Gå til innhold

D900 Kunshan - Bygge selv eller kjøpe ferdigbygd?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en D900 Kunshan fra Multicom. Dette er jo en latterlig dyr laptop, men har virkelig lyst på en sånn Clevo-modell, så jeg kommer til å kjøpe en slik før eller siden uansett.

Men så i går kom jeg over en som ville selge en barebone D900 (kabinett m/skjerm og basic utrustning) til 4000 kr. Vurderer nå å kjøpe denne, og kansellere ordren jeg har på Multicom. Multicom selger jo komponentene i D900 separat, og jeg kan nok spare bortimot 10000 på å bygge den laptopen som jeg bestilte, såvidt jeg kan se.

Men, jeg har kun bygget stasjonær før, og dessuten går en jo glipp av garanti etc (selv om en fortsatt har 1 års garanti på komponentene), så er litt i tvil.. Og så har ikke Multicom inne de to skjermkortene (9800m gtx) som jeg vil ha (Disse må jeg uansett vente på dersom jeg bestiller ferdig bygd maskin fra Multicom også, men dersom de av en eller annen grunn skulle slutte å selge dem separat, har jeg ikke funnet noen andre butikker som selger disse..).

Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring med å bygge laptop? Eller bedre, erfaring med å bygge en D900.. Eller noen som har D900.. Er det noen typiske problemer som pleier å oppstå når en bygger en laptop..? Og, er det noen som vet om andre butikker enn Multicom, som selger D900 i enkeltdeler..?

Specsene på den jeg bestilte fra Multicom er:

Skjerm: 1900x1200

CPU: Q6700

Minne: 4GB

HD: 2x200 GB 7200rpm

Skjermkort: 2x9800m gtx sli

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...