Gå til innhold

Omtale av Return to Castle Wolfenstein (PC)


Anbefalte innlegg

Enig i at en anmeldelse er en subjektiv affære. Likevel blir det feil når man anmelder et spill på feile premisser. Rtcw var ment å skulle være et litt urealistisk spill med monstre osv. Å bruke dette mot spillet blir jo helt feil.

 

Foreslår at dere fra nå av ikke lager anmelderlser av hvordan dere mener et spill bør være, men slik det faktisk er. Kanskje dere også bør tenke litt på hvem som skriver anmeldelsene. Liksom, man setter ikke en som hater fotball til å kommentere Brann-Rosenborg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-16 16:01, AntifA skrev:

Enig i at en anmeldelse er en subjektiv affære. Likevel blir det feil når man anmelder et spill på feile premisser. Rtcw var ment å skulle være et litt urealistisk spill med monstre osv. Å bruke dette mot spillet blir jo helt feil.


Foreslår at dere fra nå av ikke lager anmelderlser av hvordan dere mener et spill
bør
være, men slik det faktisk er. Kanskje dere også bør tenke litt på hvem som skriver anmeldelsene. Liksom, man setter ikke en som hater fotball til å kommentere Brann-Rosenborg!


 

Jeg anmelder spillet på sine egne premisser. Når gjør jeg ikke det? Jeg klager heller ikke på at det er monstre i spillet.

 

Jeg er også en ivrig FPS spiller. Elsker sjangeren, og spiller CS hver dag (som er et glimrende spill).

Lenke til kommentar

Jeg mener anmelderen har sin fulle rett til å slakte spillet. Dette minner meg om ramaskrikene som kommer hver gang anmeldere gir dårlige terningkast til Backstreet Boys, Britney Spears eller hva det måtte være av *crap* music. Fin grafikk er er ikke mere enn pen lyd og god miksing. Musikken blir ikke bra av den grunn. Man må kunne forvente mer av et spill så mange år etter Half-Life.

 

På en annen side er det sjelden jeg gidder å spille gjennom et singleplayer FPS spill. Så jeg har det morsomt nok jeg når jeg spiller spillet. Men så er jo det også folk som syns det er morsomt å høre på Britney Spears... Så da så...

 

Venter spent på Unreal 2... :smile:

Lenke til kommentar

bah, rtcw er som sagt oppfølgeren av wed (wolfenstein 3d) og man ser ikke at id har lagt realisme i den gjør man? derfor så jeg ingen grunn til at de skulle realisere rtcw her. en annen ting var dette med varighet. fakta er at det IKKE finnes spill som har denne egenskapen, med tanke på hvor verdig det som allerede er positivt med rtcw. mapsene er noe av det mest detaljerte jeg har sett, NPC'ene er utrolig realistiske med tanke på ansikt, løse deler (som hjelm og armor) som faller av ved berørighet og ikke minst utvalget av våpen. bj er ikke akkurat som gordon freeman som bærer rpg, mp5, armbryst, hagle, 2 kjernevåpen, 10 granater, 2 pistoler, 10 tripminer, 10 raketter osv++ (lista går videre). altså realisme. dessuten så JOGGER bj i rtcw! det er derfor det går unna! du kan selv velge om han skal gå eller sprinte, der sprinte går utover hans stamina. man blir ikke sliten av å jogge! (altså enda en realisme-faktor). dessuten så kan sp IKKE sammenlignes med MP. har dere ikke lest fakta? det var 1 lag som jobba med singleplayer, og 1 lag som jobba med multiplayer, det er INGEN måte at vi kan sammenligne disse. realismen igjen er at de har valgt å ta vekk useriøse våpen i mp, siden dette var noe som folk flest kom til å spille (og hvem ville likt at motstanderen gikk med tesla og venta på oss?).

 

bottom line er at jeg håper på at denne anmeldelsen ikke går ALTFOR public og offisielt, siden denne var nok en "drite på legg" anmeldelse fra gamer.no.

ikke noe offence her azz, men denne har såret oss mange!

 

icip -Inventum

Lenke til kommentar

Etter å nettopp funnet denne siden på internett tenkte jeg kult en norsk spilltest side... så leste jeg Battle realms anmeldelsen i går og Ballistics anmeldelsen også i går. Da fikk Battle Realms 2,5 og Ballistics fikk 4,5. Hmmm ohkay fett nok da kjøper jeg ikke Battle Realms allikevel, men Ballistics må jeg prøve. Fikk tak i Ballistics og var fornøyd med det bra karakter som passet spillet.

Så i dag får jeg meg en på trynet når RTCW får 2,5 dette kan jeg ikke fatte og går og kjøper Incite PC Games i Kiosken etter skolen. DER finner jeg ut at RTCW får 9/10 og Incite Golden Award(Spesiell premie for ekstremt bra spill innenfor den sjangeren som de er). Etter hver ser jeg også at Battle Realms får 8/10 og at Ballistics får 4/10.

 

DETTE skulle bare hvise at anmelderne på denne siden ikke liker enkelte typer sjangrer. Det samme gjelder Incite PC games som bare gav Ballistics 4/10 det er verdt 7/10 etter min mening, men anmeldelsen av RTCW og Battle Realms er helt korrekt i Incite PC Games. Jeg tok da første buss til nermeste PC spill butikk for å finne Battle Realms, men det lot seg ikke gjøre for det var utsolgt. FY dere gjorde nesten slik at jeg ikke tenkte på å kjøpe Battle realms.

 

Dere må få noen folk som virkelig gidder å spille FPS spill og RTS spill. Ikke sett en simulasjonsspiller eller sportsspiller eller en spiller som vil at ting skal være ultra realistiske...

 

Realistiske spill Duger rett og slett ikke.

Train Simulator, Microsoft Flight Simulator <--- kan dere tenke dere noe mer GØRR (har sett at begge disse spillene fikk 5,5 i tester her som bare beviser at dere liker best REALISTISKE spill)

Det samme gjelder Operation Flashpoint bah frysninger på ryggen...

 

Sett riktige folk til å anmelde spill innenfor den sjangeren som de liker. FPS og RTS spill er beregnet for spiller som liker dem ikke for andre...

 

_________________

I'm just 2 good 2 my own bad self

 

[ Denne Melding var redigert av: Wrathlich på 2002-01-16 23:48 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Wrathlich på 2002-01-16 23:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 18:13, Wrathlich skrev:

DETTE skulle bare hvise at anmelderne på denne siden ikke liker enkelte typer sjangrer. Det samme gjelder Incite PC games som bare gav Ballistics 4/10 det er verdt 7/10 etter min mening, men anmeldelsen av RTCW og Battle Realms er helt korrekt i Incite PC Games.


Hvorfor er det så utrolig mange som snakker om bladet Incite PC Games og deres anmeldelser her? Hva har det egentlig med saken å gjøre hva andre magaziner skriver om spillet? Hvis Dagbladet gir en bok terningkast 5 mens VG gir den samme boka terningkast 2, er det noen som går ut å sier at VG er mongoer av den grunn? Det er to forskjellige anmeldere, og de har to forskjellige oppfattelser av boka. Har enda ikke fått høre om en bokanmelder i VG som har blitt skutt pga en krass anmeldelse.

 

Vi har anmeldt ganske mange spill her på Gamer.no, og jeg kan ikke tenke meg at alle er enig i alle avgjørelsene vi har tatt når vi valgte karakterer på dem. Det er heller ikke meningen at vi skal tilfredstille leserne våre på den måten. Anmelderen anmelder spillet, og skriver hva han synes om det, deretter gir han en karakter som han mener er passende. Så hva andre magasiner eller nettsteder skriver er egentlig likegyldig synes jeg.

 

Våre anmeldelser er ærlige og begrunnende, og vi står for det vi mener. Vi forsøker å gi leseren en pekepinn på hva han bør kjøpe og hva han bør holde seg unna, og for oss er det særdeles viktig at leseren faktisk har tillitt til oss. Vi hadde aldri lagt ut denne anmeldelsen hvis det overhodet ikke hadde stemt med virkeligheten.

 

Selvsagt er det viktig å ha rett person til å skrive om spillene. Vi vil aldri sette en som hater sjakk-spill til å anmelde et nytt sjakk-spill.

 

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-01-16 18:29 ]

Lenke til kommentar

Det er som gamer.no crewet sier....en spillanmeldelse er basert på subjektive meninger, derfor er det litt nytteløst å diskutere dette....

 

Har en norsklærer som sier "Skriv akkurat hva du vil, bare du begrunner det" og det er jo akkurat det anmelderen har gjort....

 

Så fortsett å si meninga deres, gamer.no

Lenke til kommentar

jaja, la oss ikke gå til personangrep da. mannen har da bare sagt sin mening om et spill. Hvilket han har gjort klinkende klart, en review er aldri en absolutt sannhet. Alt kommer ann på øyet som ser.

 

erik jørgensen har sikkert skrevet noen andre reviews som flere folk er enige med? jeg vet ikke, jeg har ikke sjekket dem, men jeg finner det lite trolig at han sitter og kun skriver reviews som flertallet er uenige i.

 

nuhvel, skål.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 18:13, Wrathlich skrev:

Etter å nettopp funnet denne siden på internett tenkte jeg kult en norsk spilltest side... så leste jeg Battle realms anmeldelsen i går og Ballistics anmeldelsen også i går. Da fikk Battle Realms 2,5 og Ballistics fikk 4,5. Hmmm ohkay fett nok da kjøper jeg ikke Battle Realms allikevel, men Ballistics må jeg prøve. Fikk tak i Battlerealms og var fornøyd med det bra karakter som passet spillet.

Så i dag får jeg meg en på trynet når RTCW får 2,5 dette kan jeg ikke fatte og går og kjøper Incite PC Games i Kiosken etter skolen. DER finner jeg ut at RTCW får 9/10 og Incite Golden Award(Spesiell premie for ekstremt bra spill innenfor den sjangeren som de er). Etter hver ser jeg også at Battle Realms får 8/10 og at Ballistics får 4/10.


DETTE skulle bare hvise at anmelderne på denne siden ikke liker enkelte typer sjangrer.


 

Hvordan forkrøplet logikk er dette? Incite har da ingen fasit på hvilke spill som er gode og hvilke som ikke er det. Jeg minner igjen på at en anmeldelse er og vil bli subjektiv.

 

Quote:


Det samme gjelder Incite PC games som bare gav Ballistics 4/10 det er verdt 7/10 etter min mening, men anmeldelsen av RTCW og Battle Realms er helt korrekt i Incite PC Games.


 

Rett og feil eksisterer ikke i anmeldelser. Så lenge meningen er begrunnet er den grei.

 

Quote:


Jeg tok da første buss til nermeste PC spill butikk for å finne Battle Realms, men det lot seg ikke gjøre for det var utsolgt. FY dere gjorde nesten slik at jeg ikke tenkte på å kjøpe Battle realms.


 

Sa du ikke rett over her at du prøvde Battle Realms og ikke likte det?

 

Quote:


Dere må få noen folk som virkelig gidder å spille FPS spill og RTS spill. Ikke sett en simulasjonsspiller eller sportsspiller eller en spiller som vil at ting skal være ultra realistiske...


 

FPS og RTS spill er, hvis vi legger til RPG mine favorittsjangre. Jeg har tilbrakt utallige timer spillende FPS spill. CS er et FPS spill, og dette spiller jeg flere timer daglig. Du må nok innse at jeg liker FPS spill veldig godt, men at jeg ikke likte RtCW.

 

Quote:


Realistiske spill Duger rett og slett ikke.

Train Simulator, Microsoft Flight Simulator <--- kan dere tenke dere noe mer GØRR (har sett at begge disse spillene fikk 5,5 i tester her som bare beviser at dere liker best REALISTISKE spill)


 

Hvis du ser på anmeldelsene er disse titlene anmeldt av en *annen* anmelder, nemlig Tor-Steinar Tangedal. De forskjellige medarbeiderne på Gamer.no teamet har selvfølgelig forskjellig smak, og derfor anmelder vi forskjellige typer titler. At Gamer.no liker noen sjangre bedre enn andre blir absurd.

 

Quote:


Sett riktige folk til å anmelde spill innenfor den sjangeren som de liker. FPS og RTS spill er beregnet for spiller som liker dem ikke for andre...


 

Du må nok bare innse at jeg liker FPS spill, men at jeg ikke likte RtCW. Så enkelt.

Lenke til kommentar

HERREGUD! er dere klar over hvor mye dumt jeg leser her! dere oppfører dere som fjortiser nesten hele gjengen!

les gjennom anmeldelsen og forumet en gang til, så tenker dere litt over hva som er galt...

et raskt eksempel. "spillet fikk 2.5, men det burde minst få 5 siden det går ann og sparke inn dører..."

denne anmeldelsen er den enste gode anmeldelse jeg har lest til rtcw.

rtcw singeplayer kunne vært grådig bra, men det er det dessverre ikke, hvert brett henger såvidt sammen, og historien er for dårlig. eneste poenget er og skyte ned folk for og komme til neste brett og skyte mere folk der, greit nok - de første 3 banene. men etter det er du lei.

grafikk, lyd, effekter, vold osv har ingenting med hvor bra eller gøyt spillet er, det vet vi andre som ikke har gf3ti500 og snur spillesken for å se på grafikken og bedømme spillet.

half life har en solid singleplayer, og id har vist en del og lære fra de.

det er mange mange andre spill jeg heller ville kjøpt for 500 kroner (eventuelt INGEN).

Lenke til kommentar

dere bør ikke si en drit om at anmeldelsen var for objektiv eller subjektiv eller hva det nå var. LES heller deres egne agrumenter for hvofor rtcw er så bra, jeg har ikke lest et godt argument enda...

ai'en i rtcw er den mest oppskrytte jeg har sett, det var aboslutt ingenting spesielt med ai'en i rtcw, alle andre spill har likegod eller bedre ai.

Lenke til kommentar

inventum: har du ikke spilt annet enn westwood spill og rtcw eller?

"finnes ikke spill med varighet"... FIKK DU DATAEN DIN IGÅR DU ELLER? altfor mange dataspill er noe møkk, men f.eks. starcraft - jeg kjenner mange som begynte og spille det for flere år siden, og de spiller det enda... hvis du vil ha et spill du ikke kan gå lei av kjøper du starcraft, ikke rtcw som du runner et par ganger og er lei av på at par måneder eller 2 timer...

 

og, "man blir ikke sliten av og jogge", høres ut som om du aldri har jogget før eller du er en kandidat til neste ol i 999999km jogging.

 

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-01-16 21:21 ]

Lenke til kommentar

Hei

Fatter ikke hvordan anmelderen kan gi spillet så lav karakter, stemmer overhodet ikke med andre anmeldeser

jeg har lest om spillet! (og egenerfaring selvsagt)Snakker om kjerringa mot strømmen :wink: Kanskje anmelderen er den typen som liker rolle/strategi spill?

RTCW er simplethen ett godt spill med masser av action og fantastisk grafikk.

Multiplayer er drittbra og er verdt de 500 kronene alene.(nytter ikke og svi av her!! da man trenger unik cd code! finnes cd keymakere men den jeg prøvde virka i alle fall ikke :wink:) Eneste minus med multiplayer er at det kun er med 8 kart, altfor få men heldigvis så har det kommet noen fler.

For dere som vil se en mer rettferdig anmeldelse av spillet stikk heller hit: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/...nov01/wolf.html

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 16:09, Macint0sh skrev:


Jeg er også en ivrig FPS spiller. Elsker sjangeren, og spiller CS hver dag (som er et glimrende spill).



 

Du har sikkert sammenlignet CS og RTCW når det gjelder realisme... Og funnet ut at "hey, CS ROXXOR, de DØR ved HEADSHOTS!! RTCW SUXXOR!!! Det tar lengre tid før de dør!! EEEEEK!!!! Hva skal jeg gjøre? DØR de ikke når jeg skyter dem i HODET??"

 

RTCW har jo aldri påstått å være "most realistic first person shooter ever" eller noe... Storyen er kjempeflott den... Og bidrar faktisk til å "forstå" hvorfor, spesielt monstrene, tar litt lengre tid å drepe... De er jo tross alt super-mutanter og blahblahblah... Og de spesialtrente beibsene til ho Helga? *Sikle* De kunne virkelig håndtere ett våpen, samt dukke unna skudd... (MatriX?)

 

BTW - CS er gammelt, kjedelig, dårlig grafikk, dårlig lyd, kjedelig, gammelt, kjedelig... Nevnte jeg kjedelig?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...