Gå til innhold

Trenger hjelp til gamer-pc (komplett)

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var på tide å skaffe en ny gamer-pc, men jeg har ikke peiling lenger, har ikke kjøpt ny på 8 år.

Her er ihvertfall oppsettet:

Kabinett: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Strømforsyning:Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

Hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

Prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Harddisk: Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

Multikortleser: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk

Ekstra lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail (Trenger jeg "ekstra" lydkort?)

Skjerm: BenQ 24" LCD G2400WD TCO03 Black 1920x1200,2ms,4000:1,VGA/DVI/HDMI

Jeg valgte bort vista fordi jeg har fordommer mot det, er det en dårlig ide? Regner med at installering av xp og drivere uansett går greit?

Veldig usikker på valg av skjerm og skjermkort. Vil helst ha høyest mulig fps, men trenger ikke de høyeste oppløsningene. Vurderer 4870x2, hvordan vil det fungere med dette oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da går jeg for 4870x2 og S-ATA brenner. Er strømforsyningen bra nok?

Tjo, drivere og slikt til XP er ikke noe problem, produsentene har fortsatt full støtte der. Ulempene er jo at du med XP mister DX10-funksjonaliteten, og om det er 32 bits-versjonen du har, så vil du heller ikke få utnyttet alle 4GB av minnet, men du er vel klar over det allerede kanskje.

Nei, jeg er egentlig ikke klar over det :)

Jeg vil tro jeg har 32 bits-versjonen av xp, uten å være helt sikker. Men det går vel greit å bestille med 4gb ram uansett, regner med at jeg bestemmer meg for å kjøre vista før eller senere likevel. Så lenge det ikke medfører noen store ulemper bortsett fra at ikke alt kan utnyttes?

Og hvordan er p5q i forhold til msi p45?

Endret av Azurewrath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...