Tronnan Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Noen som kan hjelpe meg med noen gode linker til jaktkikkerter? Etter siste lønning er jeg innstillt på å skaffe meg en ny. Primært elgjakt. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Budsjett? Kan få kikkerter til noen hundrelaper (ikke å anbefale) til 20k+ Lenke til kommentar
Tronnan Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Mellom 2000-6000 kr. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Til 6k er det to kikkerter som gir mye for pengene. S&B klassik 1.5-6x42 hos jakt og friluft. Og XXL kjører nå tilbud på en Zeiss 2.5-10x50 til 6k. Dette er ikke Victory serien men basert på den eldre Z-serien IIRC. Av disse, ville nok jeg personlig ha gått for Zeissen. Blant litt billigere kikkerter vil jeg evt anbefale å importere en. i passende forstørrelse fra USA. Feks Leupold VX-III eller Bushnell Elite 6500 serien. Kjøpte selv en Leupold fra http://www.theopticzone.com/ til min M03 Lenke til kommentar
varmit Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Er det kikkertsikte eller håndkikkert du er ute etter? Lenke til kommentar
Tronnan Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg er ute etter kikkertsikte. Burde selvfølgelig vært mer presis i formuleringen, men Cardinal traff rett på! Har snakket med XXL om Zeissen, og den ligger nok snart i handlevogna, selv om jeg fortsatt vurderer prisen... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Kan trygt bekrefte Cardinal her, Zeiss'en fra XXL er et kjempe kikkertsikte som kan brukes til nesten alt. Veldig bra tilbud fra XXL. Om det er primært elgjakt i litt tett skog tror jeg neppe du får bruk for 10x. Da ville 1 eller 1,5-5/6x20/30/40 gjøre samme jobben og du har et mindre og lettere sikte. 2,5'en på Zeiss'en fungerer selvsagt den også, men tar noe lengre tid å finne målet på nært hold i raske situasjoner. Men dette vil da primært bli en storviltkikkert, Zeiss'en er en allrounder. Selv bruker jeg en 3-9x40 på storviltjakt og fungerer supert den Du kan også importere Zeiss fra utlandet, men med toll etc skal det noe til å slå tilbudet fra XXL. Løp å kjøp, Zeiss leverer optikk på øverste hylle! Endret 29. september 2008 av varmit Lenke til kommentar
Tronnan Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg hører deg, og vurderer dette sterkt. Skal rådføre meg med lederen av jaktlaget, så får vi se etter det! Bukker meg i støvet for gode tips! Takk varmit og Cardinal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå