colakork Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hei. Postet dette i den andre "problemer med sapphire 4870" topicen, men føler kanskje at det ikke er helt det samme (iom. at jeg har Gainward 4870 og ikke sapphire). Vel, sliter med at dersom pcen har stått på en stund, og jeg gjerne har vært inne i ett spill tidligere den "sessionen", mister skjermen signal fra pcen. Får da opp den feilmeldingen på skjermen, den samme som kommer dersom man kobler ut kabelen til skjermen. Har søkt litt rundt, ser at mange har lignendes problem i vista, men ikke det samme. Da er det jo at man ikke kommer inn i vista i det hele tatt. Jeg kommer fint inn, eneste problemene kommer når jeg starter fullskjerms 3d spill (tror det kun gjelder 3d, er ikke helt sikker). Har leita, leita, leita og leita. Og jeg begynner å bli lei, det er nå noen restarter hver dag her, så det er litt kjipt. Men legg merke til, at etter en restart kan jeg fint starte spillet uten problemer. Det stopper heller aldri under spillinga, det stopper kun når jeg starter spillet (har ingen artifacts eller problemer inne i spillet) (gjelder crysis, call of duty, team fortress 2, cs:source osv..) Har akkurat kjøpt ny psu, en corsair vx 550 watt. Så tror ikke psuen er problemet, men det vet vel dere bedre. Noen som har peiling? *lei*... edit: dette skjedde ikke en eneste gang når pcen var splitter ny. Nå er den dog noen måneder gammel og det skjer hele tiden. ny info: har testet call of duty 4 i windowed mode, for så å skrive i console /r_fullscreen 1 og /vid_restart. Da ble skjermen nok en gang svart. WTF? Endret 24. september 2008 av colakork Lenke til kommentar
colakork Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Bumpity bumpity boo Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Håper du finner en løsning, jeg har 4870 også og får også svart skjerm i spill. Windows og internett fungerer fint men jeg blir nødt til å sende kortet i retur hvis jeg ikke får det til å virke til 3d også. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ja jeg har skjønt det er mange som sliter med dette. Anbefaler da folk egentlig til å la være å kjøpe dette kortet (gjelder alle kort i 48xx-serien), det sliter seriøst i vista. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Mitt Sapphire HD4870 (blue pcb) går herved i retur (på angrefrist). Skjelden opplevd så mye problemer med et grafikkort som dette eksemplaret; - spill crasher vilkårlig. - CCC(clistart.exe) medfører øyeblikkelig BSOD - temperatursensorene til gpu ser ut til å være 'stuck' (konstant på 10 grader) - texturer i spill er helt 'jalla' (Crysis) Brukte vel bortimot en hel kveld med å innstallere kortet bare for komme meg til Win desktop. Prøv å google 'Sapphire HD4870 problems' - masse folk med alle mulig problemer. Jeg gir opp - det er noe seriøs galt med dette kortet og/eller Catalyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå