Psychotron Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei, for noen dager siden våknet jeg opp etter en tur på fylla. Skjermen på mobilen min var ganske herpet, og nå er den ubrukelig. Jeg har ikke mobilforsikring, og ca 9 måneder igjen av bindingstiden med telenor. Så jeg lurer bare på hva jeg kan gjøre for å få ny mobil billigst mulig, eller om det er billigst med reparasjon. (hvis den kan repareres.) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Nei men det er jo mogleg at anna forsikring dekker det? Eventuelt forklar dei problemet på butikken og spør kor mykje det kjem til å koste sånn ca. Eventuelt spill dum og sei at du ikkje aner korleis det skjedde (noko som er delvis sant om du var full). Endret 29. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Dette er det dårligste anbefalingen jeg har lest på lenge.. Har du ikke forsikring så er det bare å kjøpe seg en ny mobil! Skal du skaffe deg ny mobil på andre måter, så blir det ulovlig!!!!! Dvs det finnes måter å "lure" systemet på! Så lenge mobilen fungere å slå den på.. Endret 29. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Så jeg lurer bare på hva jeg kan gjøre for å få ny mobil billigst mulig, eller om det er billigst med reparasjon. (hvis den kan repareres.) Den må sannsynligvis sendes inn for prisoverslag. I mange tilfeller vil du spare på å kjøpe ny, men det avhenger litt av hvor dyr telefonen var. Vil du ha ny, kan du enten betale bruddgebyr og kjøpe en ny telefon med abonnementet du har nå, eller så kan du kjøpe en telefon uten abonnement. Du finner ut hva som blir billigst når du får vite hva et eventuelt bruddgebyr vil koste. Endret 26. september 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Dette er det dårligste anbefalingen jeg har lest på lenge.. Har du ikke forsikring så er det bare å kjøpe seg en ny mobil! Skal du skaffe deg ny mobil på andre måter, så blir det ulovlig!!!!! Dvs det finnes måter å "lure" systemet på! Så lenge mobilen fungere å slå den på.. Synes forslagene til "steffenz" var ganske så humoristiske. Det ble latter her i heimen ihvertfall. Prøv om det er noen som dekker ødelagt telefon hvor man ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket. @Psychotron: Hva slags mobiltelefon var det? Og hvor mye ga du for den? Hadde nok kjøpt meg en ny uansett. Endret 29. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Prøv om det er noen som dekker ødelagt telefon hvor man ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Hva mener du det skulle vært? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Ja, du kan selvsagt sende den inn til reparasjon, men det vil nok koste deg. Frakt+service+deler, minst 4-500kr. Lykke til Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Ja, men tror ikke 4-500 er så dyrt for reparasjon, trenger vel ikke å betale frakt siden jeg bare kan levere den inn der jeg kjøpte den rett i nærheten. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvis den ikke kan repareres, eller du ikke vil ha den reperert på grunn av for høy pris, vil det koste rundt 2-300 kroner å få den sendt tilbake. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ja, men tror ikke 4-500 er så dyrt for reparasjon, trenger vel ikke å betale frakt siden jeg bare kan levere den inn der jeg kjøpte den rett i nærheten. Joda, men de må sende den videre til service, noen som produsenten normal dekker, men siden det ikke er en garanti sak, så må du dekke dette selv. Men det er ofte at man ikke blir belastet frakt, siden den blir sendt sammen med andre telefoner som skal inn til service. Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Prøv om det er noen som dekker ødelagt telefon hvor man ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Hva mener du det skulle vært? Nå var kommentaren min til "baddis", som skrev at "zteffens" forslag var "den dårligste anbefalingen han hadde lest på lenge". Det så da ut som "zteffens" innlegg til å begynne med startet litt humoristisk, og at trådstarter ikke visste/husket hva som hadde forårsaket ødelagt telefon p.g.a. fyll. Dermed er man ikke tilregnelig i "gjerningsøyeblikket". Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Om du sender inn og får beskjed om at tlf er fuktskadet får du sannsynligvis valget mellom å få den returnert(koster 2-300kr) eller at de bare skroter den på verksted(gratis! Men du kan vinke bye bye til tlf) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Diskusjoner om og oppfordringer til lovbrudd har ingen plass på forumet her. Det inkluderer oppfordring til forsikrings- og/eller postsvindel. Et innlegg har forsvunnet samt et par quotes. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Eg håpte verkeleg ingen tok det seriøst. Det var ikkje meint sånn på nokon måte. Berre for å løysne stemninga litt. Beklager. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Om du vil bytte display/LCD skjerm kan du nok få gjort det for ca 800-1000kr. Men er den væskeskadd eller slag/klemskadd vil nok ikke tekniker engang ta i den. Da kan du få valg mellom å skrote telefon eller få den tilbake ureparert(kan koste mellom 3-400 kr) Dette er basert på egne erfaringer fra å jobbe på et servicemottak. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ble den ødelagt i ditt eget hus dekkes det vel av innboforsikringen? (Er kanskje ikke helt sannsynelig at det skjedde i dette tilfellet da men) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå