Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Expert Klingenberg har tilbud på Nokia 5800 XM i morgen. 1 kr med Telenor Superpluss, totalpris 1749 kr.

 

:)

 

Så vidt jeg kan huske har de ganske så mange 5800er til salgs også. Bare husk på at du kun får den i rødt når den er låst til Telenor hos Expert!

Lenke til kommentar

Fikk telefonen min i går og fy fader for en deilig telefon! Har kost meg massevis med den i en god del timer og så langt virker den helt fantastisk! Utrolig imponert over hvor bra trykkskjermen fungerer og å skrive meldinger er som en drøm.

 

Alt av instillinger har gått helt smertefritt og det tok meg mindre enn to minutter å koble til det trådløse nettverket hjemme, og da gikk mesteparten av tiden med til å finne frem WEP nøkkelen. Nå skal det sies at jeg har jobbet med mobiltelefoner en del år tidligere, men jeg er meget fornøyd med både brukervennlighet av menyer og hvor naturlig det hele virker.

 

Valget falt delvis på 5800 mtp å erstatte Ipod Nanoen min samtidig som var nødt til å erstatte min gamle telefon, og totalinntrykket jeg sitter med her nå er at jeg ikke kunne vært mer fornøyd.

 

Lurer på om jeg noen gang kan gå tilbake til en vanlig telefon senere, for trykkskjermen har imponert meg noe voldsomt!

 

 

Rett og slett en deilig telefon!

Lenke til kommentar

Må hive meg på hyllesten. Etter å ha brukt denne telefonen massevis i en ukes tid er jeg rett og slett imponert og utrolig fornøyd. Den er rask, brukervennlig og gøy å leke seg med. Skjermen imponerer på alle punkt og navigeringen er en nytelse. GPS'n koblet seg raskt opp første gangen ( hadde hørt det skulle gå veldig tregt første gang ), brukt den masse til wlan-surfing og lastet ned over 1 gig med podcaster :thumbup: . Det eneste jeg kan anke på er at jeg ville hatt litt høyere volum på mp3 spilleren når jeg kobler til mitt Koss headset, og at kameraet er dårlig, men pytt jeg har jo digital-kamera utenom. Er kjempefornøyd med denne herlige telefonen. :w00t:

Lenke til kommentar
Fikk testet mobilen i et par minutter på elkjøp igår og den virket veldig treig? Tok jo flere sekunder å åpne musikk avspiller blant annet.

Er den virkelig så treg?

Telefonen på Elkjøp hadde antakeligvis haugevis av programmer kjørende, noe som ikke akkurat bidrar til å gjøre den rask. Du bør derfor ikke la en påslått smarttelefon i butikk avgjøre hvor rask den egentlig er. Jeg har ikke trykket på 5800 mer enn et kvarter, men jeg opplevde den som ganske rask.

Lenke til kommentar

1. Har ikke funnet noen download side for scalado photoflow, noen som kan hjelpe meg?

2. Har problemer med å koble meg til mitt eget wlan hjemme. Jeg har passord, tastet det inn, men det står "ikke svar fra gateway". Andre usikrede nettverk er det ingen problemer med å koble til.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Har prøvd å google litt, men ikke funnet ut noe, kan tyde på at det jeg spør etter ikke finnes, men jeg gjør et forsøk.

 

Kan man innstallere Spotify på telefoner? Da tenker jeg selvsagt om det går på en 5800? Så man bare kan streame musikk til telefonen?

Lenke til kommentar
1. Har ikke funnet noen download side for scalado photoflow, noen som kan hjelpe meg?

2. Har problemer med å koble meg til mitt eget wlan hjemme. Jeg har passord, tastet det inn, men det står "ikke svar fra gateway". Andre usikrede nettverk er det ingen problemer med å koble til.

 

Se under last ned og programmer inne på tlf, da finner du vel det du søker på punkt 1. Punkt to vet jeg flere har hatt problemer med, men et ikke om de fant en løsning. Søk her i tråden.

Lenke til kommentar

Har allerede søkt her i tråden uten å finne noe svar.... :(

 

 

Har lett etter en perfekt telefon lenge. Var veldig usikker da jeg kjøpte den, (Herregud så mange innlegg som går på den lille fliken, skulle tro at hele telefonen var helt på tryne...) men etter å ha brukt den en liten stund, så må jeg si at telefonen er veldig god den. Har ikke merket noen problemer så langt. Har kjøpt invincible shield til den da, ser det fort kan bli merker.

Lenke til kommentar
Har allerede søkt her i tråden uten å finne noe svar.... :(

 

 

Har lett etter en perfekt telefon lenge. Var veldig usikker da jeg kjøpte den, (Herregud så mange innlegg som går på den lille fliken, skulle tro at hele telefonen var helt på tryne...) men etter å ha brukt den en liten stund, så må jeg si at telefonen er veldig god den. Har ikke merket noen problemer så langt. Har kjøpt invincible shield til den da, ser det fort kan bli merker.

 

Hvordan fungerer den Invisible Shield? Vanskelig å feste ordentlig? Har lurt på ny bæreveske som telefonen kan brukes selv om den ligger inni, men kanskje dette er bedre?

Lenke til kommentar
Fikk testet mobilen i et par minutter på elkjøp igår og den virket veldig treig? Tok jo flere sekunder å åpne musikk avspiller blant annet.

Er den virkelig så treg?

Telefonen på Elkjøp hadde antakeligvis haugevis av programmer kjørende, noe som ikke akkurat bidrar til å gjøre den rask. Du bør derfor ikke la en påslått smarttelefon i butikk avgjøre hvor rask den egentlig er. Jeg har ikke trykket på 5800 mer enn et kvarter, men jeg opplevde den som ganske rask.

Den kan godt hende ja.

 

Hvordan slår man av alle programmene da? Ønsker og teste den skikkelig før jeg eventuelt går til innkjøp av den :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i en 5800 på Expert ved Klingenberg i dag :) Driver å leker meg med mobilen nå, har et par spørsmål og det kommer nok enda fler senere :)

 

1. Jeg har lagt til Gmail som epost konto, når jeg velger "hent epost" henter den kun gammel epost fra min gmail konto, jeg har minst 10.000 mail i den innboksen, er det noen måte få den til å hente kun de siste mailene?

 

2. Er det noen måte å skru av muligheten for at den går på 3g eller edge? Tenker da at hvis jeg skal surfe på Wlan, at den skulle snike seg på 3g uten at jeg vet det feks.

 

3. Hvordan fører dere over musikk? Bruker dere de medfølgende programmene?

 

4. Finnes det noen hurtigtast for å komme inn på "skriv melding" ??

 

5. Når man setter på GPS, laster den ned data fra 3g da eller går alt på GPS?

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Jeg fikk tak i en 5800 på Expert ved Klingenberg i dag :) Driver å leker meg med mobilen nå, har et par spørsmål og det kommer nok enda fler senere :)

 

1. Jeg har lagt til Gmail som epost konto, når jeg velger "hent epost" henter den kun gammel epost fra min gmail konto, jeg har minst 10.000 mail i den innboksen, er det noen måte få den til å hente kun de siste mailene?

 

2. Er det noen måte å skru av muligheten for at den går på 3g eller edge? Tenker da at hvis jeg skal surfe på Wlan, at den skulle snike seg på 3g uten at jeg vet det feks.

 

3. Hvordan fører dere over musikk? Bruker dere de medfølgende programmene?

 

4. Finnes det noen hurtigtast for å komme inn på "skriv melding" ??

 

5. Når man setter på GPS, laster den ned data fra 3g da eller går alt på GPS?

 

 

1. Jeg bruker G-mails eget mobilprogram, som fungerer fint, selv om den ikke har like mye funksjonalitet som det er å være pålogget via f.eks Opera Mini eller telefonens e-postleser.

 

3. Jeg bruker Media Monkey. Synes det fungerer fint til både filoverføring og til å bearbeide data til musikkfilene, samt å legge inn albumgrafikk.

 

5. Den kobler seg opp via GPRS/3G, men man kan velge å ikke la den gjøre det, eller at den spør først. Dette ordnes i Nokia Maps' innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...