Gå til innhold

Omtale av Return to Castle Wolfenstein (PC)

Anbefalte innlegg

Som macintosh og TST har skrevet flere ganger, så kan en side skrive akkurat hva de vil om et spill så lenge de argumenterer for det de skriver. Og i denne saken så har de skrevet ganske gode argumenter (Selvom de har utelatt enkelte detaljer :grin: )

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor noen personer ikke liker et slikt spill. Alle har forskjellig smak. Akkurat det samme som musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat gått gjennom RTCW og tror kanskje Anmelder fra 'gamer' burde finne seg en annen jobb. Dette er bra! For dere som husker wolfenstein, dette ER en oppfølger. Og den har _masse_ atmosfære... IMHO

Anmelder tar feil på fler punkter, bl.a har du selv noensinne jogget/løpt?

Vell, jeg kan ikke annet enn bøye meg i støvet for dem som har programmert dette - dette _er_ en helhet.

Jeg drømmer om dette om natten - arbeidet som skulle til for å få dette til... er bra

Musikken, grafikken (lagå at det er en quake3 engine) og plottet - joda jeg kunne tenke meg å kverke 2.verdenskrigs tyskere, selv om de høres ut som ITALIENERE (..).

Dette er kvalitet, dataspillteknisk å tenke: voldsestetikk

Lenke til kommentar

gidder ikke lager quoter likevel.

jeg har aldri sagt rtcw fans er dumme, alle folk liker hver sine spill. er jeg dum fordi jeg ikke liker rtcw? JA, ihvertfall ifølge de fleste rtcw fans her som skjeller ut anmelderen sin dårlige smak osv. ingen kan klandres for ikke og like et så kjedelig spill som rtcw. helt greit at dere liker det men når dere oppfører dere slik har dere ingenting her og gjøre.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er delte meninger her :smile:

Men jeg våger meg nå ut med min mening også...

Grafikken er bra ikke tvil om det, lyden er også meget bra.

syns det manglet noe på våpen siden, kanskje noen flere litt sære prototype våpen? Disse trenger ikke være spesielt sterke våpen bare litt artige :smile: Hva med foreksempel et sverd fra disse zombie folka som tasser rundt nede i katakombene istedet for kniven og slikt ... det kunne blitt ganske morsomt (spesielt i MP). Men føler at hvis Naziene klarer å genmanipulere folk og slikt så burde de kommet på noe bedre enn "bare" Venom og den lyngreien.....

Ellers er jo ikke gameplayet spessielt nyskapende, er litt enig om at det er gammeldags med "trykk knapp a for å åpne dør b", men det er da bare min menig.

alt i alt et OK spill, godt over gjennomsnittet og klassisk ID kvalitet. Men ikke det beste spillet noen sinne heller. Og akkurat det er jo det vi er blitt vant til fra ID, så jeg skjønner at noen kanskje er litt skuffet.

Men for all del jeg koste meg med spillet jeg, har kommet igjennom det nå... phuu.

Gikk litt utover nattesøvnen, så det må jo ha vært litt fengende. Alltid like morsomt å endelig bli ferdig med en seksjon bare for å finne ut at man skal på jobb om 2 timer :wink:

G.

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-01-22 08:52 ]

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-01-22 08:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 07:51, pizzabud skrev:

gidder ikke lager quoter likevel.

jeg har aldri sagt rtcw fans er dumme, alle folk liker hver sine spill. er jeg dum fordi jeg ikke liker rtcw? JA, ihvertfall ifølge de fleste rtcw fans her som skjeller ut anmelderen sin dårlige smak osv. ingen kan klandres for ikke og like et så kjedelig spill som rtcw. helt greit at dere liker det men når dere oppfører dere slik har dere ingenting her og gjøre.

at det er kjedelig er din menig!

har du i det hele tatt prøvd det?

urk urk

Lenke til kommentar

har det, singleplayer var rævva dårlig og ikke minst kjedelig. jeg ble utrolig skuffet over det, hadde ventet mye mere av rtcw. men, det finns visst folk som liker slike spill og. multiplayer har jeg ikke spilt, ikke at jeg kommer til og gjøre det heller, sc og cs er nok for meg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 14:12, pizzabud skrev:

har det, singleplayer var rævva dårlig og ikke minst kjedelig. jeg ble utrolig skuffet over det, hadde ventet mye mere av rtcw. men, det finns visst folk som liker slike spill og. multiplayer har jeg ikke spilt, ikke at jeg kommer til og gjøre det heller, sc og cs er nok for meg.

Så hold deg til det da. Ikke kom her å henge alle som liker RTCW!

Lenke til kommentar

Pizzabud!

skulle ikke du fortelle meg HVORFOR du la inn alle de "innleggene" dine?

quote fra Postet: 2002-01-21 20:46 ID: 116 :

"hvis du vil refse meg så lager du en quote over hele mitt refsbare innlegg så sier du hva som var så refsbart så forteller jeg deg hvorfor jeg skrev det"

*venter i spenning*

Lenke til kommentar

Stigh skrev:

Jeg har akkurat gått gjennom RTCW og tror kanskje Anmelder fra 'gamer' burde finne seg en annen jobb.

--

Det er det dummeste jeg har hørt!

Burde han få seg en ny jobb, bare fordi han har

en annen mening om spillet en det du har?!

Selv synes jeg spillet er ganske bra, både

SP og MP.

Selv om man er uenig, sier man ikke sånt!

Lenke til kommentar

Hei Baltuz, poenget mitt er nok ikke at jeg hater alle som er uenige med meg. Det er heller det at jeg synes anmelder har vært noe uproff i sin kommentar til RTCW. Siterer: 'Men hvis du har veldig lyst til å kaste bort 500,- på et hypet til ******** spill som vil kjede deg til tårer, løp og kjøp!'

Det er fler utsagn som denne i anmeldelsen også, og jeg synes det er respektløst å avfeie et programmeringsarbeid som tross alt er bedre enn forgjengeren, på denne måten.

Dataspill evolverer - det skjer ikke over natten at vi får hodemonterte skjermer med 180 grader synsfelt, samt fullkroppsfeed-back. Eller en kontakt i bakhodet a la Neuromancer (William Gibson er kongen).

Inntil det skjer bør man forholde seg til det, om man er ansatt for å skive anmeldelser i regi av 'Gamer'.

Mener nå jei da...

Lenke til kommentar

jeg ville ikke kjøpt rtcw for en femtilapp... SP er slurvete latmannsarbeid uten noen som helst form for variasjon unntatt nye våpen. MP har jeg ikke spilt, men jeg ville aldri brukt et halvt tusen kroner på et spill som kun hadde god MP.

er helt enig i anmeldelsen, men det vil alltid være folk som er enig og uenig, slik er det bare. jeg har ikke noe imot folk som liker rtcw, men mange av dem som har skrevet poster her blir jeg skikkelig irritert på.

Lenke til kommentar

OK, jeg innrømmer det, gadd ikke å lese gjennom alle postene, bare et par sider. Men la merke til at folk her generelt tror at rtcw er laget av id Software. It's cute, but it's wrong. id Softwre har motoren ja, men det er vel grey matter (elelr hva det nå de hette) som lagde spillet. id laget 3d-motoren.

Fikk også inntrykk av at han som skrev omtalen, enten hater FPS spill (og derfor ikke burde skrive en omtale om slike spill), eller han hadde HEEEEELT andre forventninger til spillet, og slaktet det på grunnlag av hva han mente hvordan spillet egentlig skulle være. Skal en ha dødsrealistiske spill, så spill Rouge Spear eller noe i den klassen. rtcw er et actionspill. Jeg syntes det var mektig artig.

Lenke til kommentar

Quote:

. Det er heller det at jeg synes anmelder har vært noe uproff i sin kommentar til RTCW. Siterer: 'Men hvis du har veldig lyst til å kaste bort 500,- på et hypet til ******** spill som vil kjede deg til tårer, løp og kjøp!'

Er ikke verre enn å høre på Lersveen og Hoff kommentere fotball kamper..burde vært en måte å mute kommentatorer på...

Kan ikke folk bare akseptere at man har forkjellige meninger og ikke kreve personen sparket for det?

Fortsett å si deres mening, gamer.no

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...