk laste ned de nye som kommer da? Eller kan man laste ned den man selv vil?

2. Jeg fant radioresepsjonen sin podcast når jeg søkte etter "nrk", men fant ingen andre. Noen som vet hvor jeg kan finne andre nrk p3 podcasts??

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på podcaster. Jeg hører på en podcast som kommer ut en gang i uka, men den ene episoden er delt opp i flere deler (blant annet med musikk klippet bort osv.) sånn at jeg hver uke laster ned 5-10 mp3-filer som utgjør programmet.

Når jeg legger de over på ipoden kan jeg høre på en episode uten problemer ved at den filen som er først den dagen havner øverst og jeg spiller meg da nedover uten problemer. På 5800 derimot havner den filen som ble gitt ut sist øverst og de spilles da ikke av i riktig rekkefølge. Noen idéer til hvordan dette kan fikses? :)

(si ifra hvis det var dårlig forklart ;) )

Lenke til kommentar
Stalet: Jeg har samme problem som deg, men har ikke funnet noen løsning enda. Jobber med saken, men får ikke holdt på noe før i kveld. Si fra hvis du finner ut av det :)

Når jeg lar telefonen stå koblet til PC Suite en stund kommer det opp en "boble" som informerer at en ny oppdatering er klar for telefonen. Hvis jeg trykker på denne, får jeg følgende melding fra PC suite: Kan ikke starte prosessen "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\SofwareUpdater.exe"

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg til av en eller annen grunn. Gjorde ikke noe anderledes..

Jeg avinnstallerte softwareupdater og la det inn på nytt. Avsluttet alle andre program som jeg hadde i bakgrunnen, inkl virusprog, firewalls osv. Koblet til moben å satte den på pcsuite.. Da fungerte det, men vet ikke hvorfor, prøvde på akkurat det samme i går også!

Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig med mindre sikkerhetsprogramvaren din blokkerer for Nokia sin programvare :) Jeg hadde startet med og installere SoftwareUpdater på nytt.

Vær trygg, det er reinstallert flere ganger :-). Jeg har også åpnet for tilgang til internett for programmet når jeg har blitt spurt om det.

Lenke til kommentar

Beskyttelsesringen rundt skjermen har løsnet på den ene langsiden hos meg. Kan dytte den inn, men den spretter like fort ut igjen. Telefonen fungerer fint, men er utrolig irriterende. Samler seg fort mye dritt der og. Håper dette tas på garanti. Har behandlet telefonen pent uten å miste den i bakken...

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Det eneste jeg kan anke på er at jeg ville hatt litt høyere volum på mp3 spilleren når jeg kobler til mitt Koss headset

Er det noen som har en måte å fikse dette på?

Skaffe andre headsett som ikke krever så kraftig forsterker.

Kjøpte denne telefonen idag jeg:D Kr. 1680 måtte jeg ut for den.

Er strålende fornøyd så langt.. virker meget solid. Har brukt S60 i masse år, men menyene er fortsatt litt uvandt på denne og hvor ting er plassert. Men det går seg jo til.

Men leter etter en måte å få tilgang til minnekorte på, for å sjekke hvilke filer som ligger der.. klarer bare ikke å finne den. Og i tillegg til hjemme media programmet, hvor ligger det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...