Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha.. bryr meg ikke så lenge jeg får den neste uke.. har bursdag på søndag, så dette blir jul-bursdagsgave til meg selv hehe

 

Får ikke håpe posten somler med de da siden det skal betales mva på de. Cyprez sa noe om det. Er det vanlig de bruker lenger tid da?

 

Aner ikke om det er vanlig, men jeg har opplevd det en gang. Krysser fingrene for at det ikke skjer denne gangen :-) Den kommer kanskje frem før det verste julerushet kommer.

Lenke til kommentar

før etter nyttår er vel litt hardt å ta i, men selvfølgelig det kan jo skje.. med pakkesporing kan man i det minste følge litt med.

 

sto dette om priority parcel.. så for alt vi vet kan den rekke å komme

 

Delivery Time

 

* Nordic countries 2-5 working days

* Rest of Europe 3-7 working days

* Rest of the world 6-14 working days

 

The day of posting is not included.

Lenke til kommentar
før etter nyttår er vel litt hardt å ta i, men selvfølgelig det kan jo skje.. med pakkesporing kan man i det minste følge litt med.

 

sto dette om priority parcel.. så for alt vi vet kan den rekke å komme

 

Delivery Time

 

* Nordic countries 2-5 working days

* Rest of Europe 3-7 working days

* Rest of the world 6-14 working days

 

The day of posting is not included.

 

Stemmer dette, men jeg antar at dette er pakker som ikke krever ekstra behandling som feks moms!

Lenke til kommentar

Dette står på posten sine sider. Noe som forteller meg at det bør gå nesten like raskt som ved vanlig pakkeforsendelse!

 

Forenklet tollbehandling

Alle vareforsendelser med vareverdi på over kr 200,- må fortolles ved import. Det vil si at det alltid må betales merverdiavgift, mens de fleste varegrupper er tollfrie. For at fortollingen skal være så enkel og rimelig som mulig, har Posten laget en forenklet tollbehandlingsløsning for sendinger med verdi kr 200,- og 1000,- til privatpersoner. Denne løsningen er godkjent av Tollvesenet og kan benyttes for de fleste varer.

 

Det innebærer at:

- Posten avgiftsberegner sendingen (iht tolloven) og videresender den til ditt utleveringspostkontor

- Posten sender deg hentemelding med oppgitt beløp som du skal betale ved utleveringen

- Du henter sendingen på utleveringspostkontoret ditt

- I det du betaler avgifter og pris for forenklet tollbehandling ved utleveringen har du selv tollklarert varen og kan ta den i bruk

- Posten ordner med innbetaling av avgifter til Tollvesenet

- Ditt personnummer blir ikke oppgitt til Tollvesenet ved forenklet tollbehandling.

 

Litt diffust dette med beløb på 200 og 1000 kr da men!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar

Havner vi under denne kategorien er jeg redd det blir nytt år før vi har den

 

Ordinær fortolling

Sendinger med vareverdi over 1000 kroner, med restriksjoner og/eller særavgifter (for eksempel tobakksvarer og alkoholholdige drikkevarer) må fortolles på vanlig måte, dvs. via Tollvesenets elektroniske system TVINN.

 

Posten beregner avgiftsgrunnlaget for din sending direkte ved ankomst fra utlandet. Dernest videresendes sendingen så snart som mulig til ditt lokale utleveringskontor. Du gir Posten fortollingsfullmakt i det du betaler oppkravsbeløpet for sendingen og kvitterer for mottak av denne.

Lenke til kommentar

Sendte mail til han jeg kjøpte tlf av om han hadde noen erfaring ang det med lang behandlingstid pga betaling av mva. Fikk dette svaret: "Hello,

 

It should not take several weeks. It could be that you will have to go to the nearest customs office if your post office cannot make the right tax payments. I have ordered lots of products from the United States and a few of them I have had to get from the cutoms office and not the post office. But som have just come home to me without the right tax.

 

If it takes several weeks you will have to talk with the Norwegian post or with your Customs department."

Lenke til kommentar

Posten Norge ville nok heller være riktig instans for å spørre om noe slikt. Dette varierer veldig fra gang til gang. Jeg har fått mange pakker i det siste og de fleste har ikke vært i tolla mer enn maks to dager. Men pakker kan bli liggende og da kan det fort ta noen dager, men om dere ikke har telefon før nyttår synes jeg det er rart. Jeg tipper i begynnelsen av neste uke;)Finland er ikke så langt unna heller. Pakke fra Kina tar jo rundt en uke liksom før den er på døra.

Lenke til kommentar

For den som er interessert er prisen fra Finland:

 

Kpl ID Tuoteseloste Hinta

==============================================================

1 9591 Nokia 5800 XpressMusic kosketusnäyttöpuh 290.90e

1 49950 0.00e

 

Toimitustapa: Priority ulkomaille (Viro, Norj.. 25.49e

Maksutapa: Visa / Mastercard 0.00e

 

Yhteishinta: 316.39e

 

 

Altså 316 Euro inkludert porto og ikke uten som jeg tidligere antydet.

 

316 Euro = 2886,97 kr x 25% moms = 3608,70 kr + 199 kr i gebyr hos posten TOTALT 3808 kr

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Posten Norge ville nok heller være riktig instans for å spørre om noe slikt. Dette varierer veldig fra gang til gang. Jeg har fått mange pakker i det siste og de fleste har ikke vært i tolla mer enn maks to dager. Men pakker kan bli liggende og da kan det fort ta noen dager, men om dere ikke har telefon før nyttår synes jeg det er rart. Jeg tipper i begynnelsen av neste uke;)Finland er ikke så langt unna heller. Pakke fra Kina tar jo rundt en uke liksom før den er på døra.

 

Vi får håpe du har rett! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...