Gå til innhold

erfaringer med hp pavilion tablet?

EG-s

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med de 12" pavilion tablet maskinene?

Ser at de leveres med to batterier, hvor 8 cell har rundt 4 timers bruk.

Hvordan er er støtten for norsk skriftgjenkjenning?

Omm du mener tx-serien (de med skjerm du kan snu) så ja. Selv har jeg en tx1028. Det er ikke en fullverdig tablet. Museklikk får du ved å tappe og trykke pennen på skjermen. Det er ikke funkjsonsknapper på pennen. Den krever ganske hard penneføring. Skjermen er exstremt blank, det er umulig å bruke den ute en goværsdag. Det er ikke norsk skriftgjenkjenning i vista. Batteriene er bra.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en HP tx2590 i snart ei uke nå. Som Bminor sier så er skjermen ikke bra å bruke ute. Og den er veeeldig bra med å gjenkjenne skriften min når jeg skriver på engelsk, men det er ikke støtte for det på norsk. Så alle mine planer om å effektivisere studiene mine gikk ned i vasken. Installerte nettopp Onenote 2007, skal se hva den kan gjøre for meg, men uten gjenkjenning av norsk språk er det deadend. Skal søke etter mulig løsning for dette.

Ellers er den ganske bra, jeg har ikke prøvd 4cellers batteri som fulgte med, og 8 cellers batteri funker greit nokk. Har ikke prøvd å teste hvor lenge den kan leve på den, men minst 3 timer har blitt observert her. Skal du kjøpe en tx2590, så vær forberedt på en treig bærbar som krasjer hele tiden til du enten har avinstallert all den ubrukelige driten HP installerer fra fabrikken, eller legge Vista/XP inn på nytt som noen gjør. Jeg gikk den første veien, og har en stabil hp nå :) Bestemte å beholde den foreløpig.

Det er en del små ulemper og fordeller, så det er best du leser selv ved å klikke på linken under, som har både nyttige tips, tester og guider. Bare klikk deg frem, det er mye å finne der.

http://forum.tabletpcreview.com/forumdisplay.php?f=8

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HP Pavilion TX2590.

Min erfaring er IKKE kjøp denne. Dette er en ufftelig treg langsom og dårlig maskin.

Har ikke opplevd lignende siden min bærbare P2 266Mhz fra 1999.

HP PAvilion TX-serien er riktignok en fancy maksin med gode specs og fasinerende touch-muligheter. Men;

Kort oppsumert:

Den klarer kun en prosess om gangen (Ser du f.eks video og surfer på nett /firefox/iexplorer) Da henger og fryser en av programene seg)

Bluescreen og systemkrasj flere ganger dagelig.

Lang boot tid (5min +)

Generelt frysing og "svarer ikke".

Vær forbredt på å faktisk VENTE på at en mappe skal åpne seg etter at du har dobbeltklikket på den.

Jeg jobber nå med å prøve å heve kjøpet mot HP da dette er den verste katta-i-sekken i mitt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...