Gå til innhold

Test: Zonealarm


Anbefalte innlegg

Jeg brukte ZoneAlarm helt til jeg gikk over til XP x64, og var fornøyd med det. Nå har jeg bare GhostWall, dårlige saker. Noen som har anbefalinger? :)

Jeg bruker også XP x64 og bruker Comodo

Hvorfor ? Les her

Bruker også Avira som antivirusprogram.

Nåja.. ESET Smart Security er vel annerkjent blant de mest seriøse anmelderne som det beste programmet til sikkerhet generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Commodo sin brannmur sies å være mye bedre her og der. Kanskje den er det også. Prøver den ut for tiden. Men jeg må si at det er ett makkverk av ett program, når det gjelder nyinstallasjon av programvare bruker ønsker å legge på sin PC. Der risikerer du at installasjonen av annen programvare hindres i å lage ymse register-endringer. Så learning mode er ikke bra nok på Commode etter min smak. Æsj..

 

Dette løser du ganske enkelt ved å høyreklikke på ikonet og velge Defence Security Level > Training Mode

 

Så er det bare å innstallere programmet uten protester fra Comodo.

 

Når programmet er ferdig installert velger du Safe Mode igjen for høyere sikkerhet.

Husker ikke hvilken kombinasjon jeg hadde mellom innstillinger for:

Firewall Security Level

og

Defense+ Security Level

 

når jeg fikk problemer. Men begge har såkalt Training Mode

 

Jeg gadd ikke å dille, så jeg slo like godt av hele "skiten" for innstallering, for så å slå den på igjen med originale anbefalte innstillinger.

 

Hva er forskjellene mellom Firewall og Defense+ delen av denne programvarepakken?

Er det andre som har opplevd at Training Mode ikke nødvendigvis hjelper? Tror jeg kan ha hatt feil kombinasjon av de to delene, men husker som sagt ikke lenger hvilke. Husker bare at en av dem stod på Training Mode når jeg fikk installasjonsproblemer av annen software på PC'en.

Lenke til kommentar
Commodo sin brannmur sies å være mye bedre her og der. Kanskje den er det også. Prøver den ut for tiden. Men jeg må si at det er ett makkverk av ett program, når det gjelder nyinstallasjon av programvare bruker ønsker å legge på sin PC. Der risikerer du at installasjonen av annen programvare hindres i å lage ymse register-endringer. Så learning mode er ikke bra nok på Commode etter min smak. Æsj..

 

Dette løser du ganske enkelt ved å høyreklikke på ikonet og velge Defence Security Level > Training Mode

 

Så er det bare å innstallere programmet uten protester fra Comodo.

 

Når programmet er ferdig installert velger du Safe Mode igjen for høyere sikkerhet.

Husker ikke hvilken kombinasjon jeg hadde mellom innstillinger for:

Firewall Security Level

og

Defense+ Security Level

 

når jeg fikk problemer. Men begge har såkalt Training Mode

 

Jeg gadd ikke å dille, så jeg slo like godt av hele "skiten" for innstallering, for så å slå den på igjen med originale anbefalte innstillinger.

 

Hva er forskjellene mellom Firewall og Defense+ delen av denne programvarepakken?

Er det andre som har opplevd at Training Mode ikke nødvendigvis hjelper? Tror jeg kan ha hatt feil kombinasjon av de to delene, men husker som sagt ikke lenger hvilke. Husker bare at en av dem stod på Training Mode når jeg fikk installasjonsproblemer av annen software på PC'en.

 

 

Forskjellen på defense og firewall er at Defence er en funksjon som skall beskytte deg mot at virus og lignende skall tukle med systemet osv... Firewall er en funksjon som passer på programmer som bruker internett :)

Lenke til kommentar

med comondo : selv om jeg slo av alt så blokkerte denne brannmuren med virsuskan for installasjonen av adobe reader 9. hadde ønske å opgradere fra versjon 7.

 

hvis det er slik at man må avinstallere comondo for å installere et annet program og så installere brannmuren igjen.

hvis det er slik med flere programmer , da må det være en alvorlig feil et sted .

det gidder ikke jeg å være med på.

 

det problemet hadde ikke Zone Alarm.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette synes jeg var en fullstendig amatørmessig test! Merkelig at det går an etter min mening!

Jeg har brukt ZoneAlarm fra min første PC, men aldri hatt problemer med innstallasjonen. Enda jeg ikke hadde greie på noen ting den gangen, men disse testerne overgår dette!

Jeg synes det er veldig fint at jeg selv kan kontrollere hvilke programmer som automatisk skal ha tilgang til nettet!

Det er jo hele vitsen med å ha en god brannmur!

Det har hendt at jeg har måttet stoppe et uønsket program i å søke nettet, og da har jeg vært glad for at jeg bruker denne gode brannmur etter min erfaring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...