Gå til innhold

Heavy metal - Djevelens verk?

Anbefalte innlegg

Om det er djevelens verk, så vil jeg tro at djevelen er en jævlig ålreit fyr!

Hadde en gammel tante (som også, selvsagt, var jomfru...) som faktisk så på ALL musikk som djevelens verk (antagelig fordi det får folk glade og var det noe den gamle tante aldri hadde vært så var det glad...), så hver gang hun kom på besøk, noe som gudskjelov ikke var ofte, var ALL musikk bannlyst (i dag hadde jeg nok IKKE lagt med bakover for denne overtroiske gamle hurpas religiøse innfall....)

Jeg og fetteren min sov over hos dette gamle hespetreet ei natt (mens foreldrene våre var på et brylupp og hun var den eneste i familien som ikke ville være med, det var jo syndige ting som foregikk på slike brylupp hadde hun latt seg fortelle...) hos henne og jeg husker den dag i dag hvordan hun kom inn og formante oss om at vi måtte ligge med hendene oppå dynene for at vi ikke skulle tukle med oss selv... :) Hun sa også noe om vår musikk smak (som jeg tror var Beatles og Elvis på den tiden), men jeg husker ikke lenger hvordan hun formulerte det, bare at det ikke kom til å gå oss vel i livet på grunn av synden i musikk... he he.

Noen mennesker er bare helt på bærtur...

Minstemann, da han gikk siste året i barnehage, kom med følgende spørsmål , "Hvorfor liker vi musikk pappa?", fra baksetet i det jeg kjørte ham til barnehaven en morgen. Jeg hadde ikke noe øyeblikkelig svar der og da, men sa jeg skulle tenke på det til jeg hentet ham og etter noen SMS'er til min kone om saken, (skikkelige spørsmål krever jo skikkelige svar!), svarte jeg som sant var da jeg hentet ham at vi liker musikk fordi det gjør oss glade... Så hva som er så syndig i musikk har jeg aldri forstått... :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...