Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan Elkjøp praktiserer Nokias DOA avtale? det er bare å trappe opp med mobilen + alt utstyr og embalasje for så å få nytt produkt? Ser at den ikke er inne i butikken jeg skal til, så hvordan løser de det da?

 

Det er vel Nokia som praktiserer DOA'en, så elkjøp har ikke noe med det og gjøre. Men elkjøp har uansett en garanti så du kan angre kjøpet innen 30 dager og få pengene tilbake. Så du vil uansett få pengene dine :)

OK, men hvem er det som utøver DOAen for Nokia, har ikke butikkene avtaler? Jaja, det bærer nå uansett opp til Elkjøp for bytt/DOA/pengene tilabake, dog står det INGEN RETURRETT!! på kviteringen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan Elkjøp praktiserer Nokias DOA avtale? det er bare å trappe opp med mobilen + alt utstyr og embalasje for så å få nytt produkt? Ser at den ikke er inne i butikken jeg skal til, så hvordan løser de det da?

 

Det er vel Nokia som praktiserer DOA'en, så elkjøp har ikke noe med det og gjøre. Men elkjøp har uansett en garanti så du kan angre kjøpet innen 30 dager og få pengene tilbake. Så du vil uansett få pengene dine :)

OK, men hvem er det som utøver DOAen for Nokia, har ikke butikkene avtaler? Jaja, det bærer nå uansett opp til Elkjøp for bytt/DOA/pengene tilabake, dog står det INGEN RETURRETT!! på kviteringen..?

 

Elkjøp har ikke 30-dagers returrett på mobiler, så vidt jeg vet. De hadde det, men det ble misbrukt i for stor grad. Tror unntaket fra "30-dagersregelen" gjaldt PCer også en stund, men det har de gått vekk fra.

 

Jeg har selv levert tilbake en PC til Elkjøp før 30 dager var gått. Den hadde en feil, og de ville fikse den. Glem det, sa jeg, og fikk ny. Har også byttet et par mobiler, men det var altså i den perioden man kunne gjøre det. Det var feil på dem. Men det var folk som byttet mobil vel ofte, kun fordi de kunne gjøre det uten spørsmål. Det gikk nok Elkjøp grundig lei av.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål som jeg tror halvveis er besvart tidligere (men i en annen kategori)

Jeg har en internet radio jeg hører en del på, som jeg tenkte jeg skulle prøve å bruke på mobilen. Og ved å lime inn webadressen til musikkstreamingen (?) så kunne realplayer spille av musikken så det sang. Dog kobler denne seg opp mot nett og det blir jo ekstremt dyrt i lengden :(

 

Men noen tidligere hadde noe problem med last.fm og fikk anbefalt ett program til dette.

Er det det samme programmet jeg eventuelt skal benytte? Og i så fall, hvordan er dette annerledes en å bruke real player? :D

 

Kjip sak med realplayer er jo at man ikke kan gå ut av den og skrive/lese en melding uten å stoppe spillingen.

Lenke til kommentar
Terningkast 4,5

 

+Touch som fungerer bra (edit: spesielt etter firmwareoppgradering!)

+GPS, som også ser ut til å fungere bra

+Bra lyd via hodetelefoner

+Effektiv og hendig tastelås

+Forhåpentligvis massevis av programmer etterhvert, selv om den del S60-programmer allerede fungerer

+Standard tilkoblinger for hodetelefoner og USB (er det ikke mini-USB da, eller husker jeg feil?)

+En tilkobling til hver av tingene nevnt over, og også en egen til strøm

 

-Sprekk/glippe i omtrent alle modeller foreløpig (-0,5 på terningen)

-Helt utrolig dårlig kamera, men jeg har håp om at de klarer å fikse det med firmware etterhvert (-1 på terningen)

 

Kjempebra besvarelse, tusen takk.

Utrolig dårlig kamera bryr jeg meg ikke så veldig om. Bruker bare kameraet når jeg er på fest for å ta tulle bilder osv.

 

Men denne telefonen virker svært lovende. Tror jeg bestiller meg en slik.

 

Noen som vet hva prisen blir uten abonnonemang?, lønner det seg å handle brukt/ny fra ebay.com?

Lenke til kommentar

Da har jeg vært igjennom alle (4) mobilene på elkjøp på Storo, og alle hadde sprekken i større eller mindre grad... Dog er disse fra samme sending og det ville være rart om noen var anderledes.

 

@Fotoentusiasten: Har du kjøpt noen av de armbåndveskene? Lurer på å kjøpe en selv så mobilen ikke ligger i den svette treningsbuksa når jeg trener:)

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar
Da har jeg vært igjennom alle (4) mobilene på elkjøp på Storo, og alle hadde sprekken i større eller mindre grad... Dog er disse fra samme sending og det ville være rart om noen var anderledes.

 

@Fotoentusiasten: Har du kjøpt noen av de armbåndveskene? Lurer på å kjøpe en selv så mobilen ikke ligger i den svette treningsbuksa når jeg trener:)

 

Hvilken armbåndsveske er det snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bilde da jeg har sendt inn min mobil. Min sprekk syns kun når det var mørkt i rommet (i høyre oppre hjørne), hvis jeg tok en negl inni mellom dekselet der sprekken var ble det en glipe mellom dekselet som var 2 mm stor ca.. men etter som jeg har skjønt har noen mer markerte sprekker uten at de tar en negl nedi, eller som syns i dagslys .:)

Endret av LinnH18
Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål som jeg tror halvveis er besvart tidligere (men i en annen kategori)

Jeg har en internet radio jeg hører en del på, som jeg tenkte jeg skulle prøve å bruke på mobilen. Og ved å lime inn webadressen til musikkstreamingen (?) så kunne realplayer spille av musikken så det sang. Dog kobler denne seg opp mot nett og det blir jo ekstremt dyrt i lengden :(

 

Men noen tidligere hadde noe problem med last.fm og fikk anbefalt ett program til dette.

Er det det samme programmet jeg eventuelt skal benytte? Og i så fall, hvordan er dette annerledes en å bruke real player? :D

 

Kjip sak med realplayer er jo at man ikke kan gå ut av den og skrive/lese en melding uten å stoppe spillingen.

 

Å høre på nettradio blir veldig dyrt i lengden om du ikke er koblet til wi fi eller bruker pakkedata (mobilnettet). Kan anbefale å knytte et mobilt bredbånd, kveld og helg tilleggsabonement hos telenor (eller lignende hos en annen operatør), da du for 119 kroner i måneden får halvert (eller noe i den duren) prisen per MB, og i tillegg helt gratis internett mellom 17.00 og 07.00 mandag til fredag, og gratis nett døgnet rundt i helgene.

 

Kan love deg at du vil få mye mer ut av telefonen din da, og om du allerede er litt på internett er det stor sjanse for at regningene dine faktisk kan gå ned litt ;)

 

Hva angår kameraet kan jeg se at det er dårlig, og det er en _major_ nedtur fra min tidligere n82. Men, om tar bilder i dagslys synes ihvertfall jeg at bildene blir helt greie. Festbilder og andre bilder i dunkel belysning er vel nesten bare å glemme.

Lenke til kommentar
Jaja. Kommer nok bare til å bruke telefonen til musikk og litt nett surfing, epost osv. Så må nok kjøpe meg et kamera, er ikke så dyr for tiden de heller.

 

Men hvordan er batteri tiden? Holder den ut lenge med bare musikk?

 

Tror Nokia lover 36 timer musikkspilling. Slik jeg har erfart det holder batteriet i to dager selv om du bruekr det litt hardt.

Lenke til kommentar
Å høre på nettradio blir veldig dyrt i lengden om du ikke er koblet til wi fi eller bruker pakkedata (mobilnettet). Kan anbefale å knytte et mobilt bredbånd, kveld og helg tilleggsabonement hos telenor (eller lignende hos en annen operatør), da du for 119 kroner i måneden får halvert (eller noe i den duren) prisen per MB, og i tillegg helt gratis internett mellom 17.00 og 07.00 mandag til fredag, og gratis nett døgnet rundt i helgene.

 

Kan love deg at du vil få mye mer ut av telefonen din da, og om du allerede er litt på internett er det stor sjanse for at regningene dine faktisk kan gå ned litt ;)

Men da for å gjenta spørsmålet:

Er programmet omtalt tidligere er det dette man burker for å streame webadresse radioer ?

 

Nr to går jo på internet. for min del er mellom kl 17 og 07 helt feil tid. Mobilt bredbånd hele dagen blir jo for dyrt (499,- hos telenor) med makspris på kr 10 pr døgn (ca 300 i mnd) fortsatt litt for stivt for kun ett mobilt bredbånd :(

Wifi er jo når man er hjemme og der har man jo pc med bedre høyttalere :p

Hmmm merker dette blir en for dyr investering egentlig. Tilgjengerlig teknologi til stor dyre penger hehe

 

Noen flere som irriterer seg over dette?

Lenke til kommentar
Da har jeg vært igjennom alle (4) mobilene på elkjøp på Storo, og alle hadde sprekken i større eller mindre grad... Dog er disse fra samme sending og det ville være rart om noen var anderledes.

 

@Fotoentusiasten: Har du kjøpt noen av de armbåndveskene? Lurer på å kjøpe en selv så mobilen ikke ligger i den svette treningsbuksa når jeg trener:)

 

Hvilken armbåndsveske er det snakk om?

Disse:

http://cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll?Vi...em=220334711558

 

http://cgi.ebay.com/1-1-Sport-Armband-Case...p3286.m63.l1177

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på her. Hva er denne glippen/sprekka? Er det ei stor sprekk som er synlig på telefonen? Noen som har et bilde ?

 

Hvor på telefonen ?

post-31240-1236066565_thumb.jpg

 

Hjørnet uten glippen

post-31240-1236066575_thumb.jpg

 

Glippen

post-31240-1236066578_thumb.jpg

 

Må også si at den var større før jeg kappet skruen og prøvde den fixen.

Ble mye mye mye bedre, men ikke helt bra som dere ser.

Endret av MasterS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...