LapperT Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tusen takk Klarer nesten ikke vente til jeg får den Lenke til kommentar
krisbrox Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen andre som har problemer med at tastelåsen ikke alltid reagerer når man prøver å slå den på og at den lagger? Har ikke fått oppdatert det enda, kan hende det blir bedre da. Noen som vet om man kan oppdatere en blå telenorlåst 5800? Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Oppdatering må du bare prøve. Det kommer ann på modellnummeret, og det finner du under batteriet. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen andre som har problemer med at tastelåsen ikke alltid reagerer når man prøver å slå den på og at den lagger? Har ikke fått oppdatert det enda, kan hende det blir bedre da. Noen som vet om man kan oppdatere en blå telenorlåst 5800? har oppdatert og sliter med det samme til tider... Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen her som vet om netcom tilbyr pakkesporing? Lenke til kommentar
Deadwing Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen her som vet om netcom tilbyr pakkesporing? Ja, du får en mail med sendingsnr slik at du kan følge pakken via postens sider. Det tok vel ca 1,5 døgn fra jeg la inn bestilling hos Netcom til jeg hentet pakken på postkontoret Jeg har selv hatt denne tlf et par uker nå og er veldig fornøyd, men jeg lurer på om noen har fått til å aktivere Norsk Tippings mobilspill på telefonen? Lenke til kommentar
knk Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Noen her som vet om netcom tilbyr pakkesporing? Ja, du får en mail med sendingsnr slik at du kan følge pakken via postens sider. Det tok vel ca 1,5 døgn fra jeg la inn bestilling hos Netcom til jeg hentet pakken på postkontoret Jeg har selv hatt denne tlf et par uker nå og er veldig fornøyd, men jeg lurer på om noen har fått til å aktivere Norsk Tippings mobilspill på telefonen? Norsk Tippings mobilspill er enda ikke støttet av Nokia 5800: https://www.norsk-tipping.no/page?id=321 Jeg venter også... Endret 9. mars 2009 av knk Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som vet hva man trenger "cities" mappa på G: til? Den som har norwegian, danish, diskcache etc? Tok å formaterte G: men lurer på om jeg trenger den mappa. Har backup. Det er vel kart etc. til Nokia Maps, altså navigasjonsprogrammet. Nei, det er nettopp det det ikke er. Startet nokia maps nå, alt loadet seg som vanlig og fant fram. Men geo-tagging, hvordan er det meningen at det skal fungere egentlig? Skal man se på bildet hvor det er tatt, skal det stå under, jeg skjønner ikke helt dealen selv om jeg har aktivert det skjer det jo ikke noe? ser jo ingenting spesielt? jeg lurer også på dette med geo-tagging, noen som vet? spurte for x antall sider siden, men ingen har svart (såvidt jeg har sett) Geo-tagging skal såvidt jeg vet legge seg i EXIF-dataene i bildet og fremstå som f.eks koordinater. For å lese geo-tagger kan dere jo f.eks. spørre i foto-forumet om de har noen tips, men dere kan nok finne noe fornuftig på Google også. Vet det finnes en egen plugin til f.eks Firefox som kan vise EXIF-data bare man peker på bildet. EXIF-data inneholder også annen snedig info som for eksempel hva slags kamera som er brukt, blender, lukkertid osv. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 SAMLET LITT INFO OM GLIPPEN/SPREKKEN (For egen vinning, og deres. Skal hente min i morgen så jeg må ha gode svar hvis de skulle kreve penger for jobben) Det er en glippe og ikke en sprekk. En sprekk vil jeg si er et materialer som burde vært helt som har delt seg irreversibelt. Glippe er en glipe eller åpning mellom to separate deler slik som i vårt tilfelle. Kan bekrefte to måter å fikse glippen på. 1. Skru ut skruen ved øvre høyre hjørne. Sett på en liten skive og skru skruen inn igjen. 2. Skru ut skruen ved øvre høyre hjørne, kapp skruen en tanke og skru den inn igjen. Nokias mest sannsynlige fiks: Sett inn en kortere skrue. Når jeg skrur inn skruen "originalt" så bunner skruen før den har klemt dekselet ordentlig på plass, derav glippen. EDIT: Dette løste problemet 100 % hos meg. Garanterer ikke for andre, men det funket glimrende på denne. Da har jeg fått bekreftet at dette er en kjent feil fra Nokia. Det skal visstnok ikke gjelde så mange eksemplarer, men jeg har nå sett en del av de. Norske verksteder får deler til å fikse feilen til uka så vidt jeg vet. Brøt du garantien når du gjorde det? Aner ikke. Don't care. EDIT: Fjerner skiva og skrur inn skruen som før om jeg må levere den inn, så ordner det seg sikkert. Men om noen vil gjøre dette, så gå ut ifra at dere knerter garantien. Problemet med glippen i hjørnet kommer vell av at skruen i det hjørnet er plassert på en annen "posisjon" enn de tre andre hjørneskruene. Hvorfor denne er plassert på en annen plass har sikkert noe med hardware som befinner seg unner. Som sagt tidligere kan dette fikses med å korte ned skruen litt, ettersom det virker som Nokia har brukt en skrue som er bittelitt for lang. Siden så mange snakker om denne sprekken, vil jeg nesten regne med at dette er en "feil" som finnes på de fleste 5800. Som nevnt retter Nokia feilen ved å bytte "A-cover og slide band assy", ikke ved å bytte skrue. Da har de ikke annet å gjøre enn å henvise oss til et verksted, men da vil jeg ha det svart på hvitt slik at verkstedet ikke fyrer igang en "øøøøøh, nei, denne skal være sånn". Får jeg imidlertid beskjed om å kappe skruen, ja så gjør jeg det. Da er glippa borte og det er godt nok for meg. Men jeg forventer en henvisning til verkstedet ja. Nokia svarer: Hei Bjørnar! Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. For denne henvendelsen bør du kontakte reklamasjonsavdelingen vår, de når du på nummer: 22 43 00 70 eller på mail: [email protected]. Håper på en god løsning i saken. Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vennlig hilsen, Anne Nokia Service Professional Norwegian Team Nokia Care Som sagt så gjort. Ny mail-kø, nye muligheter. Interessant at "Nokia Customer Care" er det samme som "reklamasjonsavdelingen" internt hos Nokia. Tada. Svar fra Nokia. Hej Björnar Det här vill vi väldigt gärna titta på, jag skulle vilja veta vilken forhandlare som du köpt telefonerna hos. När det gäller att korta av skruven så råder jag dig att inte göra det, för det innebär nämligen att vi anser detta som ett oauktoriserat ingrepp och garanti /reklamation är då förbrukad. maila mej tillbaka kontakt uppgifter på forhandlare och även till dig så jag kan kontakta dig via telefon. Takk for at du har kontaktet Nokia Customer Care. Med Vennlig Hilsen/Best Regards XXXXX Nokia Customer Care Bjørnstjerne Bjørnsonsgate 118 3044 Drammen Telephone: XXXX Fax: XXXX E-mail: XXXX Open: Monday to friday: 09.00-18.00 Kapping av skruer er altså strengt fy-fy. Har sendt mail tilbake og sagt at jeg kan komme bortom en tur, for gjett hva; "Nokia Customer Care" deler conveniently enough adresse (med mer?) med Deltaservice AS. Jeg så faktisk ikke den komme, men slik er det visst. Som nevnt retter Nokia feilen ved å bytte "A-cover og slide band assy", ikke ved å bytte skrue. Da har de ikke annet å gjøre enn å henvise oss til et verksted, men da vil jeg ha det svart på hvitt slik at verkstedet ikke fyrer igang en "øøøøøh, nei, denne skal være sånn". Får jeg imidlertid beskjed om å kappe skruen, ja så gjør jeg det. Da er glippa borte og det er godt nok for meg. Men jeg forventer en henvisning til verkstedet ja. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at de henvender deg til verksted. Verkstedene skal ikke si "øøøøøh, nei, denne skal være sånn", da de har blitt informert av Nokia om feilen. Det var litt info. Håper det var nok Lenke til kommentar
krisbrox Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Tror jeg har oppdatert nå. (har ihvertfall fått "!" på tastaturet uten å bytte til symboler). Men nå er nesten mobilen blitt enda verre! :S Når jeg vil slå på tastelåsen er det ikke alltid den reagerer og når den er på har jeg problemer med å slå den av. Blir av og til nødt til å ta ut batteriet! Og hvis jeg er så heldig at jeg får slått av tastelåsen så nekter telefonen å gå inn på menyen. Det er vel ikke sånn det skal være?! Jeg som slutta å kjøpe nokia noen år på grunn av alle feilene til 6280, håpa jeg ikke ville oppleve noe sånt igjen... Endret 9. mars 2009 av kr_mafia Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gleder meg til Onsdag da får jeg min nye Nokia 5800 Blå(for andre gang) Håper denne er uten glippen Lenke til kommentar
Miss_star Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som hvet hvordan man skriver noe hvis man er i en samtale. Altså hvis jeg ringer til telenor og de ber meg taste inn ordrenummer eller noe. Klarer ikke å få det til i samtaler. Noen som hvet? Ja.. Jeg klarte d, uten å ha telefonen her nå så trur jeg det er i høyre nederste hjørne at d står oppringning elr noe i den duren. Hvis du trykker på "oppringning" vil et talltastatur dukke opp.. (Du må være i samtale for at det skal fungere) Lenke til kommentar
Walts Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen andre som har fått litt problemer etter firmware updaten? Jeg kan f.eks ikke gå til siden i menyer lenger (f.eks i anropslog fra mottatte anrop til ubesvarte) Må nå gå inn og ut. Gjelder også andre menyer Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Etter man har oppdatert telefonen må man la den ligge en stund. Det måtte jeg før alle menyer og funksjoner ble tilgjengelige. Lenke til kommentar
Sinzain Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Er det et sted i Oslo man kan levere inn telefonen å få dette med glippen fikset på stedet? eller MÅ man sende inn telefonen å vente i 3 uker før den er tilbake? Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 TKP tilbyr prioritert service for 295 kr, eller noe slikt. Da gjøres det på dagen. Lenke til kommentar
Sinzain Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 man betaler vel ikke for en garanti reperasjon Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) nei ikke for reperasjonen, men ved prioritert service betaler man for å komme først i køen Endret 10. mars 2009 av PapaDon Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 man betaler vel ikke for en garanti reperasjon Mye mulig, men da får du nok ikke dagsreperasjon heller. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Er det et sted i Oslo man kan levere inn telefonen å få dette med glippen fikset på stedet? eller MÅ man sende inn telefonen å vente i 3 uker før den er tilbake? Man får ikke fikset glippen på garanti. man betaler vel ikke for en garanti reperasjon Nei, helt riktig. Jeg fikk tilbake min 5800 i dag fra mobilfikern i Oslo sentrum. Mobilen skal være slik fikk jeg beskjed om. Mannen i kassa snakket gebrokkent og jeg har sørlandsdialekt, men jeg diskuterte så hardt jeg kunne om at andre har fått reparasjonen (jfr. dere her på forumet). Jeg betalte ikke noe for dette heldivis. Han sa at det var på garanti (selv om de ikke gjorde noe!). Fikk beskjed om å komme å snakke med sjefen i morra hvis jeg ville ha en bedre forklaring. Jeg endte altså opp med 4 dager uten mobil for ingenting. Kan noen bekrefte at de fikk fikset telefonen? Hvor, når, millimeter glipe? Min konklusjon er at jeg skal sette på en sånn lite skive som en ..Bjørnar.. snakket om tidligere i tråden. -Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå