pierce007 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kan en installere WHS på den ene disken og Vista på den andre disken på en PC? Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 kan dende man kan trikse det til på en måte men er ikke noe jeg ville anbefalle. WHS fungerer på en helt annen måte en et vanlig os. regner med at det er for å teste WHS du vil gjøre dette, i såfall så ville jeg fysisk koplet fra vista disken og kun brukt 1 os disk om gangen, altså aldri ha tilkoblet begge disker samtidig. men jeg har ikke testa dette på noe måte så det er bare min mening. uansett pass på at du ikke mister data hvis det krasjer. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 kan dende man kan trikse det til på en måte men er ikke noe jeg ville anbefalle. WHS fungerer på en helt annen måte en et vanlig os. regner med at det er for å teste WHS du vil gjøre dette, i såfall så ville jeg fysisk koplet fra vista disken og kun brukt 1 os disk om gangen, altså aldri ha tilkoblet begge disker samtidig. men jeg har ikke testa dette på noe måte så det er bare min mening. uansett pass på at du ikke mister data hvis det krasjer. Fått bekreftet fra annet hold og at dette ikke er å anbefale..så derfor droppet og! Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 regner med at det er for å teste WHS du vil gjøre dette, i såfall så ville jeg fysisk koplet fra vista disken og kun brukt 1 os disk om gangen, altså aldri ha tilkoblet begge disker samtidig. Det er helt nødvendig å koble fra eksisterende os-disk ved installasjon av WHS da denne overskriver diskene som er koblet til! Det nytter heller ikke å si at man ønsker å installere WHS på en bestemt partisjon. Har dessverre ikke forsøkt å koble til annen disk med eksisterende os etter å ha installert WHS så jeg kan ikke si noe om hvordan dette virker. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 regner med at det er for å teste WHS du vil gjøre dette, i såfall så ville jeg fysisk koplet fra vista disken og kun brukt 1 os disk om gangen, altså aldri ha tilkoblet begge disker samtidig. Det er helt nødvendig å koble fra eksisterende os-disk ved installasjon av WHS da denne overskriver diskene som er koblet til! Det nytter heller ikke å si at man ønsker å installere WHS på en bestemt partisjon. Har dessverre ikke forsøkt å koble til annen disk med eksisterende os etter å ha installert WHS så jeg kan ikke si noe om hvordan dette virker. Dette svaret fikk jeg annet sted: The official answer is clearly No - and it is not recommended even if it is possible. Besides the known reason, that WHS likes to have full control over the disks Vista is a generation further. So is NTFS - and this could cause Vista interfering also with the WHS disk causing Home Server Components to fail (example is the deletion of Vista system restore points by Windows XP in a multiboot scenario). Also that Vista would not be backed up by WHS. So far the warnings and the speculation part. If you want to try it anyway, following method could work: * Disconnect the planned Vista disk. * Install WHS. * Connect the planned Vista disk again. * Install Vista on the selected disk. * Test, test, test. Så for min egen del gidder jeg ikke dette, med mindre noen betaler meg for å teste...hehe :!: Lenke til kommentar
karakas Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er helt nødvendig å koble fra eksisterende os-disk ved installasjon av WHS da denne overskriver diskene som er koblet til! Det nytter heller ikke å si at man ønsker å installere WHS på en bestemt partisjon.Har dessverre ikke forsøkt å koble til annen disk med eksisterende os etter å ha installert WHS så jeg kan ikke si noe om hvordan dette virker. WHS integrerer vel ikke diskene i poolet før du selv velger å gjøre det? Den gjør ihvertfall ikke det etter installasjon. Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 WHS integrerer alle tilkoplede disker under innstalasjon av WHS. altså alle disker blir formatert og lagt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå