Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Det blir vel en aldri så liten skive under der da ja... får se hvor godt bakdekselet passer etterpå da... evt kappe skrua.. :S

liker ikke å drive med dette tilfelle den faktisk må leveres inn for garanti reperasjon, (har brent meg på det før) men den glippa er sykt irriterende så NOE må gjøres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ÅKEI, har akkurat tatt ut den skruen og sett hva dette vil innebære, jeg har filt ned skruen litt, og utifra hva jeg kan se så har ikke den skruen noe med ringen rundt displayet å gjøre, ringen er sånn jeg ser det kun festet ved haker rundt kanten, altså "kneppet" på plass, så NEI, å kappe skruen, legge på en skive eller andre triks vil nok ikke fungere!

Dog, ER det tilfellet at denne skruen skal holde ringen tror jeg det er en slags fabrikkfeil ved montering e.l. (kan være at gjenger, gjengehull eller noe annet mangler,) Men som sagt, jeg tror ikke den skruen og ringen rundt har noen sammenheng.

Endret av Sinzain
Lenke til kommentar
ÅKEI, har akkurat tatt ut den skruen og sett hva dette vil innebære, jeg har filt ned skruen litt, og utifra hva jeg kan se så har ikke den skruen noe med ringen rundt displayet å gjøre, ringen er sånn jeg ser det kun festet ved haker rundt kanten, altså "kneppet" på plass, så NEI, å kappe skruen, legge på en skive eller andre triks vil nok ikke fungere!

Dog, ER det tilfellet at denne skruen skal holde ringen tror jeg det er en slags fabrikkfeil ved montering e.l. (kan være at gjenger, gjengehull eller noe annet mangler,) Men som sagt, jeg tror ikke den skruen og ringen rundt har noen sammenheng.

Pisspreik.

Glipen på min telefon ble halvvert etter å ha kappet av noen gjenger på skruen. Den er dog ikke helt borte, men bedre enn den var.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg vise PDF filer på telefonen? Får å teste la jeg en pdf fil inn på minnekortet, å prøvde å åpne den. Fungerte ikke..

Noen som har erfaringer med word eller power point på telefonen?

Prøv denne siden.

aanseth

Står at den er for 3rd eddition.. Men tester den når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg vise PDF filer på telefonen? Får å teste la jeg en pdf fil inn på minnekortet, å prøvde å åpne den. Fungerte ikke..

Noen som har erfaringer med word eller power point på telefonen?

Prøv denne siden.

aanseth

Står at den er for 3rd eddition.. Men tester den når jeg kommer hjem..

Adobe Readeren funker, men ikke QuickOffice. Men hvis du på telefonen går inn på "Last ned" og "Programmer" så kan du laste ned både QuickOffice og Adobe Reader der fra. De funker.

Lenke til kommentar

Hei - noen spørsmål om bruk av GPS på 5800.

Når man har lastet ned kartet og svar nei på koble til - så kommer jo kartet man har lastet ned opp, men hvordan i alle dager legger man inn en rute?

Har også stemmestyrings lisens - noen som har fått det til å funke?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan bestille msn messenger på tlf fra? Eller lastes den ned via internett (wlan elr sikkelig internett om du vil)?

Kanskje dumt spørsmål, men håper på svar for d om =)

Vet ikke helt hvor du får du får tak i "vanlig" MSN, men selv bruker jeg Fring. Denne støtter MSN, Google talk, Skype osv. Fungerer fint! Du kan laste den gratis ned her: http://www.vearweb.net/download.php?view.97

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg går direkte til spilles nå, ikke bare musikkspiller, fra startskjermen?

hvis du trykker valg - vis åpne programmer - startskjerm rett etter du har startet en sang så er det bare å trykke linken som vises på startskjermen for å komme direkte til avspilleren.

(hvis du har dine snarveier på startskjermen, vet ikke hvordan det er om du har kontakter eller noe sånt)

Endret av Norminator
Lenke til kommentar
skriver dette med min 5800... Men noen som vet hvordan man får sportstracker innpå?? Hadde dette på min e90, kjekt program :)

Du finner det her. ;)

(Og til deg som sendte meg PM med programvare du ville ha lagt til i wikien, beklager, har hatt mye å gjøre. Skal prøve å få lagt det til i løpet av uka. :blush: )

Lenke til kommentar

får ikke til å oppdatere mobilen min , når jeg kobler den til PCen får jeg opp at det er ny program vare til den , men når jeg er kommet tila t det er 9 minutt igjen av oppdateringen , så restarter mobilem seg , også klikker oppdateringen. jeg har og prøvd å oppdatert inpå telefonen , men da får jeg bare opp at jeg har den nyeste oppdateringen .har programvareversjon V11.0.008

noen som har råd ?

Lenke til kommentar

How to update the firmware on the Nokia 5800 XpressMusic

Modern electronic devices contain "firmware", which is a set of instructions and programs that tell the device how to behave. Device manufacturers often release updated firmware versions which fix bugs and sometimes add new features. These updates are free, and can usually be downloaded onto the device from the internet.

It's a good idea to regularly update the firmware on your phone, because the updates will fix problems, make the phone run more smoothly, and sometimes add new or updated functions.

For some weird reason Nokia has decided to refer to firmware as "software", which is a bit confusing as software normally refers to computer programs in general. However, we're going to use the word "firmware" because that's what everyone else uses when talking about the programs and instructions built into devices.

How do I check if there's a firmware update available for my phone?

1. On the main standby screen, press the keypad dialler icon and enter the number *#0000#

2. Select "Options" and then "Check For Updates".

Before you update the firmware, create a phone backup!

Before you update the firmware on a phone, you ought to first back up the data and settings on your phone.

How to update firmware directly on the 5800

Probably the easiest way of updating the 5800's firmware is to use the OTA ("Over The Air") method, where the phone updates itself using its own internet connection. The big advantage of this method is that it doesn't require a computer at all.

The 5800 supports User Data Preservation, which basically means your own settings and data are left untouched during the update process. However, it's still a good idea to back them up before the update just to be on the safe side.

Your phone may behave strangely during the update, it may display various test screens, and you may not be able to take calls either. The whole update process should take a few minutes.

1. Make sure the phone has been fully charged before you start the update. THIS IS VERY IMPORTANT!

2. On the main standby screen, press the keypad dialler icon and enter the number *#0000#

3. Select "Options" and then "Check For Updates".

4. Select "Yes" and choose whichever internet access point you want to use. Wi-Fi/WLAN connections are usually best as they're fastest, cheapest and most reliable, but you can use the phone network if you want to.

5. If an update is available, follow the on-screen instructions to install the update

How to update firmware on the 5800 using a Windows PC

If you have a computer running Microsoft Windows, you can use Nokia's Software Updater application to install firmware updates on the 5800. This tends to replace the phone's entire firmware instead of just updating it, which takes a lot longer but can also be more reliable.

I did the update and now I'm getting errors!

In theory firmware updates should smoothly replace everything that needs replacing, but in the real world the update (especially using the OTA process) can cause a few glitches to appear. If you used the OTA update method for updating the firmware, you may want to try using the Windows PC method instead.

Another possible solution is a "settings reset", which replaces some of your own settings with the default settings for the new firmware version.

The advantage of this is that it can get rid of problems caused by a firmware update. The disadvantage is that you may have to re-enter some of your own settings manually after doing the settings reset.

To do a settings reset, go to the phone's main standby screen and type *#7780#. It will ask for a lock code which should be 12345.

Why do some 5800 owners get a firmware update before others?

Even a single phone model can come in many different variants, each with its own firmware. For example if you buy a phone from a phone network operator, it may have a custom firmware version.

When a firmware update is released, it's normally released first for unbranded unlocked phones, with all the network-locked variants released after that. Some network operators may not bother to do updates for their variant, in which case anyone who's bought a phone locked to that network is stuck with old firmware even when the manufacturer has created new firmware.

If you want to make sure you always have access to the latest firmware, it's strongly recommended that you buy an unlocked unbranded phone (aka "SIM-free"). They cost a bit more up front, but they're cheaper and more reliable in the long term, they let you use SIM cards from any network worldwide, and they're also a lot easier to sell when you want to buy a new model.

Downloads:

Nokia PC Suite Cleaner: http://europe.nokia.com/A41198596

Nokia PC Suite: http://europe.nokia.com/get-support-and-so...-suite/download

Nokia Software Updater: http://europe.nokia.com/A4579163

All Credits to All About Symbian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...