Gå til innhold

Twintip lengde til mitt bruk?

Snushane

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt noen junior carving-ski som er 150cm lange i ca 5 år nå, så nå er det på tide å gå til innkjøp av noen twintip. Er 183cm høy, og har hørt at skiene bør være ca like lange som meg selv. Jeg kjører både offpist, løype, bigjump og driller meg på 360+ på de litt mindre hoppa.

For meg føles det som en stor overgang fra 150cm til rundt 180, men er det alikevel dette jeg burde ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt noen junior carving-ski som er 150cm lange i ca 5 år nå, så nå er det på tide å gå til innkjøp av noen twintip. Er 183cm høy, og har hørt at skiene bør være ca like lange som meg selv. Jeg kjører både offpist, løype, bigjump og driller meg på 360+ på de litt mindre hoppa.

For meg føles det som en stor overgang fra 150cm til rundt 180, men er det alikevel dette jeg burde ha?

Jeg ville som ekspeditør i en skibutikk ha anbefalt det ski med lengde mellom 179-181cm. Med 5 års erfaring på carving-ski vil ikke denne overgangen ta lang tid å tilpasse seg. Gå til innkjøp av ski mellom denne lengden og du blir garrantert fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...