Gå til innhold

Ny gaming pc, helst billigere enn 10 000 kroner.

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge siklet etter en ny pc som skal klare å hamle opp med nye spill. Jeg har i den forbindelse sett på et tilbud som NetShop har. Jeg vil ikke bygge maskinen selv da jeg ikke har nok kunnskaper om dette.

Specs er:

Kabinett - Netshop Miditower "Boreas" Sort

Strømforsyning - LC Power, 550W, "Super Silent - Black", - 12cm vifte

Hovedkort - MSI X48C Platinum X48 Socket-775 ATX 2xPCI-E GbLAN, DDR2, DDR3

CPU - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB

Minne - Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5

Harddisk - Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache

Skjermkort - Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI,HDMI

CD/DVD - Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer

Operativsystem - Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit

Kortleser - Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Er dette et oppsett som vil klare seg bra på en skjerm med oppløsninger opp til 1080P,eller vil jeg trenge 4870x2?

Jeg er også litt nysjerrig på om varmeutviklingen inne i kabinettet er noe å bekymre seg for med dette oppsettet? Vil jeg trenge noe ekstra som kjøler?

Jeg setter pris på om noen kan påpeke bedre alternativer til det jeg allerede har.

På forhånd takk for alle innlegg.

Endret av DeNile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

bygget en pc på HW.no for deg:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83320

Kan jo justere den litt men jeg ville anbefale å kjøpe en lignende sånn, har selv lyst på noe lignende. Ting du kan legge til som ekstra er ny cpu-kjøler (anbefaler Noctua sine). Kabinettet kan du jo og bytte etter som at smaken til hver og en er forskjellig, men tok det beste får pengene. Eller vist du vil nærmere 10 000 kan du jo bytte ut 4870 med 2 4850 i crossfire. Anbefaler HIS sine skjermkort, det sies at de har best kjøling.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Et meget interessant oppsett du hadde laget Henrik. Men grunnet min manglende evne (kanskje mot) til å bygge en pc, så vil jeg helst få den ferdig bygget slik Komplett.no tilbyr noen av sine maskiner.Jeg skulle nok ha nevnt dette tidligere i tråden, men jeg glemte det rett og slett.

Men etter å ha sjekket hos komplett så var det ikke alle komponentene som stemte overens med de som du hadde i den listen. Det er da minne og en del andre komponenter som ikke helst er de samme som du anbefalte. Vil dette ha noen stor effekt på pc'ens ytelse?

Og som king_pedersen nevner, så er jo også 4870x2 en mulighet. Men har dette noe å si på om ytelsen blir bedre eller dårligere? Mener nemlig å ha lest noen tester som sier at det er liten til ingen-forskjell mellom ytelsen på et vanlig 4870-kort og 4870x2-kort. Stemmer dette?

Beklager for at jeg ikke påpekte tidligere at jeg ikke vil bygge pc'en selv. Som sagt, jeg glemte det desverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Pcn så ikke dårlig ut Henrik, men ville heller tatt et 4870X2:)

Evt ville jeg også lagt litt mindre i et hovedkort, og oppgradert CPUen til en Quad.

4870X2 kan være noe overkill syns jeg og til gaming vil jeg faktisk beholdt dual core, ettersom at det gir samme ytelese vist ikke bedre enn quad i spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Laget en ny for deg på komplett.no her. det som komme i tilegg til i prisen er jo at komplett skal bygge den og sette den opp for deg, og du kan jo bytte ut kabinettet med noe av din smak, men skal være helt topp ifølge tester det som jeg har valgt.

du kan eventuelt konfiguere enten noen av disse eller noen av disse til lignende deler som vist ovenfor :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...