Snushane Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har brukt noen junior carving-ski som er 150cm lange i ca 5 år nå, så nå er det på tide å gå til innkjøp av noen twintip. Er 183cm høy, og har hørt at skiene bør være ca like lange som meg selv. Jeg kjører både offpist, løype, bigjump og driller meg på 360+ på de litt mindre hoppa. For meg føles det som en stor overgang fra 150cm til rundt 180, men er det alikevel dette jeg burde ha? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg vil anbefale 181. ca. like lange som deg + at hvis du har for lange ski blir det litt vanskeligere å begynne å spinne osv.. Hvis du ikke er vandt til det. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 I bunn og grunn er det vel en smakssak/tilvenningssak, selv om det er noen guidelines (nå er ikke jeg så god på disse). Lenke til kommentar
Larsivar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvis du er dreven med triks osv så burde du gå for litt lengere ski da får du større fart til Bigjumps og du har større balansepungt for landinga. De fleste "proffe" bruker lengere ski en seg selv unntatt i pipe Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 større fart til BigjumpHar jeg aldri hørt om.. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 It's true... Jo kortere ski, desto mer ustabile blir dem i lufta, men mer lekne... Men med lange ski får du litt større fart, bedre balanse i lufta... Lenke til kommentar
4FrntSTL Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har brukt noen junior carving-ski som er 150cm lange i ca 5 år nå, så nå er det på tide å gå til innkjøp av noen twintip. Er 183cm høy, og har hørt at skiene bør være ca like lange som meg selv. Jeg kjører både offpist, løype, bigjump og driller meg på 360+ på de litt mindre hoppa.For meg føles det som en stor overgang fra 150cm til rundt 180, men er det alikevel dette jeg burde ha? Jeg ville som ekspeditør i en skibutikk ha anbefalt det ski med lengde mellom 179-181cm. Med 5 års erfaring på carving-ski vil ikke denne overgangen ta lang tid å tilpasse seg. Gå til innkjøp av ski mellom denne lengden og du blir garrantert fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå