ticsyboy Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg er helt fersk på visual basic. jeg har et program som skal convertere en extension til en annen. kode: Module Module1 Sub Main() Dim cz() As String = Split(Command, "|") Dim InFile As String = cz(0) Dim OutFIl As String = cz(1) Dim c As New Collection FileOpen(1, InFile, OpenMode.Input) Dim blC As Integer = 0 Console.WriteLine("Reading...") Do Until EOF(1) Dim d As String = "" Input(1, d) If d = "" Then blC += 1 If blC = 3 Then Exit Do If Left(d, 4) = "Time" Then d = Replace(d, vbTab, "|") d = Replace(d, "Timestamp:", "") d = Replace(d, "Duration:", "") d = Replace(d, "Note:", "") d = Replace(d, "||", "|") c.Add(d) End If Loop If c.Count = 0 Then End Console.WriteLine("Done..") FileClose(1) FileOpen(1, OutFIl, OpenMode.Output) Dim off As Integer = Int(Split(c.Item(1), "|")(0)) For Each d As String In c Dim ds() As String = Split(d, "|") Dim n As String = ds(2) n = Replace(n, " ", "") Dim fn As String = "" If InStr(n, "G") = 0 Then fn = fn & "0" Else fn = fn & "1" If InStr(n, "R") = 0 Then fn = fn & "0" Else fn = fn & "1" If InStr(n, "Y") = 0 Then fn = fn & "0" Else fn = fn & "1" If InStr(n, "B") = 0 Then fn = fn & "0" Else fn = fn & "1" If InStr(n, "O") = 0 Then fn = fn & "0" Else fn = fn & "1" d = (ds(0) - off) * 10000 & "|" & fn & "1" Console.WriteLine(d) Print(1, d & vbCrLf) Next FileClose(1) Console.WriteLine("Done") 'Console.ReadLine() End Sub End Module problemet er at jeg får error at line 4 = : Dim cz() As String = Split(Command, "|") kommandoen jeg kjører er: cd c:/bin c:/bin programmet.exe source | output da får jeg bare programmet måtte avsluttes og error at line "4" Noen som vet hva problemet kan være? MVH: Nicolas Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det er ikke noe som heter Command i VB.NET Du skal heller egentlig ikke bruke FileOpen, men vi blåser i det nå. Uansett så brukes enten Environment.CommandLine eller så kaller du Main funksjonen dette: Public Function Main(arguments As String()) ' Din kode her Return 0 End Function Dersom det er noe galt med input filen, kan du returnere noe annet en 0 for å få en ERRORLEVEL i eventuelle batch script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå