Gå til innhold

Omtale av Return to Castle Wolfenstein (PC)

Anbefalte innlegg

Vi har mye å takke id Software for. De ga oss faren til tittelen vi publiserer en anmeldelse av i dag, og de sparket førsteperson skytespill-sjangeren flere hakk oppover med lanseringen av det første Quake spillet. Når et selskap er opphavet til så mange klassikere er det ikke et lite forventningspress som hviler på de. Spørsmålet er om de klarer å levere varene nok en gang?

http://www.gamer.no/omtaler/rtcw/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm,jada ok spill men..."jevlig dårlig" multiplayer!

ireterer meg over at ikke alle karta er lakt til multiplayer, samt alle våpena. dårlig.

men, det er heldigvis noen som lager kart selv, så det blir nok ett bra spill bare vi får noen coole brett...

Lenke til kommentar

øøøhh...kanskje litt sent å komme med en anmeldelse av rtcw? Hvis jeg ikke husker helt feil så har dere hatt en anmeldelse før av rtcw...

anyway! Jeg syntes spillet var dritstilig!! som expert reklamen sier: SÅ LØP BORT TIL KOMPISEN DIN Å FÅ HAN TIL Å SVI EN KOPI TIL DEG

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 23:33, juzamsig skrev:

øøøhh...kanskje litt sent å komme med en anmeldelse av rtcw? Hvis jeg ikke husker helt feil så har dere hatt en anmeldelse før av rtcw...

Nei, vi hadde en sniktitt av RTCW for en stund siden og en anmeldelse av multiplayer testen. Grunnen til at anmeldelsen har kommet litt senere enn den burde, er grunnet hardware problemer til vår venn Erik Jørgensen. Samt litt sen levering av RTCW. Men jeg vil ikke si at det er _for_ sent å komme med noen anmeldelse. Du må huske på at det fortsatt sitter tusenvis av mennesker som ikke har testet dette spillet i det hele tatt, og kanskje vurderer å kjøpe det. Når det da ikke er spesielt mange norske anmeldelser av dette spillet, syns vi det var på sin plass. I hvert fall når mange av de andre anmeldelsene på norske sider hadde et helt annet syn enn oss på denne tittelen.

Lenke til kommentar

Spillet er et av de beste jeg har spilt.

Fordeler (i ingen rekkefølge):

- Nice grafikk

- Goddamn! Det er jo AI her! Sjekk det ut! De løper unna!

- Heftige gønnere

- Nice lydeffekter sammen med den nice grafikken

- Fete karakterer

- Gameplay'et

- Tjobing! Det er multiplayer, og det er fett!

Ulemper/negative sider (i ingen rekkefølge):

- De fine AI-fiendene fra singleplayer-delen er ikke tilgjengelig (UT-style)

- Begrensa våpen i forhold til singleplayer-delen

- Det er ingen hagle i spillet!! (As far as I know. Og alle FPS'er ha hagle!)

- Få, store brett

- Ingen coop-singleplayer-mode

Fremdeles er dette kongebra spill! Løp&kjøp. (Eller få det brent hos en kompis. Førstnevnte er snillere mot de koselige id software-folka.

Vi liker ikke all den dårlige kritikken RtcW har fått på gamer.no! Fysjom!

He's the killa'! He's the thrilla'!

http://minipuz.cjb.net/

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-01-16 00:03 ]

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-01-16 00:11 ]

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen er stikk i strid med mine meninger over spillet. Jeg synes det var topp, og ER topp,

både MP og SP.

Og jeg synes det er bra at nerve har utelatt våpen i MP.

F.eks Tesla-en.

Den ville vært utrolig feig i MP delen.

Alt er jo ikke bare flott, selvfølgelig.

Som f.eks, det kunne godt ha vært litt lenger.

2.5 var en aaaaaltfor lav karakter, i mine øyner.

500 spenn er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar

Trodde at Total Vurdering er en slags påvirkes mye av faktorer som Spillbarhet: Grafikk: Lyd:

KMltiplayer: og Varighet:

Derfor er det litt rart at spillet får 2,5 når de fleste av de faktorene fikk over det.

Min Sluttvurdering

Spillbarhet: 4

Grafikk: 5

Lyd: 4

Multiplayer: 5

Varighet: 3

Total vurdering: 4

Lenke til kommentar

heh, artig, så å si alle som har posta her er uenige i reviewen.

jeg synes selv at det var glimrende, langt mer underholdende enn fx. max payne, som etter min mening er overvurdert.

du har jo et enormt våpenutvalg, og bra spør du meg, med kun ett usannsynlig våpen. Vet ikke hvordan det er med 'venom' men var ikke dette et faktisk våpen tyskerne aldri kom i gang med å lage?

og det med løpingen, er du klar over hvor gal du hadde blitt av å løpe i normal fart? dette er tross alt et action spill.

artig story, latterlig enkel sluttboss i forhold til tidligere utfordringer gjennom spillet. anbefaler folk med litt erfaring å spille hard.

nuhvel, bra underholdning mens vi venter på de geniale spillene;

'(dark forces 3)jedi knight 2: jedi outcast'

( hva blir det neste, 'dark forces 4:jedi knight 3: jedi outcast 2'? =] ),

'Halo',

'Unreal 2'

'duke nukem forever' (hehehe...bra tittel egentlig). ooh og

'serious sam:second encounter'

2002 blir ett fett år =]

[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-01-16 03:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 01:53, unwill skrev:

Trodde at Total Vurdering er en slags påvirkes mye av faktorer som Spillbarhet: Grafikk: Lyd:

Derfor er det litt rart at spillet får 2,5 når de fleste av de faktorene fikk over det.

Sluttkarakteren påvirkes selvsagt av de andre karakterene, men det er ingen automatisk utregningsprosess. Sluttkarakteren er ment som en helhetsvurdering fra han sin side. Gameplay påvirkes allikevel mest av alle de andre, det er tross alt det viktigste i et spill.

Lenke til kommentar

dette er hva jeg kaller møkkaspill, god grafikk og bra førsteintrykk, men så er historien så kjedelig at man ikke gidder spille det. jeg kom til den banen vi skulle redde en tanks, men så gadd jeg bare ikke mere.

det som irriterte meg mest var savingsene, dem ble jo lagret i alfabetisk rekkefølge, og det er ikke så kult når alle savsene heter "dklføj" DFa"asdhl osv.

og man måtte i tilleg lese en lang briefing i loadingtiden. tror id kunne lært en haug med ting fra valve og sierra.

virkelig "realistisk" score dere gav spillet, det fortjente ikke noe bedre så forhastet som det er.

dette her minner meg litt om alle de som måler strategispill i grafikk og antall units og ofte hvor mange løp det er på tanks osv.

Lenke til kommentar

rtcw er et av de mest oppskrytte spillene jeg har vært borti, "god ai" skulle det være i spillet, men så er ai'en dobbelt så god i det gamle half life.

rtcw er ikke annet enn en grafisk forbedring av eneren. gå til alle rom og skyt, det er gøy på det første brettet, men så er hele spillet slik. det er ikke noeting nytt eller innovativt. helt alvorlig, jeg ville ikke betalt en femtilapp for rtcw, untatt hvis jeg kunne selge det for mere.

Lenke til kommentar

det er et drit bra spill...

jeg skjønner nå hvor idiotisk spill gamer.no er....

de ammelder spilla bare slik de liker dem...hadde noen satt meg til og spille fotball manager ville jeg kjeda meg hjel

pluss i mange pcblader får den skyhøy ros

som feks leser jeg i incite pc games nå der er det en 8 siders ammeldelse og den har fått 9 av 10

n¨har jeg sett litt rare resultater i andre pcblader også men ettersom jeg har lest i mange andre pcblader og annmeldelser rundt omkring på nettet ser jeg at gamer.no har driti seg grundi ut...

eller er det slik at ammelderen skal bedømme det hvor mange timer han hadde giddi og spillt det ?

jeg pleier ikke og bry meg om kritikken ettersom alle har forskjellig smak uansett om spillet suger på enkelte ting. men gamer bare slakter alt med spillet eneste positive de har er hvis du har 500 kr for mye du har lyst og bruke så er det bra og kjøpe det

jeg sier bare MONGOER jeg

enste grunnen til at jeg leser gamer.no av og til er for og se et screenshot eller 2

Lenke til kommentar

Synes spillet fortjener en 710 eller en 3.55.

Spillet er greit det ,men det er ikke AI.

Angående han som synes det var AI og at de løper unna, detgjør de jo i alle spill.

Rtwc er et greit spill som jeg spiller endel ,men ingen revoution eller nyskapning.

Det fortjener mer en 2.5

Spillet er litt bedre en det fryktelige daikatana som kom ut for noen år siden, og det fikk 6 overalt som jeg så det.

Lenke til kommentar

Jeg synes RTCW var utrolig stilig. Særlig muligheten til å sparke opp dører isteden for å trykke åpne den på vanlig måte syntes jeg var J... stilig!!

Synes anmeldelsen av Gamer.no er HELT feil..

...Men det er nå min mening.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 01:53, unwill skrev:

Min Sluttvurdering

Spillbarhet: 4

Grafikk: 5

Lyd: 4

Multiplayer: 5

Varighet: 3

Total vurdering: 4

Total vurdering er hvor godt jeg likte spillet. En tittel kan ha glimrende grafikk og lyd og fortsatt være uutholdelig kjedelig. Spørsmålet er jo hvor morsomt det er å spille spillet

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 03:36, ilex skrev:

heh, artig, så å si alle som har posta her er uenige i reviewen.

jeg synes selv at det var glimrende, langt mer underholdende enn fx. max payne, som etter min mening er overvurdert.

Nettopp, det er *din* mening. Jeg er uenig, så enkelt.

Quote:

og det med løpingen, er du klar over hvor gal du hadde blitt av å løpe i normal fart? dette er tross alt et action spill.

At spillet er et action spill behøver ikke tilsi at du skal løpe i en parodisk fart. Blir du gal av å spillet Rainbow Six serien? Eller andre realistiske spill?

Quote:

artig story, latterlig enkel sluttboss i forhold til tidligere utfordringer gjennom spillet. anbefaler folk med litt erfaring å spille hard.

Storyen var usammenhengende, ulogisk og rimelig teit. Uinnspirerende og kjedelig rett og slett.

Lenke til kommentar

Quote:

de ammelder spilla bare slik de liker dem...hadde noen satt meg til og spille fotball manager ville jeg kjeda meg hjel

Og det er galt at vi anmelder spillene slik vi liker de? Det er vel det som er poenget med en anmeldelse, å fortelle om vi liker spillet eller ikke, og begrunne hvorfor?

n¨har jeg sett litt rare resultater i andre pcblader også men ettersom jeg har lest i mange andre pcblader og annmeldelser rundt omkring på nettet ser jeg at gamer.no har driti seg grundi ut...

Sett litt rare resultater, mener du at alle anmeldelser som er uenig med deg må klassifiseres som rare? En anmeldelse kan ikke være feil.

Quote:

eller er det slik at ammelderen skal bedømme det hvor mange timer han hadde giddi og spillt det ?

jeg pleier ikke og bry meg om kritikken ettersom alle har forskjellig smak uansett om spillet suger på enkelte ting. men gamer bare slakter alt med spillet eneste positive de har er hvis du har 500 kr for mye du har lyst og bruke så er det bra og kjøpe det

Du har selvsagt all rett til å være uenig med meg, og bruke pengene dine på spillet. Hvis anmelderen kjeder seg til tårer når han spiller spillet må det få en dårlig anmeldelse. Det er bare slik det er.

Erik Jørgensen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-01-16 10:07 ]

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...