Gå til innhold

Heavy metal - Djevelens verk?

Anbefalte innlegg

Jeg tror intelligens er så å si konstant. Mens IQ er et mål på intelligens, ikke intelligens. 10 minutter med Mozart kan være med på å "varme" opp hjernen før testen. Store deler av hjernen aktiveres under musikalsk stimuli, og jeg tror dette kan være årsaken. Akkurat som at idrettsutøvere presterer bedre etter oppvarming. Du blir altså ikke smartere.

Når det gjelder intelligens så blir det en merkelig påstand å si at det er noe konstant. Man er ikke født med en viss mengde intelligens. Det er noe som blir utviklet, og det som utvilker er jo nettop stimulans.

F.eks. hvis man driver mye med matte, så blir man flink i matte.

Dersom man bruker heroin, så blir man en narkomisbruker.

Dersom man lytter på agressiv musikk så blir man....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er tydeligvis ikke bare heavy metal som er farlig:

http://www.cardozaplayer.com/article_detai...1&typeSub=0

“You know, I used to love driving around with classical music on, looking for projects in areas where I felt comfortable, where I knew my way around and felt familiar with the streets. I can’t tell you how many times I cruised past the homes of my past victims over the years. I’d slow down and stare at the house and feel this feeling of accomplishment settle over me because that house was my trophy. It reminded me of what I’d gotten away with, of a secret I knew and nobody else did.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader

PS: Takk til A-jay for link

Lenke til kommentar

Er alltid noen tullinger som prøver å ødelegge hvordan man betrakter div. medier som feks. spill.

Hvis personen er gal nok til å gjøre noe slikt så er det ikke et medie som får han til å gjøre det, personen må være fullstendig gal fra før av. Det er umulig at en normal person kan bli påvirket i så stor grad av noe slik, som gjør hele diskusjonen unødvendig.

Visse land som Tyskland er dumme nok til å tro at det hjelper å sensurere slike ting, så alle spill med kniver, blod o.l er sensurerte/bannlyste. Helt latterlig, jeg blir kvalm. Ingen grunn til å begrense oss andre bare fordi det finnes avskum der ute som ikke er i stand til å beherske seg selv.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Hmm, betyr dette at dersom han hadde hatt et forhold til Gud kunne vi snakke nedlatende om den kristne kulturen som oppfordrer skolemassakrer og slakting av hedninger?

Tror du begynner i feil ende. De har sikkert mye til felles med en av de andre massakrene som har foregått, men trenger ikke konkludere med at det er en årsak.

Hva vet jeg om metal? Fint lite, men jeg kan slenge inn en kommentar om at slik sort/dyster musikk kan appellere til en trist sjel.

PS: Metal sucks :tease: .

Fantastisk at du slenger drit om en sjanger du ikke vet en dritt om. :roll:

Mye av satan metallen er djevelens verk, slik som de spotter Gud og alt i tekstene sine og væremåten viser klart at metall tiltrekker antikristfolk.
Black metal, som det egentlig heter, er ikke djevelens verk, det er skapt av musikere. Det at disse musikerne har en negativ holdning til kristendommen betyr ikke at de er besatt av djevelen.
Lenke til kommentar

Noen som husker likskjendingen for noen år tilbake?

Det ble slått stort opp at hovedtiltalte hadde spilt i et metalband. Det som ikke ble nevnt var at han var så idiot at han hadde blitt kasta ut av samtlige band han hadde spilt i og var konstant rusa på knips og amfetamin.

(Og før noen ber om kilder så er eksen hans en venninne av meg. Hu blei intervjua i Se&Hør og skit. Ikke at de vinklet saken noe bedre enn alle andre da. :p )

Lenke til kommentar
Fantastisk at du slenger drit om en sjanger du ikke vet en dritt om. :roll:

Slapp av, legg merke til erte-smileyen. Poenget mitt var ikke hvor mye jeg eller du eller noen kan om sjangeren, men at musikk generelt ikke nødvendigvis er konklusjonen fordi to personer begikk samme forbrytelse hørte på samme sjanger.

Selv så får jeg ikke samme følelse av metal iforhold til for eksempel elektronisk musikk, men dette er ikke temaet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er skammelig hvordan vg, dagbladet, mv. har fremstilt denne saken. Snakk om medieonani. Jeg er sikker på at det satt mang en redaktør rundt i landet og jublet da dette skjedde.

Når det gjelder å skylde dette på musikken som vedkommende lyttet til er det i mine øyne rett og slett patetisk. Jeg liker sex, da er jeg kanskje automatisk en voldteksforbryter? Jeg liker penger, da er jeg kanskje automatisk en bankraner?

Man er en sum av alt det man opplever og gjør. Å legge skylden for en episode på en enkelt ting sier seg egentlig selv er ubrukelig.

Lenke til kommentar
Noen som husker likskjendingen for noen år tilbake?

Det ble slått stort opp at hovedtiltalte hadde spilt i et metalband. Det som ikke ble nevnt var at han var så idiot at han hadde blitt kasta ut av samtlige band han hadde spilt i og var konstant rusa på knips og amfetamin.

Men likefullt kan det vel sies at han var en fan av heavy metal. Tror du han hadde drevet med likskjending om han hadde foretrukket country-musikk?

Vet at jeg generaliserer noe voldsomt her, men det er vel ikke til å komme bort fra at enkelte ting kan ha en negativ innvirkning på folk?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han ikke drevet med likskjending hvis han hørte på country? hvorfor er det slik at på de fleste medier at folk som drar på techno klubber alltid er dopa?

Det er vel statistisk sett høyere forbruk av rusmidler, som f.eks. ecstacy, blandt de som foretrekker electronica.

Det som kan være poenget er jo at visse personligheter tiltrekkes av visse typer musikk, men poenget med tråden var jo at en tilsynelatende normal person plutselig ble en massemorder, og å så spørre "Hva er årsaken til dette?"

Lenke til kommentar
Vel hadde det vært musikken hadde vi nok hatt enda fler massemordere hadde vi ikke det?

Vi kan jo se på gjengmiljøene i USA, der rap-musikk ofte er en integrert del av miljøet. Tror du det hadde vært like mange drap der, om de ikke hadde hatt musikk med tekster som handlet om hvor kult det er å drepe?

Lenke til kommentar

Kanskje..kanskje ikke..jeg tror også det har noe med hvor lett det er å få tak i våpen. og hvordan egentlig hele gjenmiljøet er bygget opp. trokke det er musikken. jeg mener alle kan jo ha ekstreme meninger uten å måtte like noen spesiell musikk..hvordan musikk liker du?

Betyr det også at Fotball er Djevelens verk siden det er med på å skape grupper som møter opp før kamper for å banke driten ut av hverandre?

Endret av Polemos_Theos
Lenke til kommentar
Vi kan jo se på gjengmiljøene i USA, der rap-musikk ofte er en integrert del av miljøet. Tror du det hadde vært like mange drap der, om de ikke hadde hatt musikk med tekster som handlet om hvor kult det er å drepe?

Så det er derfor alle kristne løper rundt i skjortler og skriker om verdens ende.

Lenke til kommentar
Så du mener at all kultur som sier imot noe annet eller ser på ting på andre måter skal bort fordi det kan være en fare for forskjellige ting?

Nei, men kanskje man burde få mer bevissthet i samfunnet om eventuelle farer med negativt ladet musikk? F.eks. hvis man oppdager en ung mann som sitter og ser på skrekkfilmer og hører på heavy metall hele dagen, poster videoer om skyting på youtube og driver med våpentrening, så burde man kanskje være flinkere til å ta tak i sånne ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...