dalai Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 God dag! jeg har et lite problem. jeg har en c++ applikasjon som bruker OLE DB/ADO teknologien som henter en post fra en database og skriver den ut til standard ut. C++ programmet generer altså ren tekst som en html-kildekode, slik at programmet kan kjøres på webserver, og en html-side blir resultatet (slik som php, bare i c++). Men problemet er følgende: Programmet kjøres fra kommandolinjen og html-siden blir generert. Programmet finner den ene posten slik som den skal. MEN... Programmet blir nå kjørt fra en nettleser. Html siden blir generert, men posten blir ikke hentet fra databasen. Jeg vet at en eller annen error-melding blir generert av C++, men jeg vet ikke hvordan den skal leses, for jeg driver bare med standard ut c++ programmering (DOS-basert liksom), og denne error-meldingen er en sånn MFC error-melding, så det går ikke an å bare lese den. er det noen som kanskje kunne gitt meg noen tips på problemet? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Spørsmålet er om c/c++ er det rette språket å bruke til dette. Hvis du skal koble en webside til en database så tror jeg PHP, java eller perl er bedre verktøy. Jeg sier ikke at det er umulig. Men det blir nesten som å åpne en makrell-i-tomat-boks ved hjelp av en traktor. Lenke til kommentar
dalai Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 du har så rett, så rett!! :=) kunne ikke ha sagt det bedre. problemet var bare at vi hadde en API i c++ vi måtte forholde oss til, men vi har slått fra oss c++ på web for lenge siden nå. takk for svar uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå