Gå til innhold

Tror jeg har blitt lurt på e-bay

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for 3uker siden en harddisk på e-bay. Tiden har gått, og jeg har ikke hørt noe fra selger. Jeg begnner å misstenke at han har svindlet meg.

Hvordan skal jeg gå frem? Hvilke rettigheter har jeg? Har prøvd å lete litt på ebay, men jeg synes siden er helt utrolig slitsom og uoversiktlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positive Feedback: 100%

Feedback score: 184

Så han har egnetlig fått mye bra kritikk. Sammtidig betalte jeg for dyreste mulig frakt, som fortalte meg at det ville ta mellom 6-10dager å levere.

Problemet er vel egnetlig at jeg ikke får svar av fyren, men jeg vet han er innom e-bay, for han legger stadig ut nye ting.

-Prøver jeg å trykke "track item" så havner jeg bare på mine sider. Burde jeg ikke fått noe sporingsnr av ett eller annet slag om den var sendt?

Lenke til kommentar

Fordi det er umulig å finne en 1.8 harddsik med IDE utgang i norske nettbutikker. Har letet i mange månder, så, e-bay ble redningen. HDD skal være ny i følge selger, men hva vet man?

Valget så mellom dette, eller kjøpe ny bærbar...

Og det kom nok på en trøy tusing for en 60gb :) Når betalte dere over tusen kroner sist for en 60gb hdd? :p

Lenke til kommentar
Fordi det er umulig å finne en 1.8 harddsik med IDE utgang i norske nettbutikker. Har letet i mange månder, så, e-bay ble redningen. HDD skal være ny i følge selger, men hva vet man?

Valget så mellom dette, eller kjøpe ny bærbar...

Og det kom nok på en trøy tusing for en 60gb :) Når betalte dere over tusen kroner sist for en 60gb hdd? :p

Tok meg et par min..

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36320%3br:pg

Litt overpriset, men jeg fant :p Og du er sikker på at det er 1.8" disk og ikke en 2.5" disk i laptopen din?

Endret av baddis
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å kjøpe den fra amentio, problemet er bare det at alle dagens 1.8 hdd lages med ZIF kontakt kobling. Ikke IDE som jeg trenger. Dermed er det ikke mulig å finne nye HDD for meg.

Jeg har en ultraportabel bærbar fra Dell. Det som er gøy med den, er at den er nesten like liten og lett som dagens "nettpcer" men har likevell bedre speccs og er over 4år gammel...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når han ikke svarer, og du har betaltfor dyreste shipping (som skal inkludere sporingsnummer) så er det ikke vits i å tro noe annet..

Jeg har fått hjelp av paypal til å få igjen penger, og det er ingen problem..

-på mine sider, og velg varen, trykk på link om at du ikke har motatt varen..

Lenke til kommentar

ENDE GUT - ALLES GUT :tease:

Eller ble det dyrt tollregning på deg? Varer under 1000 kr skal ikke koste mere en 100 kr i fortollingsgebyr + mva på varen& p&P. Men Gaver skal i utgangspunkt går opp til 1000 kr tollfritt.

Hvis selgern ikke har svart på forespørsel er det litt dårlig gjort. Han bør helst gi deg sporingsnummer!

Da kan man nemlig skjekke selv hvor pakka er. Ikke alle er like flink med det.

Og tollvesenet .... ja de er noen ganger trege!

Først må de vel ta pakka, så må de vudere om den er tollfritt eller ikke.

Og om ikke sender de brev ...... dette tar jo litt tid :(

Og da kan du velge om posten skal ta fortolling eller om du gjør det selv (om du er registrert).

Jeg kjøper jo noe billig dritt fra en kinabutikk REKLAME -> www.dealextreme.com - haha.

Men de er topp! Mye rart de har og alt over 15 USD blir send RECOMMANDERT!

Dog holder jeg meg altid under 200 kr grensen for å sleppe toll.

Men en sånn iPhone-clone eller HTC-clone til 1000 kr hadde fristet ;)

Lenke til kommentar

Alt gikk greit. Fyren på e-bay var bare borte på ferie en tur. Og han hadde bare glemt å sende meg sporingsnr.

Tollen krevde av en eller annen grunn ingenting, selv om de sjekket pakken, og så at verdien mest sannsynlig var over 200kr.

Harddsiken var ny, uåpnet og virket flott. Ting kunne vel ikke vært bedre da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...