rodstrupe Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Jeg er 18 år og har kjøpt meg en audi a3 2008-modell. Hva slags olje skal jeg bruke når jeg fyller på? Sorry dumt spørsmål, men kan ingenting om bil:( Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hva med å se i manualen eller ringe forhandleren og spørre? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Drit i det. Olje fylles når du er inne på service en gang i året. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Drit i det. Olje fylles når du er inne på service en gang i året. Usedvanlig lurt svar... helt nye biler har en kjedelig tendens til å bruke endel olje, og å drite i å etterfylle KAN få fatale konsekvenser i form av motorhavari. Når det gjelder trådstarter, så står det i instruksjonsboka hvilke spesifikasjoner oljen må støtte for å kunne brukes på nettopp din bil. Dersom det er en dieselmotor med longlife service så brukes det vel en svindyr olje som du får kjøpt hos din forhandler. Mvh Raimop Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) den bilen har føler for oljenivå og du trenger ikke fylle olje før du får beskjed om det... edit: hvordan i all verden har du råd til en slik bil som 18-åring?? Endret 29. september 2008 av Zalo Ultra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå