Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort, innspill mottas med takk!

Tan28

Anbefalte innlegg

Heisann! Hovedkortet mitt ser ut til å ha tatt kvelden, og jeg trenger derfor ett nytt ett. Jeg har overhodet ikke peiling på hva som er bra og ikke nå om dagen, hverken med tanke på produsent eller brikkesett, så jeg hadde håpet at dere der ute kunne hjelpe meg med forslag.

Det eneste kravet jeg stiller er at det er nogenlunde kjølig, kan klokkes noe (ikke noe voldsomme greier, stiller ikke store krav til klokking, men mitt gamle P5K kort var ikke akkurat fantastisk.) og at det ikke koster veldig mye mer enn 1000,- kr.

Sist, men ikke minst, kortet må passe med følgende deler, da jeg verken har råd eller lyst til å oppgradere/bytte ut noe mer:

-Intel Core 2 Duo E6600

-GeIL DDR2 PC6400 Ultra 4 GB

-Corsair HX 520W

-MSI GeForce 8800 GTX 768 MB

-Noctua NH-U12F

-Samsung SpinPoint T166 500 GB SATAx2

-Lian Li PC7BSCANDv3

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! Hovedkortet mitt ser ut til å ha tatt kvelden, og jeg trenger derfor ett nytt ett. Jeg har overhodet ikke peiling på hva som er bra og ikke nå om dagen, hverken med tanke på produsent eller brikkesett, så jeg hadde håpet at dere der ute kunne hjelpe meg med forslag.

Det eneste kravet jeg stiller er at det er nogenlunde kjølig, kan klokkes noe (ikke noe voldsomme greier, stiller ikke store krav til klokking, men mitt gamle P5K kort var ikke akkurat fantastisk.) og at det ikke koster veldig mye mer enn 1000,- kr.

Sist, men ikke minst, kortet må passe med følgende deler, da jeg verken har råd eller lyst til å oppgradere/bytte ut noe mer:

-Intel Core 2 Duo E6600

-GeIL DDR2 PC6400 Ultra 4 GB

-Corsair HX 520W

-MSI GeForce 8800 GTX 768 MB

-Noctua NH-U12F

-Samsung SpinPoint T166 500 GB SATAx2

-Lian Li PC7BSCANDv3

På forhånd takk for all hjelp!

Vil anbefale Asus' P5Q-E til 1095,-.

Vurderte dette selv!

Har lest en test hvor de klarte 7x500 (bunnsolid) med nettopp en Q6600.

Lenke til kommentar
Takk for svar! Er det noen som vet hvordan P5Q-E er i forhold til f.eks P5Q Deluxe ?
  • * 12 vs 10 USB
  • * Express Gate m/SSD vs Express Gate u/SSD
  • * En stk heatpipe mellom SB/NB (Minimal betydning)
  • * 16 fase PW vs 8 fase PW (lik null betydning)

Ikke verdt prisforskjellen i mine øyne.

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...