Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert PC, snodig lagg

Anbefalte innlegg

Hei, formaterte PCen min i går, og har lasta ned alle hundre oppdateringene som kommer med Windows Update, men jeg scoret hvertfall 12000 på 3DMark før jeg formaterte, men nå scorer jeg bare 8000... har oppdatert Skjermkort driveren, men vet ikke hva som er galt...

Kan noen hjelpe meg på en eller annen måte? Vil gjerne at PCen skal bli så god som ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har engelsk Vista btw, men blar gjennom den nå

skal jeg bare høyreklikke på alt og opdater driver?

Hvis det står noen utropstegn eller spørsmålstegn noen plass i enhetsbehandling,så betyr det at ingen driver er installert.

Har du installert driverne til hovedkortet ditt for eksempel?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Oppdatert alle driverne, har fremdeles bare 10k i 3DMark... Har instalert Crysis btw... Da jeg spilte det FØR formateringen var det laggfritt på High med 1024x768... var aldri under 30FPS... nå lagger det hele tiden... rundt 20FPS og maks 35... forferdelig irriterende at det lagger uten at jeg klarer å finne grunnen

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har fått inn de nyeste driverne og ikke bare noe gammelt rask? På hvilken måte har du oppdatert driverne? Hvis det er en PC som Komplett har bygget med komponenter fra div. produsenter bør du sørge for å hente drivere fra de respektive produsentene. Drivere du får via den automatiske oppdateringen er ikke nødvendigvis de siste/beste. Mange glemmer dessuten å installere chipsetdriver for hovedkortet, og dette vises ikke nødvendigvis som en "feil" i Device manager.

Lenke til kommentar

Litt mer info om maskinvaren din hadde jo ikke skadet. Det er fryktelig vanskelig å hjelpe deg så lenge du "insisterer" på å holde dette hemmelig. I det minste bør du oppgi merke og modell for hovedkort og skjermkort. Hvis det ikke er en exe-fil så må det jo være noe annet, hva da?

Lenke til kommentar
Ser at Asus.com kommer med chipset drivere til kortet mitt, men alt er i .zip format... Har prøvd å unzippe det, men vet ikke hvordan jeg instalerer dem, ettersom de ikke er .exe format

Tok en titt på Asus support nå og der ligger det i hvertfall to chipsetdrivere i ZIP-format, og i begge ligger det setup.exe-filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...