eUnaas Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kjøpte for 3uker siden en harddisk på e-bay. Tiden har gått, og jeg har ikke hørt noe fra selger. Jeg begnner å misstenke at han har svindlet meg. Hvordan skal jeg gå frem? Hvilke rettigheter har jeg? Har prøvd å lete litt på ebay, men jeg synes siden er helt utrolig slitsom og uoversiktlig... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Du kan jo sjekke tilbakemeldingene selger har fått. Sending av en harddisk kan sikkert ta lang tid om den blir sendt på billigste måte. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Du kan stort sett få igjen gryna av paypal hvis det er det du har brukt, men prøv iallefall å ta kontakt med han først, før du legger inn en dispute i paypal Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Positive Feedback: 100% Feedback score: 184 Så han har egnetlig fått mye bra kritikk. Sammtidig betalte jeg for dyreste mulig frakt, som fortalte meg at det ville ta mellom 6-10dager å levere. Problemet er vel egnetlig at jeg ikke får svar av fyren, men jeg vet han er innom e-bay, for han legger stadig ut nye ting. -Prøver jeg å trykke "track item" så havner jeg bare på mine sider. Burde jeg ikke fått noe sporingsnr av ett eller annet slag om den var sendt? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har du prøvd å sende selger en mail ? ( etter du kjøpte den så har du vell fått mail fra han og ikke bare ebay ?) Og spørre om hvorfor den ikke har kommet, evnt. bekreftelse på at den har blitt sendt og når. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Akkurat det at han har så god score betyr trolig at det er noe forsinkelse eller annet med postgangen. Det er klart du burde fått svar av han, men som nevnt over så har du jo muligheter for å legge inn dispute om nødvendig senere. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 litt off topic her.. Hvorfor i alle verden kjøpte du en HDD på e-Bay? Var den brukt også elr? Hardisker er jo rimelig nå =) Betalt du mye tilsammen? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Fordi det er umulig å finne en 1.8 harddsik med IDE utgang i norske nettbutikker. Har letet i mange månder, så, e-bay ble redningen. HDD skal være ny i følge selger, men hva vet man? Valget så mellom dette, eller kjøpe ny bærbar... Og det kom nok på en trøy tusing for en 60gb Når betalte dere over tusen kroner sist for en 60gb hdd? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Sjekket du om det var feedback for kjøp eller salg? Har du prøvd å sende selger melding/mail som tidligere nevnt her i tråden? Husk å sjekke hvor lenge du kan vente med å opprette disbute.. mener det er 90 dager? men sjekk slik at du evt. ikke blir for sen. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Fordi det er umulig å finne en 1.8 harddsik med IDE utgang i norske nettbutikker. Har letet i mange månder, så, e-bay ble redningen. HDD skal være ny i følge selger, men hva vet man? Valget så mellom dette, eller kjøpe ny bærbar... Og det kom nok på en trøy tusing for en 60gb Når betalte dere over tusen kroner sist for en 60gb hdd? Tok meg et par min.. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36320%3br:pg Litt overpriset, men jeg fant Og du er sikker på at det er 1.8" disk og ikke en 2.5" disk i laptopen din? Endret 26. september 2008 av baddis Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har prøvd å kjøpe den fra amentio, problemet er bare det at alle dagens 1.8 hdd lages med ZIF kontakt kobling. Ikke IDE som jeg trenger. Dermed er det ikke mulig å finne nye HDD for meg. Jeg har en ultraportabel bærbar fra Dell. Det som er gøy med den, er at den er nesten like liten og lett som dagens "nettpcer" men har likevell bedre speccs og er over 4år gammel... Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvor har du kjøpt den hen? USA, china? Posten skulle ikke ta mere en 2 - 3 uker. Sporingsnummer fikk du ikke? Kanskje den ligger på tollvesenet?!? evt skjekk opp brukern på google om det er problemer Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg får vel fortelle at jeg har fått pakken. Den hadde blitt liggende en alt for lang stund hos tollvesenet... Jaja, nei, jeg får slutte å beskylde selgere før jeg har snakket med tollvesenet. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Når han ikke svarer, og du har betaltfor dyreste shipping (som skal inkludere sporingsnummer) så er det ikke vits i å tro noe annet.. Jeg har fått hjelp av paypal til å få igjen penger, og det er ingen problem.. -på mine sider, og velg varen, trykk på link om at du ikke har motatt varen.. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ENDE GUT - ALLES GUT Eller ble det dyrt tollregning på deg? Varer under 1000 kr skal ikke koste mere en 100 kr i fortollingsgebyr + mva på varen& p&P. Men Gaver skal i utgangspunkt går opp til 1000 kr tollfritt. Hvis selgern ikke har svart på forespørsel er det litt dårlig gjort. Han bør helst gi deg sporingsnummer! Da kan man nemlig skjekke selv hvor pakka er. Ikke alle er like flink med det. Og tollvesenet .... ja de er noen ganger trege! Først må de vel ta pakka, så må de vudere om den er tollfritt eller ikke. Og om ikke sender de brev ...... dette tar jo litt tid Og da kan du velge om posten skal ta fortolling eller om du gjør det selv (om du er registrert). Jeg kjøper jo noe billig dritt fra en kinabutikk REKLAME -> www.dealextreme.com - haha. Men de er topp! Mye rart de har og alt over 15 USD blir send RECOMMANDERT! Dog holder jeg meg altid under 200 kr grensen for å sleppe toll. Men en sånn iPhone-clone eller HTC-clone til 1000 kr hadde fristet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har ikke posten begynt å stoppe alt av DX pakker da, siden det er avslørt at de regelmessig markerer ned prisen på pakkene? Synes jeg leste noe slikt ettsted. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 eBay gir deg ikke noe sporingsnummer, for de har ingenting med selve pakken å gjøre. Det må du isåfall få av selger på mail etter at han har sendt pakken. Og det skal du kunne kreve å få også. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Alt gikk greit. Fyren på e-bay var bare borte på ferie en tur. Og han hadde bare glemt å sende meg sporingsnr. Tollen krevde av en eller annen grunn ingenting, selv om de sjekket pakken, og så at verdien mest sannsynlig var over 200kr. Harddsiken var ny, uåpnet og virket flott. Ting kunne vel ikke vært bedre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå