TheNarsissist Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei, nå som Xbox 360 spill og spill generelt begyner å bli så ***** dyrt her til lands, så tror jeg at jeg bør bestille fra utlandet. Kom over Play.com, den virker veldig bra fine priser og. Så er det noen som har erfaring med de. Det står at det er gratis frakt, gjelder dette til Norge og? Og siden det er i UK så regner jeg med at 360 spill funker på en Norsk 360. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hvordan xbox-spillene fnuker tør jeg ikke si noe om, men play.com kan jeg gå god for. Gratis levering til norge er gode ting, nesten utrolig når de har tilbud på dvd'er og bøker ned mot 3£. Også bra med fri frakt ettersom man da kan dele opp i flere bestillinger, komme under 200kr (tollgrensen) uten at det blir dyrere. Jeg bestilte sist noe derfra den 11.9 De sendte det den 13.9 Jeg fikke det i forgårs, mandag, altså den 22.9 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ok så vist man kommer under 200 kr så slipper man toll, men hvis man bestiller for mer en 200kr hva blir det i toll da? Og vist jeg fks skal bestille 4 spill på en dag, kan jeg da bestille spilla en og en istedenfor alt på engang så jeg slipper toll fks spill 1 123kr spill 2 157kr spill 3 187kr spill 4 199kr totalt: 666Kr det er da over toll kan jeg da dele opp bestilingen så det ikke blit toll Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Play.com pakker og sender ett og ett produkt hver for seg uansett, så jeg gidder aldri å dele opp i flere bestillinger. Xbox 360-spilla fungerer fint på en norsk 360, ja. Hvis spillet koster over 200NOK (bruk omregningskursene på toll.no for å finne ut hvor grensa ligger), må du i tillegg betale 25% moms og et gebyr (rundt 100-lappen?). Med andre ord: Spill som koster over 200NOK på Play.com, kan det fort hende det er billigere å kjøpe i Norge likevel. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ok takk for hjelpen, så vist jeg kjøper et spill for fks 300Kr så må jeg legge til 25prosent av 300kr altså 75 kr totalt 375? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ok takk for hjelpen, så vist jeg kjøper et spill for fks 300Kr så må jeg legge til 25prosent av 300kr altså 75 kr totalt 375? Du må også betale 99 kr til posten i gebyr for at de skal beregne og innkreve mva for deg Slik at prisen blir 300 + 75 + 99 = 474 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ja da blir det dyrere da, men greit for ting under 200kr . Lenke til kommentar
denniswerth Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 play.com er genial. bestilte critters dvd boksen derfra men fikk feil dvd i posten. sendte mail og forklarte saken og fikk mail 30 min senere om at en ny critters dvd boks ble sendt fra dem samme dag og at det da fulgte med en retur lapp som jeg kunne returnere den feilsendte dvdn med. helt genial kundebehandling. Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Du må også betale 99 kr til posten i gebyr for at de skal beregne og innkreve mva for deg Jeg mener å huske noe om at du kunne fortolle varen selv på en eller annen nettside, kanskje var det posten.no, og dermed betale litt mindre. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Så Play gidder ikke å skrive at beløpet på pakka er under 200NOK og/eller markerer som gave? Har aldri brukt Play, kun VGP og de gjør jo det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå