Gå til innhold

Trenger GPS til bil


Knopfix

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått en jobb hvor det er mange veier å holde rede på derfor vurderer jeg å kjøpe GPS.

Siden jeg ikke skal bruke den i egen bil så bør det være en anordning med sugekopp slik at den lett kan flyttes ved behov.

Det er hovedsakelig jobb den skal brukes til så derfor vil jeg helst ha en rimelig men samtidig pålitelig.

Har fått et tips om TomTom ONE XL men jeg vil helst forhøre meg litt her for å høre hva som anbefales.I tilfelle TomTom er aktuell så lurer jeg også på om Pixmania er en grei butikk å handle i fra.

En hybridutgave beregnet til bil og til fots kan også være aktuelt så lenge ikke prisen blir for høy. Men hovedsakelig er jeg ute etter en som er pålitelig i bilen.

Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, TOMTOM er fin. Skal du bare ha den i norge? Ellers anbefaler jeg å kjøpe en med EUROPAKART (vesteuropa), da det å oppgradere kart etterpå ikke lønner seg.

 

TOMTOM har bra forum hvor du gratis kan laste ned POI=PointsOfInterests som fotoboksvarsler, statoilstasjoner, ++++++++++. Dette må du ofte betale for hos andere merker!

 

TomTom har fotgjenger-modus i Pereferences. Bruker det selv om jeg er på tur i utlandet!

Batterietiden er dog ikke altfor bra ... men 2 - 3 timer tror jeg.

 

Pixmania? Ehm, hva er prisen hos elkjop & co?

 

Lykke til GPS er kuult og jeg vil ikke være uten mere ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet forskjellen på disse to modellene ?:

 

TomTom One XL Europa, New edition

 

TomTom One XL T Europa, New Edition

 

T står for Trafic ... eller TMC-mottager.

Ekstra veiinformasjon (f.eks. om ulykker eller veisperringer) blir send via FM-radio (RDS). Det funger vist veldig bra i tyskland, men tror ikke det er i drift i norge :(

Lenke til kommentar
T står for Trafic ... eller TMC-mottager.

Ekstra veiinformasjon (f.eks. om ulykker eller veisperringer) blir send via FM-radio (RDS). Det funger vist veldig bra i tyskland, men tror ikke det er i drift i norge

 

Er dette noe som kommer til å brukes mer i Norge det første året ?

Kanskje lurt å gå for den billigste uten TCM-mottager ?

Lenke til kommentar

Nei, om du bare skal navigere i Norge er det nok ikke noe hensikt. Tror Nrk hadde prøvedrift, men til slutt skal de sikkert ha betalt for ekstra tjenesten.

 

I England må du faktisk betale for noen TMC-tjenester (abonement)

I tyskland er det stort sett gratis, men unntak av noen premium-tjenester.

 

T står for Trafic ... eller TMC-mottager.

Ekstra veiinformasjon (f.eks. om ulykker eller veisperringer) blir send via FM-radio (RDS). Det funger vist veldig bra i tyskland, men tror ikke det er i drift i norge

 

Er dette noe som kommer til å brukes mer i Norge det første året ?

Kanskje lurt å gå for den billigste uten TCM-mottager ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...