CriminalMind Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Jeg har en webside, som jeg oppdaterer nok så ofte. Problemet er at siden ikke oppdateres med det nye innholdet før folk som går inn på den har slette cookies etc. Noen som vet om en kode jeg kan bruke for å få en spesiell del av siden til å loade på nytt hver gang noen går inn på den? Takk! Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei.Jeg har en webside, som jeg oppdaterer nok så ofte. Problemet er at siden ikke oppdateres med det nye innholdet før folk som går inn på den har slette cookies etc. Noen som vet om en kode jeg kan bruke for å få en spesiell del av siden til å loade på nytt hver gang noen går inn på den? Takk! De må slette cookies for å få nytt innhold? Eller tar det så lang tid før de reloader siden at cookiene har timer ut? For å oppdatere en side mens den er oppe i browseren bør du bruke javascript. For å oppdatere siden på nytt hver gang noen går inn på den... fjern koden som sperrer dette.. ? Lenke til kommentar
CriminalMind Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Her er greia: Noen er på siden min kl. 12.00 en lørdag. Klokka 13.00 legger jeg ut et nytt bilde, eller skriver en tekst. Klokken 18.00 går samme person var var der 12.00 på siden min. Denne personen ser da ikke det nye innholdet jeg la opp 13.00 før denne personen sletter alle "restene" av siden("restene" er det som gjør at du ikke må laste en side fra bunnen av hver gang du går inn på den, men bare oppdaterte ting. Dette fungerer ikke i mitt tilfelle). Selv om personen har slått av pcen etter første gang han eller hun sjekka, og til neste gang, så ser han/hun ikke det nye. Så det jeg trenger er en kode av et slag, som gjør at siden lastet fra bunnen av hver gang noen går inn på den. Er dette mulig? I så fall hvilket "språk", og hvilken kode burde jeg bruke? Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det hører ut som det er noe feil med konfigurasjonen av serveren. Hvilke headere sender den? Lenke til kommentar
CriminalMind Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Har laget en hjemmeside i Dreamweaver før, den fungerte sikkerlig. Den jeg har lagt opp nå er laget med iWeb i Mac. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Om du laget den i Dreamweaver eller et annet program er nok ikke vesentlig, de generer bare HTML/CSS kode. Bruker du et ferdig phpscript? Hvordan fungerer systemet du bruker? Skjønner ikke hvordan cookies kan ha noe med dette å gjøre. :s Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er nok nettleser cachen du mener, den er stilt inn inviduelt på hver nettleser... prøv med ctrl - F5 eller ctrl - R Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Har laget en hjemmeside i Dreamweaver før, den fungerte sikkerlig.Den jeg har lagt opp nå er laget med iWeb i Mac. Ingen endringer på serveren? Bruker du apache som webserver? Det er ikke en CacheMaxExpire eller CacheLastModifiedFactor der? Sjekk web documentet om det er meta tag med pragma, expires eller cache-control. Dette her hører egentlig hjemme i HTML forumet tenker eg. Endret 24. september 2008 av OISNOT Lenke til kommentar
thames Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dette her hører egentlig hjemme i HTML forumet tenker eg. Det er vel et HTML spørsmål, men vil alikevel prøve å hjelpe: Kan det være nok å sette inn dette i i head på filen? <META HTTP-EQUIV="Expires" Content="0"> <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-chache"> det skal ivertfall slette chache og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå